David Zaslav la Conferința Allen & Company Sun Valley pe 9 iulie 2024 în Sun Valley, Idaho.
David Grogan | CNBC
Comcast Directorul executiv Brian Roberts a trimis companiei un mesaj nu atât de subtil săptămâna aceasta: Descoperirea Warner Bros CEO David Zaslav: Dacă vinzi, nu voi cumpăra.
„Nu suntem implicați în procesul de achiziție a companiilor de conținut și ne concentrăm în primul rând pe oportunități organice precum NBA”, a spus Roberts în timpul conferinței de marți. Câștigurile Comcast din al doilea trimestru conferinta telefonica.
Dacă îl întrebați pe Zaslav, totuși, motivul pentru care Roberts și alți potențiali cumpărători de active media nu sunt interesați este pentru că administrația i-a speriat.
Zaslav a abordat public o temă la începutul acestei luni pe care mulți directori seniori din media au spus-o în privat de ani de zile: Actuala administrație americană blochează tranzacțiile, iar liderii de afaceri sunt dornici ca următorul președinte al SUA să aducă mai multe fuziuni și achiziții.
„Avem nevoie doar de o oportunitate de dereglementare, astfel încât companiile să se poată consolida și să facă mai bine”, a declarat Zaslav reporterilor la conferința anuală Sun Valley organizată de Allen & Co.
Indiferența lui Roberts și plânsul lui Zaslav dezvăluie o întrebare fundamentală care ar putea determina viitorul industriei mass-media și a divertismentului: dacă cele mai mari companii de media și tehnologie doresc să achiziționeze conținutul unor rivali mai mici, dar sunt prea reglementate pentru a face acest lucru, sau pur și simplu nu interesat de activ?
Anexa A: Perioada de câteva luni Paramount la nivel mondial În timpul discuțiilor de vânzare, acționarul de control Shari Redstone a abordat zeci de potențiali cumpărători înainte de a încheia o înțelegere cu Skydance Media, un studio relativ mic care mai devreme luna asta Am fost de acord să cumpere un pachet de control la Paramount, dar nu întreaga companie.
Shari Redstone participă la Conferința Allen & Company Sun Valley pe 10 iulie 2024 în Sun Valley, Idaho.
David Grogan | CNBC
Marile companii media și tehnologice au arătat puțin interes pentru Redstone, care ar putea folosi studiourile și bibliotecile de film și televiziune ale companiei sale pentru a-și susține propriile servicii de streaming, au spus oameni familiarizați cu problema. Procesul de vânzare a demonstrat că cele mai mari companii de media și tehnologie nu și-au dorit Paramount.
Alte companii, inclusiv Starz, AMC Networks și Vice Media, au căutat, de asemenea, cumpărători cu buzunare adânci, dar nu au găsit niciunul.
Rob Kindler, președintele global pentru fuziuni și achiziții la firma de avocatură Paul, Weiss, a declarat că există două posibile explicații pentru lipsa de interes din partea marilor companii de media și tehnologie.
„Fie nu vor activele, fie cred că obstacolele de reglementare sunt prea mari”, a spus Kindler.
Impulsul pentru dereglementare va aduce claritate industriei media. Este posibil ca tehnologia și cele mai mari companii de divertisment să fi renunțat să vizeze active media importante ca ținte de achiziție, având în vedere birocrația guvernamentală cu privire la antitrust, securitatea națională și regulile de comunicații învechite.
Sau poate că companiile media vechi sunt pur și simplu active nepopulare.
Succes sau eșec
Perspectiva lui Zaslav provine din propria experiență. El și-a fuzionat compania anterioară, Discovery Communications, cu WarnerMedia de la AT&T în 2022, prelungind viața acelei companii și, posibil, mandatul său, conducând o companie media. furnizorii de conținut și proprietarii rețelelor de televiziune prin cablu în declin.
Acum, Zaslav vede aceeași dinamică repetându-se cu Warner Bros. Discovery Channel, ale cărui acțiuni au scăzut cu 36% în ultimul an, în timp ce compania se concentrează pe transformarea serviciului său emblematic de streaming Max în Afaceri profitabile globale și se luptă cu posibilitatea de a Pierderea drepturilor media NBA După aproape 40 de ani ca partener.
O abordare este de a găsi un dobânditor evaluat în trilioane de dolari pentru a ajuta la plata conținutului scump, de ex. Amazon, măr sau Google. De asemenea, Zaslav ar putea fuziona Warner Bros. Discovery cu o altă companie media tradițională, cum ar fi Paramount la nivel mondial, vulpe sau disneySau NBCUniversal (dacă ar fi fost separat de la Comcast).
Viziunea lui Zaslav despre dereglementarea mass-media – că un acces mai slab înseamnă, în esență, mai multe tranzacții cu bani mari – este o chestiune de viață sau de moarte pentru media tradițională.
David Zaslav la Conferința Allen & Company Sun Valley pe 9 iulie 2024 în Sun Valley, Idaho.
David Grogan | CNBC
Poziția sa, conform unei persoane familiarizate cu gândirea sa, este că consolidarea este singura cale de urmat nu doar pentru propria companie, ci și pentru toate companiile media tradiționale, în afară de Apple, Google și Amazon.
Mesajul său ar putea fi convingător pentru politicienii care doresc să salveze știrile locale și să suprime puterea Big Tech. Dacă cele mai mari companii din lume investesc zeci de miliarde de dolari în drepturile de difuzare a celor mai populare evenimente sportive, este posibil, dacă nu puțin probabil, ca industria media tradițională să cedeze încetul cu încetul în obscuritate.
În consecință, Warner Bros. Discovery încearcă să dea în judecată NBA într-un ultim efort de a menține statutul companiei de platformă pentru jocuri live, după ce liga a ales ca platformă de difuzare Amazon, care are buzunare adânci și amploare. Parteneri selectați.
Zaslav a refuzat să comenteze această poveste.
palmares slabă
Problema pentru Zaslav este că, în timp ce marile fuziuni media pot menține industria competitivă, acestea nu sunt câștigătoare pentru acționari. Au existat în ultimii ani niște acorduri mari cu mass-media care s-au încheiat prost.
În 2018, Zaslav’s Discovery a finalizat achiziția Scripps Networks Interactive pentru 14,6 miliarde de dolari. trei luni mai tarziuAT&T A finalizat achiziția Time Warner, în valoare de 85,4 miliarde de dolari.
În 2022, combinația Discovery-Scripps a fuzionat cu WarnerMedia Corporația de evaluare 43 de miliarde de dolari.
Astăzi, capitalizarea totală de piață a Warner Bros. Discovery este de aproximativ 20 de miliarde de dolari. Diverse fuziuni au adus compania cu datorii de aproximativ 40 de miliarde de dolari.
Alte mari afaceri media nu s-au descurcat mult mai bine. Viacom și CBS au fuzionat în 2019, compania combinată fiind evaluată la Aproximativ 30 de miliarde de dolari. Paramount la nivel mondial (noul nume al companiei combinate) are în prezent o capitalizare de piață de aproximativ 7 miliarde de dolari.
disney a primit cea mai mare parte de vulpe Valoarea activelor în 2019 a fost de 71 de miliarde de dolari. Capitalizarea bursieră actuală a Disney este mai mică decât era atunci când tranzacția s-a încheiat.
Ca o ramură a înțelegerii Disney-Fox, Comcast Achiziționați Sky pentru 39 de miliarde de dolari. Aceasta pare, de asemenea, o plată în exces gravă. Comcast Depreciere de 8,6 miliarde de dolari Valoarea Sky în 2022.
Kindler a spus că, deși era clar că niciuna dintre aceste fuziuni nu s-a dovedit a fi câștigătoare, a fost corect să le judecăm comparându-le cu ceea ce s-ar fi întâmplat dacă companiile ar fi rămas independente.
“Deși multe dintre aceste tranzacții nu par să funcționeze bine, ce s-ar fi întâmplat dacă nu le-ar fi făcut? Aceasta este adevărata întrebare”, a spus Kindler.
Nu multe companii mici de media și divertisment au încercat o strategie de go-it-alone în ultimii ani, dar dintre cele care au încercat (sau au făcut-o pentru că nu au găsit un cumpărător), rezultatele au fost grele pentru acționari. acțiuni Rețeaua AMC, Proprietarii de rețele de televiziune prin cablu, inclusiv AMC, Corporația Financiară Internațională, televizorul nostruși sundancetvîn scădere cu aproximativ 80% în ultimii cinci ani. Lionsgate Prețul acțiunilor a scăzut cu peste 35% în aceeași perioadă.
acest Indicele S&P 500 A crescut cu 81% în aceeași perioadă.
Mediu de reglementare ambiguu
Kindler a spus că nu există nicio îndoială că directorii superiori sunt îngrijorați de faptul că autoritățile de reglementare ar putea bloca tranzacții care altfel ar fi putut trece prin procesul de aprobare.
