Hyundai Motors expus la Salonul Auto Internațional de la New York pe 28 martie 2024.
Danielle DeVries | CNBC
Hyundai Motor Compania a raportat joi profit și venituri record, datorită vânzărilor puternice de vehicule cu marjă ridicată și a declarat că își va extinde gama hibridă pentru a se pregăti pentru posibile schimbări în politica SUA privind vehiculele electrice după alegeri.
Rezultatele sale mai bune decât cele așteptate au ajutat la atenuarea preocupărilor tot mai mari ale investitorilor cu privire la încetinirea cererii de mașini a consumatorilor, care i-a lovit pe unii dintre rivalii săi, inclusiv Vada Japoniei Nissan motor și Tesla în trimestrul aprilie-iunie.
Dar Hyundai a avertizat, de asemenea, cu privire la o perspectivă incertă, deoarece concurența prețurilor se intensifică pe măsură ce inflația și ratele ridicate ale dobânzilor strâng consumatorii.
Al treilea producător de automobile din lume după vânzări și afiliații săi a declarat: „Pe măsură ce cererea de vehicule a consumatorilor slăbește, ne așteptăm să se intensifice concurența, iar numărul de stimulente ar putea crește… rezultând în afaceri. Perspectivele sunt mai sumbre. Kia Corporation se precizează în comunicatul raportului financiar.
Hyundai Motor a anunțat un profit net de 4 trilioane de woni (2,9 miliarde de dolari) pentru perioada aprilie-iunie, o creștere anuală de 23%, depășind cu ușurință estimarea medie de 3,4 trilioane de woni a 21 de analiști compilată de LSEG SmartEstimate.
Profitul net a atins cel mai ridicat nivel trimestrial de când a atins un nivel record în al doilea trimestru din 2022.
Hyundai Motor Co. a depășit unii rivali prin creșterea vânzărilor de modele SUV de ultimă generație și vehicule hibride în Statele Unite, o mișcare care a ajutat-o să compenseze slăbiciunea vânzărilor pe termen lung pe piața internă.
Vânzările interne de mașini în Coreea de Sud, a doua cea mai mare piață a Hyundai Motor, au scăzut cu 10% în al doilea trimestru, crescând de la o scădere de 16% în trimestrul precedent, deoarece consumatorii au continuat să se confrunte cu inflația în creștere și o economie slabă.
Hyundai Motor a anunțat că își va extinde gama hibridă pe măsură ce cererea globală de vehicule electrice încetinește și crește incertitudinea cu privire la politicile SUA privind vehiculele electrice.
Candidatul republican și fostul președinte Trump a criticat politicile președintelui democrat Joe Biden privind vehiculele electrice și a spus că, dacă va câștiga, va „încheia mandatul vehiculului electric”.
„Chiar dacă Trump câștigă alegerile, nu credem că Legea de reducere a inflației va fi abrogată”, le-a spus directorul financiar Hyundai Motor, Lee Seung-jo, analiştilor, într-un apel privind veniturile, referindu-se la politicile semnate ale lui Biden pentru energie curată.
Lee a spus că compania va continua să monitorizeze posibilitățile și intenționează să adauge produse hibride în gama sa „pentru a se pregăti pentru posibile reduceri ale planurilor IRA”.
Hyundai a declarat că profitabilitatea modelelor sale hibride este similară cu cea a vehiculelor pe benzină, subliniind contribuția tot mai mare a segmentului la profit, în timp ce vânzările de vehicule pur electrice au scăzut cu aproape un sfert.
Vânzările de vehicule Hyundai Motor din SUA au crescut cu 2,2% în al doilea trimestru. Hyundai Motor a declarat că vânzările de SUV-uri cu marjă mare au reprezentat aproximativ 80% din vânzările totale, în timp ce vânzările de vehicule hibride au crescut cu 42% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Ratele valutare favorabile au contribuit, de asemenea, la creșterea profitului Hyundai Motor în al doilea trimestru.
Cursul de schimb al wonului sud-coreean față de dolarul american a scăzut cu 4,3% în acest trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, stimulând vânzările Hyundai Motor și profiturile repatriate în străinătate.
Înainte ca rezultatele să fie publicate, prețul acțiunilor Hyundai Motor a scăzut cu 2,7%.