July 29, 2024

Steaguri italiene și chinezești împreună legate de textura țesăturii textile

Oleksi Lisconi |

Premierul italian Giorgio Meloni a promis duminică că va „reporni” cooperarea cu China și a semnat un plan de acțiune pe trei ani în timpul primei sale vizite oficiale la Beijing de la preluarea mandatului.

Meloni, care conduce guvernul de dreapta din 2022, a făcut anunțul în timpul unei întâlniri cu prim-ministrul chinez Li Qiang, în timp ce Roma încearcă să îmbunătățească relațiile comerciale cu Beijingul după ce s-a retras din planul emblematic de investiții în infrastructura Belt and Road al președintelui Xi Jinping anul trecut. .

Liderul italian a spus că vizita sa de cinci zile „demonstrează voința de a începe o nouă fază și de a relansa cooperarea bilaterală”. Planul de acțiune urmărește să încerce noi forme de cooperare, a adăugat ea.

Mai târziu în cursul zilei, Meloni a spus că memorandumul de cooperare industrială semnat între Italia și China include zone industriale strategice, cum ar fi vehiculele electrice și energia regenerabilă.

Li Qiang a subliniat într-o declarație publicată de biroul său că „întreprinderile mici și mijlocii desfășoară o cooperare reciproc avantajoasă în domenii precum construcțiile navale, aerospațiale, energia nouă și inteligența artificială”.

Meloni, care vede investițiile chineze ca pe o modalitate de a stimula creșterea în economia în declin a Italiei, se va întâlni cu Xi Jinping și principalul parlamentar al Chinei, Zhao Leji.

Duminică, Meloni a participat și la Forumul de afaceri Italia-China, invitând producătorul italian de anvelope Pirelli, grupul energetic Eni, grupul de apărare Leonardo, producătorii de vin și Dolce & Gabbana, pentru a numi câteva grupuri italiene de modă de lux și alte întreprinderi.

Ea a spus că forumul a trimis „un alt semnal de interese comune… mai multă echilibrare a intereselor noastre și a schimburilor comerciale”. Se așteaptă ca Meloni să discute cu oficialii chinezi problema supracapacității Chinei și sprijinul economic al Chinei pentru Rusia în războiul său cu Ucraina.

Economistul Berenberg spune că China are nevoie de piața UE mai mult decât UE are nevoie de China

Potrivit unui videoclip distribuit de biroul lui Meloni, Li Keqiang a spus la ceremonia de deschidere a forumului: „China și Italia ar trebui să consolideze cooperarea comercială și investițională cu o mentalitate de câștig-câștig pentru a face cooperarea mai dinamică și mai durabilă”.

În 2019, Italia a devenit singura țară din G7 care s-a alăturat masivei Inițiative Belt and Road, dar s-a retras anul trecut sub presiunea Statelor Unite din cauza preocupărilor legate de influența economică a Beijingului.

Guvernul Meloni a declarat că acordul nu a adus niciun beneficiu Italiei. Volumul comerțului dintre Italia și China va ajunge la 66,8 miliarde de euro (80 de miliarde de dolari) până în 2023, ceea ce este puternic înclinat spre Beijing. China este cel mai mare partener comercial non-UE al Italiei, după Statele Unite

Presa de stat chineză a declarat că călătoria are ca scop „clarificarea unor neînțelegeri cu privire la retragerea Italiei din Inițiativa Centura și Drumul și să sublinieze importanța relațiilor economice”.

Guvernul italian poartă discuții cu producătorii de automobile chinezi, ca parte a eforturilor de a atrage un alt producător important în țară Strantis.

Vorbind la un forum de afaceri, Meloni a spus că memorandumul de cooperare industrială semnat între Italia și China „include sectoare industriale strategice precum vehiculele electrice și energia regenerabilă” și a cerut Beijingului să „împartă cunoștințele în noi domenii cu partenerii”.

Protecția indicațiilor geografice, siguranța alimentelor, mediul și educația se află în centrul altor acorduri-cadru.

Investițiile străine directe italiene în China însumează 15 miliarde de euro (16 miliarde de dolari), iar peste 1.600 de companii italiene sunt active, în special în domeniile textilelor, ingineriei mecanice, farmaceutice, energiei și industriei grele.

Cu toate acestea, Italia susține decizia Comisiei Europene de a impune tarife temporare de până la 37,6% pentru vehiculele electrice importate din China. Beijingul a reacționat cu furie și a declanșat investigații de răzbunare asupra coniacului și cărnii de porc europene.

Membrii G7, inclusiv Italia, s-au angajat luna trecută să continue să își protejeze companiile de ceea ce ei consideră ca fiind practici comerciale neloiale din China.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *