July 29, 2024

În această ilustrație foto, sticlele de bere Heineken sunt afișate pe 31 iulie 2023 în San Anselmo, California.

Justin Sullivan |. Getty Images

Heineken Acțiunile gigantului berii s-au deschis luni cu aproape 7%, după ce creșterea profitului în prima jumătate a anului a fost mai slabă decât se așteptau analiștii.

Acțiunile companiei au scăzut cu 6,7% la ora 9:30, ora Londrei.

Profitul operațional a crescut cu 12,5% din punct de vedere organic, pierzând prognoza consensuală a companiei de 13,2%.

Vânzările de bere erau de așteptat să crească cu 3,4%, dar de fapt au crescut cu doar 2,1%.

Heineken a înregistrat o pierdere netă de 95 de milioane de euro (103 milioane de dolari), în principal din cauza unei deprecieri fără numerar a investiției sale de 874 de milioane de euro în compania chineză de bere China Resources Beer. Heineken a spus că reducerea a fost rezultatul unei scăderi a prețului acțiunilor China Resources Beer din cauza preocupărilor legate de cererea consumatorilor din China, mai degrabă decât de performanța operațională a companiei chineze.

„Suntem foarte mulțumiți de performanța noastră solidă din prima jumătate”, a declarat, luni, directorul general al Heineken, Dolf van den Brink, pentru „Squawk Box Europe” de la CNBC, descriind creșterea volumului ca fiind „bine echilibrată și consecventă în amprenta noastră globală”. bazată” iar vânzările au crescut de cinci ori. Produsele de calitate cresc procent.

În cele mai recente știri așteptate cu nerăbdare de analiști, Heineken și-a revizuit prognoza privind creșterea organică a profitului operațional în acest an la între 4% și 8%. Îndrumările companiei au indicat anterior o creștere cu o singură cifră de la un nivel scăzut până la ridicat.

„Heineken a câștigat avânt după comentariile optimiste de la cea mai recentă conferință, ceea ce a determinat piața (și pe noi înșine) să ridice așteptările”, au declarat analiștii Barclays într-o notă luni.

„Cu toate acestea, aceste rezultate au ratat așteptările, indicând un decalaj între informațiile companiei și așteptările analiștilor. Acest lucru trebuie să fie închis”.

Barclays a spus că principala pierdere a venit din Europa, unde profiturile au crescut cu doar 0,2% față de așteptările de 15,1%, în principal din cauza cheltuielilor promoționale mai mari pe o piață competitivă.

Heineken a declarat că și-a „consolidat poziția de lider” în vânzările de bere cu alcool scăzut și fără alcool, Heineken 0.0, o bere fără alcool, în creștere cu 14%. Categoria a înregistrat o creștere de două cifre pe piețe precum Brazilia, Egipt, Vietnam și Marea Britanie

Van den Brink a declarat luni că categoria este „din ce în ce mai importantă” pentru companie, în special Heineken 0.0.

studiu de piață sugestie În următorii ani, creșterea produselor cu conținut scăzut și fără alcool, inclusiv berea, va depăși semnificativ industria alcoolului în ansamblu, făcând-o o țintă cheie atât pentru mărcile consacrate, cât și pentru cele noi.

Vandenbrink a mai spus că presiunea costurilor de intrare a companiei a fost redusă semnificativ.

“În Europa și Americi, costurile de intrare sunt mult mai mici decât anul trecut, ceea ce ne permite să adoptăm prețuri mai mici. Acest lucru este foarte important în reechilibrarea creșterii veniturilor noastre cu creșterea vânzărilor și a prețurilor”, a spus el pentru CNBC.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *