
Un băiat de livrare de mâncare în Manhattan.
Luiz C. Ribeiro |. Serviciul de știri Tribune |
Mâncarea livrată direct la ușă de la restaurantul la alegere – cât costă?
Livrarea de alimente de la terți devine norma pentru consumatorii din SUA, cu aplicații de livrare precum Grubhub, panoul ușii și Uber Mâncarea joacă un rol important în mesele zilnice. De asemenea, prezintă clienților și restaurantelor o ecuație din ce în ce mai complexă de taxe de servicii, costuri de livrare și sfaturi pentru angajați.
Nemulțumirea de ambele părți a afectat serviciile, care s-au străduit să protejeze (sau să realizeze) profituri și să susțină comenzile, în timp ce americanii lipsiți de numerar examinează ecranele de casă care văd adesea că totalul comenzilor depășește așteptările.
În comparație cu comenzile plasate direct prin site-urile restaurantelor, Consumer Reports a spus că suma totală pe care o plătesc pentru aplicațiile terțe va crește cu o rată anuală mai mare între 2022 și 2024. economie tehnică.Firma de cercetare din industria serviciilor alimentare a spus că, în ciuda faptului că Uber Eats, DoorDash și Grubhub au lansat toate abonamentele plătite pentru a reduce taxele, consumatorii încă raportează că plătesc mai mult, în medie, pentru comenzile de la terți.
Costurile continuă să crească pe măsură ce mai mulți americani acordă atenție portofelelor lor în timpul unei perioade de inflație persistentă.
Zainab Batool, rezidentă din San Francisco, care a spus că comandă livrare săptămânală de la Uber Eats sau DoorDash, a numit costul adăugat „nebun”.
„Nu cred că îmi amintesc că nivelul a fost atât de mare înainte, poate acum patru ani, dar se pare că crește acum”, a spus Bartle.
Potrivit datelor, proporția consumatorilor care aleg servicii de livrare terță parte în loc de livrarea directă la restaurant este în creștere, crescând de la 15% în 2020 la 21% în 2024. tehno-economice Raportul privind tendințele consumului de livrare de alimente în 2024. Firma de cercetare a descoperit că urmărirea superioară a comenzilor, accesul la oferte și promoții și capacitatea de a descoperi restaurante noi îi fac pe clienții aplicației să revină.
Dar costul taxelor suplimentare poate fi prohibitiv pentru unii dintre ei.
Dintre consumatorii care au spus că comandă mai puțin, 41% au spus că se datorează faptului că taxele de livrare sunt prea mari, în timp ce 48% au spus că prețurile meniurilor sunt prea mari, se arată în raport. Potrivit unui studiu, tarifele premium percepute de restaurante pentru meniurile serviciilor de livrare de la terți vor crește între 2022 și 2023, aproape dublându-se din 2020. Consultant de cercetare Gordon Haskett.
Companiile care facilitează livrările spun că își propun să mențină taxele scăzute în timp ce încearcă să rămână pe linia de plutire.
Grubhub a declarat într-o declarație că scopul său este de a menține cheltuielile cât mai mici posibil, menținând în același timp afacerile: „Pe măsură ce costurile asociate procesării livrărilor au crescut, inclusiv gestionarea logisticii și plata partenerilor de livrare, ne-am crescut costurile în consecință. Ne-am ajustat taxele, “, a spus un purtător de cuvânt al Grubhub.
Compania este deținută de Just Eat Takeaway, o companie online de comandă și livrare de alimente cu sediul în Amsterdam. care spunea Caută în mod activ să vândă o parte sau tot Grubhub.
DoorDash a declarat că a redus taxele pentru consumatori pe fondul inflației istorice din ultimii doi ani, în timp ce a avut record de utilizatori activi anul trecut și a crescut frecvența comenzilor.
Compania, care a devenit publică în 2020, nu a raportat încă profituri anuale. Serviciul de livrare înregistrează profituri trimestriale – Venitul net 23 milioane USD ——Cele trei luni s-au încheiat la 30 iunie 2020, începutul blocării din SUA COVID-19
Pe de altă parte, gigantul de călătorii Uber Veniturile anul trecut au fost de aproape 1,9 miliarde de dolari, datorită creșterii semnificative a activității sale de livrare. Afacerea de livrare de alimente a Uber, care include Uber Eats și Uber Direct, a raportat un EBITDA ajustat de 1,51 miliarde USD în 2023, o creștere cu peste 955 milioane USD față de 2022.
Un purtător de cuvânt al Uber a declarat că utilizatorii Uber Eats plătesc pentru un serviciu care le permite să răsfoiască comercianții și să comande eficient prin livrare la cerere.