„Acum douăzeci de ani, primul apel pe care oamenii l-au făcut atunci când au făcut o tranzacție a fost către bancherul lor pentru a vedea dacă are sens financiar. Acum, primul apel este întotdeauna către un avocat”, a spus Kim, fostul președinte global al JPMorgan Chase & a spus Co. Dele. „Se schimbă complet, deoarece prima întrebare pe care toată lumea o pune este care sunt impacturile reglementărilor.”
Ceea ce este mai puțin clar este dacă vor exista diviziuni semnificative între administrațiile republicane sau democrate în 2024 și ulterior. În timp ce Departamentul de Justiție al fostului președinte Trump a permis lui Disney să achiziționeze Fox cu o rezistență limitată, administrația sa a dat în judecată pentru a bloca achiziția Time Warner de către AT&T.
Administrația președintelui Joe Biden a avut și ea rezultate mixte. Un judecător federal a înghețat 2,2 miliarde de dolari Simon & Schuster de vânzare Anul trecut, Amazon a aplicat la Penguin Random House din motive antitrust, dar achiziția MGM de 8,5 miliarde de dolari a fost aprobată.
Adăugând la confuzie, candidatul la vicepreședinția lui Trump, J.D. Vance, a declarat public că sprijină în mare măsură retorica agresivă a președintelui Comisiei Federale pentru Comerț, Lena Khan, privind limitarea puterii corporative prin fuziuni.
„Cred că Lena Khan este una dintre puținele persoane din administrația Biden care face o treabă bună și asta mă diferențiază de majoritatea colegilor mei republicani”, a spus Vance. mai devreme anul asta RemedyFest, un forum de discuții despre provocările de reglementare. „Vrei să promovezi cât mai multă concurență și, de fapt, vrei să separă toate aceste piețe verticale cât mai mult posibil. Acolo cred că antitrustul este probabil cel mai util mod de a ne gândi la rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm”.
Kamala Harris, acum candidata de facto la președinție democrată, este probabil să răspundă la întrebări din partea comunității de afaceri despre filosofia ei de reglementare în lunile următoare.
Chiar dacă Zaslav are dreptate și volumele de tranzacționare scad din cauza preocupărilor de reglementare, „nu este clar dacă vor avea loc schimbări semnificative sub noul președinte”, a spus Kindler.
latra mai mult decat musca
Mark Boidman, șeful global al mass-media la Solomon Partners, a declarat că punctul de vedere al lui Zaslav că preocupările de reglementare împiedică consolidarea se poate baza mai mult pe frică decât pe realitate.
„Deși recunoaștem că mediul de reglementare s-a schimbat, vedem în continuare tranzacții atât mici, cât și mari în industria media”, a spus Boydman, „În ciuda controlului de reglementare sporit, tranzacțiile sunt încă încheiate în sectorul media”.
Boidman a remarcat că, în ciuda retoricii agresive FTC a lui Khan, numărul acțiunilor de aplicare care au dus la abandonarea sau restructurarea acordurilor părților la fuziune nu a crescut, citând datele FTC din 2022 care arată că doar 1,5% dintre tranzacțiile de fuziune în acel an au suferit modificări de reglementare sau eșec în finalizarea problemelor. Aceasta este mai mică decât media de 2,6% din ultimii 10 ani.
Din 30 septembrie 2022 până în 30 septembrie 2023, agențiile federale au contestat doar 17 tranzacții — cel mai mic număr de măsuri de executare a fuziunilor din ultimii 20 de ani. conform Firma de avocatură Covington & Burling.
Totuși, atunci când izolați doar pentru tranzacțiile media, volumul tranzacțiilor încheiate, măsurat în valoare în dolari, a scăzut semnificativ, arătând o încetinire a tranzacțiilor mai mari. Ofertele media au totalizat 51 de miliarde de dolari anul trecut și 35 de miliarde de dolari în 2022, cu mult sub mediana de 85 de miliarde de dolari în urmă cu șapte ani, potrivit Dealogic.
Acest lucru pare să continue, cu doar 22 de miliarde de dolari în acorduri media anunțate până acum în 2024.
În plus, a judeca o înțelegere pur și simplu pe baza faptului că este aprobată în cele din urmă poate să nu fie cea mai bună măsură. Companiile media tradiționale pot fi descurajate să încerce oferte de transformare, deoarece timpul de aprobare durează prea mult. Skydance Media și Paramount Worldwide speculează că fuziunea lor va fi aprobată septembrie 2025La mai bine de un an de la anunțarea înțelegerii. Timpul lung de întârziere îi lasă atât pe achizitori, cât și pe vânzători într-o stare nesănătoasă de paralizie, incapabili să planifice pe deplin viitorul împreună.
— Lillian Rizzo de la CNBC a contribuit la acest raport.