Atacantul Connecticut Sun Briona Jones (stânga) și atacantul Los Angeles Sparks Cameron Brink (22) la Mohegan Sun Arena din Uncasville, Connecticut, pe 18 iunie 2024, Sparks se luptă pentru posesie într-un joc WNBA împotriva Suns.
Anthony Nesmith |. Linie sportivă ilustrată |
Noul acord al WNBA privind drepturile media include o reevaluare a prețurilor după sezonul 2028 pentru a se adapta popularității în creștere a ligii, potrivit unor persoane familiare cu problema.
Comerțul WNBA este în Mai mare de 77 de miliarde de dolari NBA a anunțat acorduri cu partenerii media la începutul acestei săptămâni. Contractul specific al WNBA valorează 2,2 miliarde de dolari pentru 11 sezoane, cu o medie de 200 de milioane de dolari pe an.
Noul trio de parteneri ai NBA – disney, NBCUniversal și Amazon Potrivit persoanelor familiare cu problema, nu i-a fost atribuită nicio valoare specifică WNBA în pachetul inițial de licitație (evaluată la 2,6 miliarde de dolari, 2,5 miliarde de dolari și, respectiv, 1,8 miliarde de dolari).
În schimb, NBA și Sub grupul Endeavour O echipă de consiliere media condusă de Karen Brodkin și Hilary Mandel evaluează valoarea drepturilor WNBA, au spus oameni familiarizați cu problema. Propunerea lui Endeavour evaluează drepturile la aproximativ 125 de milioane de dolari pe an, au spus oameni familiarizați cu problema.
NBA a făcut eforturi pentru mai multe fonduri pentru liga feminină, pe fondul interesului din partea debutanților vedete Kaitlyn Clark și Angel Reese, convingându-și în cele din urmă partenerii media să aloce ligii o medie de 200 de milioane de dolari pe an, potrivit unor persoane familiare cu problema.
Disney, NBCUniversal și Amazon au convenit să reevalueze valoarea după sezonul 2028, iar costul anual de 200 de milioane de dolari va servi drept preț minim pentru drepturile de difuzare ale ligii, au spus oameni familiarizați cu problema.
Liga va colabora din nou cu o terță parte pentru a evalua posibilele creșteri ale drepturilor de difuzare pe baza ratingurilor de televiziune, extinderii și posibilelor modificări ale duratei sezonului regulat sau playoff-urilor, au spus oameni familiarizați cu problema. Partenerii mass-media nu vor fi obligați să plătească mai mult ca urmare a reevaluării, dar vor fi stimulați să facă acest lucru, au spus oameni familiarizați cu problema.
La jumătatea sezonului, WNBA a avut 16 meciuri televizate la nivel național depășind pragul de 1 milion de spectatori, stabilind un record în ligă.
„Am văzut cea mai mare prezență din ultimii 26 de ani pentru a deschide sezonul și am stabilit mai multe recorduri de rating”, a declarat comisarul WNBA Cathy Engelbert, „Multe dintre echipele noastre au avut un număr de prezență la fel de mare ca până acum. Un triplu – creștere de cifre.”
WNBA va avea, de asemenea, oportunitatea de a adăuga venituri suplimentare prin parteneriate externe cu alte companii media, inclusiv grupuri de posturi locale de radio precum Scripps și Ion, și să participe la o parte din veniturile din publicitate atunci când anumite valori sunt îndeplinite, au spus oameni familiarizați cu problema. structura.
— Lillian Rizzo și Jess Golden de la CNBC au contribuit la acest raport.
Dezvălui: NBCUniversal este compania-mamă a CNBC.
VEZI: CEO-ul New Balance discută despre o înțelegere WNBA și să devină un brand sportiv