
CEO-ul Amazon, Andy Jassy, la GeekWire Summit-ul de marți, 5 octombrie 2021, din Seattle, Washington, SUA.
David Ryder |. Getty Images
Amazon Acțiunile companiei au scăzut cu 12% vineri raport Rezultatele din al doilea trimestru au fost mixte, iar prognozele pentru trimestrul al treilea au fost sub așteptările de pe Wall Street.
Veniturile din al doilea trimestru au crescut cu 10% față de an, până la 147,98 miliarde dolari, puțin mai mici decât previziunile Grupului Bursei din Londra de 148,56 miliarde dolari. Venitul net al Amazon s-a dublat față de un an mai devreme la 1,26 USD pe acțiune, depășind așteptările analistilor de 1,03 USD pe acțiune și oferind cele mai recente dovezi că concentrarea companiei pe reducerea costurilor își întărește rezultatul final.
Amazon a declarat că se așteaptă la venituri de la 154 la 158,5 miliarde de dolari în al treilea trimestru care se încheie în septembrie. Punctul de mijloc al acestui interval a fost de 156,25 miliarde de dolari, sub estimările consensuale de 158,24 miliarde de dolari, potrivit LSEG.
Compania a spus că vânzările au fost mai scăzute decât se așteptau, deoarece consumatorii au continuat să „reducă” articolele cu preț scăzut, cum ar fi necesitățile zilnice și consumabilele, sau articolele care tind să fie mai ieftine și să se epuizeze frecvent. În plus, un ciclu haotic de știri înseamnă că consumatorii sunt mai distrași decât de obicei și pot aștepta să facă o achiziție sau să-și abandoneze complet coșurile de cumpărături, a declarat Brian Olsavsky, directorul financiar al Amazon. A spus într-un interviu telefonic cu reporterii.
Olsavsky a remarcat că evenimentele recente precum Jocurile Olimpice, alegerile prezidențiale care se apropie și recenta tentativă de asasinat a fostului președinte Donald Trump au distras atenția consumatorilor, făcându-l un „trimestru imprevizibil”.
Analiștii JPMorgan au declarat vineri că sunt mai puțin îngrijorați de performanța scăzută a retailului și au fost în schimb încurajați de puterea continuă a Amazon. Partea de cloud computing. Veniturile Amazon Web Services au ajuns la 26,3 miliarde de dolari în acest trimestru, depășind estimările consensuale de 26 de miliarde de dolari.
„Uneori, comerțul cu amănuntul conduce afacerile Amazon, iar uneori este AWS”, au scris analiștii de la JPMorgan într-o notă adresată clienților.
Analiștii BMO Capital Markets au fost de acord, spunând că sunt încântați de faptul că AWS și-a accelerat creșterea pentru al treilea trimestru consecutiv, indicând faptul că optimizările costurilor din ultimele trimestre sunt acum de domeniul trecutului.
Analiștii cu un rating de performanță mai mare pentru acțiunile Amazon au spus: „Credem că AWS este bine poziționat pentru a beneficia de pe urma trecerii înapoi la modernizare, cu beneficii suplimentare pe măsură ce se nasc noi sarcini de lucru în cloud. „În timp ce Amazon este văzut ca fiind mult în urmă în AI. , credem că Amazon este un beneficiar major al AI și a realizat deja o afacere cu rate de rulare de mai multe miliarde de dolari în AI. “
