
Blocuri care formează un robot pe un fundal alb.
Yuichiro Kino |. Getty Images
gigantul plăților Visa James Mirfin, șeful global pentru soluții de risc și identitate la Visa, a declarat pentru CNBC că compania folosește inteligența artificială și învățarea automată pentru a lupta împotriva fraudei.
companie 40 de miliarde de dolari blocate Numărul de activități frauduloase între octombrie 2022 și septembrie 2023 a fost aproape dublu față de cel de acum un an.
Mirfin de la Visa a spus că tacticile de fraudă folosite de escroci includ utilizarea inteligenței artificiale pentru a genera numere de cont principal și testarea continuă a acestora. PAN este identificatorul cardului de pe un card de plată, de obicei 16 cifre, dar în unele cazuri până la 19 cifre.
Folosind roboții de inteligență artificială, infractorii încearcă în mod repetat să trimită tranzacții online folosind o combinație de număr de cont principal, valoarea de verificare a cardului (CVV) și data de expirare, până când primesc un răspuns de aprobare.
Această metodă se numește atac de enumerare și are ca rezultat 1,1 miliarde de dolari în pierderi de fraudă anualPotrivit Visa, frauda reprezintă o mare parte din pierderile globale.
„Ne uităm la peste 500 de atribute diferite ale (fiecărei) tranzacții, o notăm și creăm un scor și este un model AI care realizează asta”, a spus Mirfin pentru CNBC. „Facem aproximativ 300 de miliarde de tranzacții pe an.
Fiecărei tranzacții i se atribuie un scor de risc în timp real, ajutând la detectarea și prevenirea atacurilor de enumerare în tranzacțiile în care achizițiile sunt procesate de la distanță printr-un cititor de carduri sau un terminal, fără a fi nevoie de un card fizic.
„Fiecare dintre aceste (tranzacții) este procesată de inteligența artificială. Se uită la o mulțime de atribute diferite și le evaluăm pe fiecare dintre ele”, a spus Milfin.
„Așadar, dacă observați că se întâmplă un nou tip de fraudă, modelele noastre îl vor găsi și îl vor prinde și vor evalua acele tranzacții ca fiind cu risc ridicat, iar apoi clienții noștri pot decide să nu aprobe acele tranzacții”.
Visa folosește și inteligența artificială Evaluați probabilitatea fraudei Pentru cererile de furnizare de jetoane – combateți fraudatorii care folosesc inginerie socială și alte tactici înșelătoare pentru a furniza în mod ilegal jetoane și pentru a executa tranzacții frauduloase.
În ultimii cinci ani, compania a investit 10 miliarde de dolari în tehnologie pentru a ajuta la reducerea fraudei și la îmbunătățirea securității online.
Frauda generativă bazată pe inteligență artificială
Criminalii cibernetici apelează la inteligența artificială generată și la alte tehnologii emergente, inclusiv clonarea vocii și deepfakes, pentru a înșela oamenii,a avertizat Miffin.
„Înșelătoriile romantice, escrocherii cu investiții, uciderile de porci – toate folosesc inteligența artificială”, a spus el.
Uciderea este o tactică de escrocherie în care infractorii construiesc relații cu victimele și apoi le convinge să-și pună banii în platforme false de tranzacționare cu criptomonede sau de investiții.
„Dacă te gândești la ceea ce fac, nu sunt criminalii care stau într-o piață care ridică un telefon și sună pe cineva. Ei folosesc un anumit nivel de inteligență artificială, fie că este vorba de clonarea vocii, fie că este vorba de deepfakes sau folosesc artificiale. inteligență pentru a efectua diferite tipuri de inginerie socială”, a spus Milfin.
Instrumentele AI generative precum ChatGPT le permit escrocilor să genereze E-mailuri de phishing mai convingătoare Pentru a înșela oamenii.
Infractorii cibernetici care folosesc inteligența artificială vor avea nevoie de mai puțin Clonarea unui sunet necesită mai puțin de trei secunde de sunetAceasta este conform companiei americane de administrare a identității și accesului Okta, care a adăugat că acest lucru ar putea fi folosit pentru a păcăli membrii familiei să creadă că o persoană dragă are probleme sau pentru a păcăli angajații băncii să transfere fonduri din contul unei victime.
Instrumentele AI generative sunt, de asemenea, folosite pentru a crea deepfake celebrități pentru a înșela fanii, a spus Okta.
„Odată cu utilizarea inteligenței artificiale generative și a altor tehnologii emergente, înșelătoriile sunt mai convingătoare decât oricând, provocând pierderi fără precedent pentru consumatori”, a declarat Paul Fabara, responsabilul principal pentru riscuri și servicii pentru clienți la Visa, în raportul companiei. Raport de două ori pe an asupra amenințărilor.

Centrul de Servicii Financiare Deloitte a spus în raport că infractorii cibernetici care folosesc inteligența artificială generativă pentru a comite fraude pot efectua fraude la un cost mai mic, țintind mai multe victime în același timp, folosind aceleași sau mai puține resurse. Raport.
„Este probabil ca astfel de incidente să crească în următorii ani, pe măsură ce actorii răi descoperă și implementează IA generativă din ce în ce mai sofisticată și mai accesibilă pentru a frauda băncile și clienții lor”, se arată în raportul că AI generativă poate crește pierderile din fraudă la 40 de miliarde de dolari.
La începutul acestui an, un angajat al unei companii din Hong Kong a raportat Un mincinos profund fals trezorierul său și a direcționat transferul să se facă.
Presa de stat chineză a raportat cazuri similare Anul acesta, în provincia Shanxi, o angajată a fost păcălită să transfere 1,86 milioane de yuani (262.000 de dolari) unui escroc care a folosit un deepfake al șefului ei în timpul unui apel video.