A doua fabrică a NIO din Hefei are aproximativ 2.000 de muncitori și 756 de roboți.
CNBC |. Evelyn Cheng
BEIJING – Companiile chineze de mașini electrice listate în Statele Unite cheltuiesc mai mult pentru cercetare și dezvoltare ca procent din vânzări decât TeslaPotrivit analizei CNBC a rapoartelor privind veniturile din primul trimestru ale a patru producători de automobile.
Este o strategie de supraviețuire în China, cea mai mare și extrem de competitivă piață auto din lume. Vehiculele cu energie nouă (inclusiv vehiculele pur electrice și vehiculele hibride) au crescut rapid, ajungând să reprezinte mai mult de 40% din vânzări.
Gong Paulo, un analist auto la UBS, a declarat pentru CNBC că cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale multor producători auto chinezi ca proporție din venituri sunt deja comparabile sau chiar mai mari decât cele ale colegilor lor la nivel mondial, iar acest raport a crescut semnificativ în comparație cu anii în urmă. „În unele cazuri, chiar și în dolari absoluti, a fost ocolit”.
Printre cele patru companii chineze de vehicule electrice listate în Statele Unite, Nioh Pe primul loc, aproape 29% din venituri au fost cheltuite pentru cercetare și dezvoltare în primele trei luni ale acestui an. Aceasta este mult mai mare decât raportul Tesla de 5,4% în primul trimestru și 4,2% în al doilea trimestru. Compania lui Elon Musk este cunoscută pentru ratele sale relativ scăzute.
Nu este clar dacă cheltuielile mai mari se vor traduce în competitivitate pe termen lung.
Nio pierde bani de ani de zile, iar livrările mașinilor sale la prețuri mai mari au crescut abia în ultimele luni. Pe lângă lansările de mașini, compania a organizat evenimente în ultimii ani pentru a-și promova serviciile de baterii și alte tehnologii, inclusiv unul la sfârșitul lunii iunie despre „calitatea” mașinilor sale.

„Toată lumea vorbește despre involuție acum”, a declarat Shen Feng, președintele Comitetului de management al calității al NIO, în mandarină la eveniment (tradus de CNBC). El se referea la un termen popular în China folosit pentru a descrie concurența acerbă, în special în industria vehiculelor electrice.
„Pentru ce ar trebui să concureze companiile este calitatea”, a spus Shen, adăugând: „Dacă nu poți face bine calitatea, atunci nu ai nimic de spus.” începe inovația în lanțul de aprovizionare.
Domnul Shen este, de asemenea, vicepreședinte executiv al Weilai Automobile. Anterior a fost președinte al mărcii de vehicule electrice de lux Polestar China și a lucrat Vad În Statele Unite și China.
NIO a deschis oa doua fabrică în septembrie 2022 în Hefei, un centru de producție pentru multe companii de automobile. Fabrica are aproximativ 2.000 de muncitori și 756 de roboți, iar cea mai mare parte a producției sale este automatizată.
Potrivit declarațiilor chinezești traduse de CNBC, fondatorul și CEO-ul NIO, Li Bin, le-a spus reporterilor în iunie: „Cheia este să realizăm digitalizarea în fiecare etapă a producției, dacă sistemele digitale pot acoperi mai multe niveluri de aprovizionare, prin integrarea cu furnizorii”. , companiile pot identifica cu ușurință problemele.
Întrebat despre producția globală, Li a spus că Nio va adera la aceleași standarde de producție, dar nu a detaliat planurile de peste mări.
proximitatea lanțului de aprovizionare
Hefei este capitala provinciei Anhui, situată la vest de Shanghai. Regiunea este cunoscută sub numele de Delta fluviului Yangtze, iar China susține că găzduiește numeroase fabrici unde producătorii de vehicule cu energie noi pot găsi toate piesele necesare. În patru ore cu mașina.
Ministerul Chinei al Industriei și Tehnologiei Informației a declarat pentru CNBC într-o declarație că a lucrat cu producătorii de automobile și furnizorii pentru a crea sute de cazuri de bune practici și aplicații de referință pentru producția inteligentă în industrie.
„Unul dintre avantajele competitive cheie ale companiilor chineze din China este de fapt un lanț de aprovizionare eficient”, a declarat Yang Jing, șeful afacerii auto din China în departamentul de rating corporativ Asia-Pacific al Fitch Ratings.
Ea a menționat că acest lucru ar putea ajuta companiile chineze de vehicule electrice să răspundă cererilor clienților și pieței mai rapid decât producătorii auto tradiționali.
O altă parte a regiunii, provincia Zhejiang, găzduiește gigantul auto listat în Hong Kong de bun augur și filiala sa de vehicule electrice listată în SUA Zekel.