„Taxele percepute pentru comenzile de pe Uber Eats ajută la plata personalului de livrare și acoperă costurile platformei, cum ar fi programele de siguranță, asistența 24/7, verificarea antecedentelor, dezvoltarea produselor și multe altele, astfel încât comenzile să poată fi livrate în mod fiabil”, a spus un purtător de cuvânt al Da.
Adaugă costul
Pentru meseni, calcularea pe platforme devine din ce în ce mai dificilă.
ambele părți Uber și panoul ușii, totalul comenzilor poate varia în funcție de regiune, în funcție de site-ul respectiv, deoarece sunt necesare taxe suplimentare pentru a compensa legile și reglementările locale. De exemplu, în California, clienții Uber Eats plătesc taxa pentru beneficiile șoferilor din California, care finanțează beneficiile obligatorii pentru șoferi, inclusiv: Propunerea 22Potrivit Uber.
Un șofer de livrare bazat pe aplicație așteaptă în afara unui restaurant care folosește livrarea prin aplicație pe 7 iulie 2023, în New York City.
Spencer Pratt |. Getty Images
Chiar înainte de apariția diferențelor locale, suplimentele pot fi descurajante.
Uber percepe o taxă de livrare, care depinde de cerere, locație și disponibilitatea șoferului, conform site-ului său. DoorDash percepe o taxă de livrare similară, despre care spune că depinde de o varietate de factori. Ambele aplicații spun că taxa le este plătită direct pentru a acoperi costurile de livrare, mai degrabă decât către șofer sau restaurant. Grubhub include și taxele de livrare a comenzilor, care cresc odată cu distanța, până la prețul maxim.
Aceste trei aplicații percep și taxe separate pentru servicii, care nu sunt ușor de calculat.
Grubhub și DoorDash au spus că taxa acoperă costurile de operare ale platformelor lor, iar Uber a spus că toți, cu excepția a 10 cenți, din taxa de serviciu este plătită direct șoferilor de livrare, deși șoferii sunt așteptați să plătească apoi Uber pentru diverse servicii de asistență.
DoorDash și Uber au spus că taxele se pot modifica în funcție de subtotalul comenzii.
Cu toate aceste modificări și ținând cont de posibilele reduceri sau promoții, mulți clienți nu vor ști costul total al comenzii până când nu selectează articolele și ajung până la finalizarea comenzii.
„Vedeți ceva listat cu 15 USD și mergeți la casă și se ridică la 25 USD, dar deja v-ați hotărât să cumpărați acel lucru sau așteptați cu nerăbdare”, a spus utilizatorul aplicației Batool. „Acest lucru adaugă o frecare suplimentară între anulări.”
Atât Uber, cât și Grubhub spun că taxele lor sunt dezvăluite în mod clar înainte de finalizare, în timp ce DoorDash spune că taxa totală aplicabilă poate fi întotdeauna vizualizată în coșul de cumpărături.
Cântăriți economia
Shelle Santana, profesor asistent de marketing la Universitatea Bentley, a spus că o parte din propunerea de valoare a serviciilor de livrare terță parte pentru restaurante este potențialul pentru mai multă expunere și clienți.
Potrivit celor două companii, peste 1 milion de comercianți lucrează cu Uber Eats și peste 375.000 de comercianți lucrează cu Grubhub. DoorDash spune că până în 2023, peste 100.000 de noi comercianți se vor alătura pieței sale, generând aproape 50 de miliarde de dolari în vânzări pentru companii. Potrivit Uber, comercianții Uber Eats din Statele Unite și Canada au generat anul trecut vânzări de peste 15 miliarde de dolari prin intermediul aplicației.
Pentru restaurantele listate pe piețele lor respective, atât Uber Eats, cât și DoorDash oferă structuri de prețuri pe niveluri, cu comisioane variind de la 15% la 30% din totalul comenzii, potrivit site-urilor lor. Restaurantele care se alătură Grubhub Marketplace plătesc un „comision de marketing” de 5% până la 10% pentru fiecare comandă, precum și o taxă de procesare a comenzii și o taxă de livrare de 10%, potrivit site-ului său.
Ușile restaurantelor din New York City au indicatoare pentru We Deliver, Doordash, Grubhub și Uber Eats.
Lindsay Nicholson |. Grupul de imagini universale |
Toate cele trei platforme spun că restaurantele pot alege dintr-o varietate de planuri de prețuri, inclusiv comenzi online fără comision, în funcție de rata și nivelul de asistență de marketing de care au nevoie.
Tony Scardino, proprietarul Professor Pizza din Illinois, a declarat că cele două locații ale sale din Chicago folosesc o varietate de servicii de livrare terță parte, inclusiv Grubhub, DoorDash și Uber Eats. El a folosit serviciile de aproape patru ani și spune că prețul aplicațiilor este „predător” și „prea ridicat”.
Dar el a spus că merită ca întreprinderile mai mici să-și folosească serviciul de livrare în loc să plătească taxe interne de livrare. Toate acestea se adaugă la ceea ce el numește un „echilibru dificil”.
„Mai întâi trebuie să vă gândiți dacă ar trebui să le folosiți”, a spus Scardino. „Dar au o audiență atât de mare încât este greu să nu o facă.”
Costurile, la rândul lor, obligă restaurantele să majoreze prețurile meniurilor.
Potrivit unui studiu privind tarifele primelor de meniu la 25 de restaurante populare cu servicii de livrare de la terți, costul mediu este cu 20% mai mare decât cel al mesei. Consultant de cercetare Gordon Haskett.
„Este ca și cum restaurantele spun: „Nu vom plăti pentru DoorDash, Uber și Grubhub”, a spus Meredith Sandland, CEO Empower Delivery „Dacă consumatorii apreciază confortul și doresc să folosească serviciul, ei pot plăti aceasta.”
Empower Delivery își propune să concureze cu serviciile majore de livrare prin conectarea restaurantelor cu o flotă de lucrători de livrare, despre care spune că este mai ieftin pentru companii. site-ul web.
Ann Arbor, Michigan, restauratorul Phillis Engelbert a boicotat DoorDash și alte servicii de livrare terță parte încă de dinainte de pandemie. Ea a spus că stația ei de benzină din Detroit Street se bazează pe comenzi de luat masa și pe opțiuni limitate de livrare, cu o taxă fixă de 7 USD.
Engelbert a spus că nu crede că aplicațiile de livrare terță parte îi vor crește profiturile sau îi vor aduce beneficii angajaților, chiar dacă acestea conduc la vânzări mai mari.
„Se pare că este o altă modalitate prin care corporațiile pot interveni și să ia o mare parte din roadele muncii noastre”, a spus Engelbert.
Economii flexibile
Pe măsură ce tot mai mulți proprietari de restaurante transferă consumatorilor costul aplicațiilor de la pachet, serviciile terță parte adaugă opțiuni lunare de abonament pentru a ajuta la ameliorarea presiunii.
Toate cele trei servicii oferă transport gratuit pentru fiecare comandă prin abonamentele lor premium – Grub+, Dashtone și Uber One –9,99 USD pe lună, conform site-urilor lor respective.
Grubhub a încheiat un acord cu gigantul de comerț electronic Amazon pentru a oferi utilizatorilor US Prime un abonament de un an la serviciul de livrare de alimente. Fotografie: Gabby Jones/Bloomberg prin Getty Images
Gabby Jones |. Getty Images
în Mai, Partenerii GrubhubAmazon Adăugați Grubhub+ la abonamentul Prime al gigantului comerțului electronic. Oferte DoorDash Abonament gratuit pentru un an întreg Pentru utilizatorii cu recompense DoorDash MasterCardși oferte Uber Beneficiile membrilor pentru unii unul capital Disponibil pentru deținătorii de carduri de credit doar pentru o perioadă limitată.
De asemenea, oferă stimulente studenților: Dashtone și Uber One este la jumătate de preț și Grub+ Programul este gratuit pentru studenții de la universitățile partenere, conform site-urilor respective.
Beneficiile abonamentelor sunt duble: este posibil ca mai mulți clienți să verifice mai des, datorită promisiunii de a reduce costurile totale ale comenzii, cu abonamente organizate cu atenție, a declarat Steve Tadelis, profesor de economie la Universitatea din California, Berkeley; aceste servicii pot adapta reduceri viitoare pentru clienții tăi cei mai fideli.
În timp ce taxele de expediere sunt eliminate pentru toate abonamentele, taxele de serviciu și orice diferențe locale încă se aplică. Membrii DashPass văd taxe de servicii reduse, potrivit companiei.
Dacă ați ajuns până aici, mai rămâne o singură cheltuială: un bacșiș pentru șoferul de livrare.
Sandland de la Empower a spus că atunci când consumatorii sunt surprinși de prețul total, bacșișul poate fi „singurul instrument care le mai rămâne” pentru a-și gestiona bugetul.
Bartle a spus că întotdeauna oferă bacșișuri, dar asta nu înseamnă că se simte bine, având în vedere celelalte costuri. Ea a spus, deoarece nu a putut determina dacă taxele de serviciu și alte taxe au fost de fapt către șofer, a fost necesar să dea bacșiș pentru a se asigura că sunt compensate.
„Mă enervează pentru că simt că taxele pentru servicii ar trebui să meargă către oamenii care ne oferă servicii”, a spus ea. — Dar nu pare să fie cazul.