Rezultatele din primul trimestru ale Zeekr au arătat că compania a cheltuit 13% din vânzări pe cercetare și dezvoltare. Compania-mamă Geely nu a dezvăluit cifra în raportul său din primul trimestru, dar a cheltuit cel puțin 4% din venituri pe cercetare în ultimii patru ani, o creștere semnificativă față de anii precedenți.
Ren Xiangfei, vicepreședintele de cercetare și dezvoltare la Geely Auto, a declarat pentru CNBC la sfârșitul lunii trecute că, deși compania caută să îmbunătățească hardware-ul și software-ul mașinii, acesta din urmă poate oferi mai multă diferențiere.
„Din perspectiva utilizatorului, funcțiile care aduc mai multe surprize trebuie implementate prin software”, a spus Ren Zhengfei în mandarină (tradus de CNBC).
Software-ul pentru automobile include asistență pentru șofer, divertisment în mașină și funcții de siguranță.
Ren Zhengfei a subliniat că vehiculele cu energie nouă pot suporta mai multe funcții, deoarece sunt echipate cu baterii mai mari decât vehiculele tradiționale cu combustibil.
„Acest lucru va introduce un nou concept, care este mașinile definite de software”, a spus el.
Geely a lansat luna trecută „Bateria cu lamă scurtă Aegis”, despre care producătorul auto susține că a trecut teste peste standardele industriei și nu a explodat.
Este un concurent al „Blade Battery” de la BYD, ceea ce a făcut din companie un lider în vehiculele electrice. Potrivit datelor de la China Passenger Car Association, Geely s-a clasat pe locul al doilea la vânzările de vehicule cu energie nouă în prima jumătate a anului, iar Tesla s-a clasat pe locul trei.
Ren Zhengfei a spus că costul de producție al noilor baterii instalate inițial în mașinile Geely a crescut cu aproximativ 1.000 de yuani (aproximativ 137,69 USD) în comparație cu mașinile rivale.
El a spus că acum este și mai important să se asigure consistența în producție, deoarece formulele chimice utilizate pentru fabricarea bateriilor sunt relativ mature. „Acest lucru necesită sprijinul fabricilor inteligente.”
Geely a dezvăluit, de asemenea, o arhitectură de vehicule electrice numită SEA, despre care spune că poate produce vehicule electrice mai rapid. vehicule de diferite dimensiuni.
„Plataforma vehiculului este probabil cel mai important aspect, și apoi coerența cu abordarea lor”, a declarat Taylor Ogan, CEO al Snow Cow Capital din Shenzhen.
El a spus că este important să vedem o companie livrând un produs imediat după ce l-a anunțat și să avem echipe separate care lucrează deja la lansările viitoare de produse. „Cred că aceasta este o distincție clară”, a spus el.
Companii de tehnologie și producători de automobile
Gong de la UBS avertizează că raportul dintre cheltuielile de cercetare și vânzările, numit uneori intensitate de cercetare și dezvoltare, nu este o măsură clară a inovației tehnologice.
„Dacă pot vinde mai multe mașini cu o rentabilitate mai bună, asta înseamnă practic că probabil inovează în modul corect. Unele dintre ele pot să nu fie caracteristici interesante”, a spus Gong, menționând că aceasta ar putea include reducerea sistematică a costurilor. „Nu la fel de fantezist, dar cu adevărat puternic.”
Motoare Xpeng Intensitatea cercetării și dezvoltării în primul trimestru a fost de 20%. masina idealaDeși este de doar 11%, vânzările companiei de vehicule cu autonomie extinsă le-au depășit cu mult pe cele de vehicule pur electrice.
În termeni absoluti de dolari SUA, listări din Hong Kong BYD Cheltuielile pentru cercetare în primul trimestru s-au ridicat la 1,47 miliarde USD, sau 8,5% din veniturile sale. Aceasta este mai mult decât cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale Tesla de 1,15 miliarde de dolari în aceeași perioadă.
În viitor, companiile de vehicule electrice încearcă să diferențieze bateriile și software-ul – două categorii dominate de Epoca Ningde Liu Jing, profesor de contabilitate și finanțe și director al Centrului de Cercetare a Investițiilor de la Cheung Kong Graduate School of Business, a declarat că cele două companii sunt Huawei și Huawei.
Liu a spus că este puțin probabil ca o companie să poată face un produs mai bun decât orice furnizor, dar asta înseamnă că în cele din urmă devine dificil pentru producătorii de automobile să iasă în evidență pe o piață în care consumatorii pot schimba cu ușurință mărcile.
Huawei susține că cel puțin 10% din veniturile sale sunt cheltuite pentru cercetare și dezvoltare. Rata de intensitate a CATL în primul trimestru a fost de 5,4%.
— Sonia Heng de la CNBC a contribuit la acest raport.