Pe 3 iulie 2024, în timpul testului de zbor cu echipaj, nava spațială Boeing Starliner poate fi văzută acostând cu Stația Spațială Internațională din fereastra navei spațiale SpaceX Crew Dragon „Endeavour”.
NASA
Directorii NASA au avut discuții profunde săptămâna aceasta cu privire la returnarea astronauților agenției la navă spațială companie boeingCapsula Starliner ia foc sau alege să folosească nava spațială a SpaceX pentru a salva echipajul.
Preocupările agenției cu privire la Starliner – care i-a lansat pe astronauții NASA Butch Wilmore și Suni Williams pe Stația Spațială Internațională la începutul lunii iunie – provin din eșecul de a găsi nava spațială care a cauzat cauza principală a defecțiunilor multiple ale navei spațiale. Defecțiune a propulsorului în timpul andocăriiO persoană familiară cu problema a declarat pentru CNBC.
NASA a discutat în această săptămână despre posibilitatea returnării Starliner-ului fără încărcătură utilă și, în schimb, să folosească nava spațială Crew Dragon de la SpaceX pentru a returna astronauții. Persoana a spus că nu există un consens între cei responsabili de luarea deciziei, iar rezultatul discuțiilor în curs ale NASA este imprevizibil, având în vedere varietatea de factori implicați.
Capsula Starliner „Calypso” a fost în spațiu de 59 de zile și continuă. Misiunea este destinată ca pasul final în demonstrarea faptului că nava spațială întârziată a lui Boeing poate zbura în siguranță misiuni cu echipaj la distanțe lungi către și dinspre Stația Spațială Internațională.
Zborul echipajului Boeing a fost planificat inițial să dureze cel puțin nouă zile. Dar a fost extins de mai multe ori în timp ce compania și NASA efectuează teste la sol și în spațiu pentru a încerca să înțeleagă problemele propulsoarelor.
În timp ce liderii NASA și Boeing au caracterizat public întârzierea ca un exercițiu de culegere de date, preocupările ridicate în ultimele zile sugerează că există mai puțină încredere internă că Starliner va returna astronauții în siguranță decât a dezvăluit agenția.
art tehnic Mai întâi a raportat opiniile diferite ale NASA cu privire la situația Starliner. NASA a declarat anterior SpaceX acționează ca rezervă Dar a încercat să minimizeze această posibilitate, spunând că nava spațială a lui Boeing este „opțiunea principală” pentru întoarcere.
Boeing a spus că are un „motiv de zbor” pentru a returna Starliner-ul cu astronauți, ceea ce înseamnă că credea că nava spațială se poate întoarce fără prea multe riscuri.
„Rămânem încrezători în nava spațială Starliner și în capacitatea sa de a se întoarce în siguranță cu echipajul său”, a declarat un purtător de cuvânt al Boeing într-o declarație pentru CNBC „Susținem solicitarea NASA pentru mai multe date, analize și revizuire a datelor pentru a confirma că nava spațială evadează în siguranță capacitati de aterizare.
Dacă Starliner se întoarce fără încărcătură utilă, cea mai probabilă alternativă este utilizarea navei spațiale Crew Dragon de la SpaceX pentru a aduce astronauți înapoi la misiunea Crew-9, care este programată în prezent să lanseze patru astronauți în următoarele câteva săptămâni. Asta ar elibera două locuri pentru Wilmore și Williams.
Membrii NASA Crew-9 stau lângă racheta Falcon 9 a SpaceX. De la stânga: pilotul NASA Nick Hague,
NASA
NASA nu a răspuns solicitării CNBC de a comenta despre discuțiile în desfășurare cu Starliner, dar a declarat Ars Technica într-o declarație că agenția „evaluează toate opțiunile de returnare”.
„Nu au fost luate decizii și agenția va continua să ofere actualizări cu privire la planurile sale”, a spus NASA.
crede în împingere
înapoi Testat weekendul trecut, NASA a observat că 27 dintre cele 28 de propulsoare ale lui Starliner par să funcționeze bine. Propulsoarele, numite și sisteme de control al reacției sau motoare RCS, ajută la deplasarea unei nave spațiale pe orbită.
Dar din punct de vedere ingineresc, nu a fost găsită nicio cauză fundamentală pentru cinci propulsoare care au eșuat în zborul către Stația Spațială Internațională, ceea ce înseamnă că rămâne riscul ca mai multe propulsoare să se defecteze în timpul zborului de întoarcere.
Mark Nappi, vicepreședintele Boeing pentru proiecte Starliner, a declarat la o conferință de presă din 25 iulie că testul propulsorului a făcut o descoperire „foarte importantă” care „ar putea fi cauza principală”. Dar, în ciuda acestui fapt, compania nu a determinat încă cauza principală.
„Vom continua să dezasamblam hardware-ul pentru a dovedi în cele din urmă acest lucru”, a spus Nappi atunci.
NASA trebuie acum să decidă dacă dorește să aibă încredere că problemele necunoscute cu propulsoarele Starliner nu vor reapare, posibil chiar provocând alte probleme.
rezultate imprevizibile
Când Consiliul de control al programului de echipaj comercial s-a întâlnit la începutul acestei săptămâni pentru a discuta revenirea lui Starliner, NASA nu a avut un consens. PCB-urile sunt o parte standard a procesului de luare a deciziilor NASA, care datează din zilele navetei spațiale și sunt concepute pentru a se asigura că orice riscuri sunt escalate la cele mai înalte niveluri de autoritate ale agenției.
PCB, condus de managerul de proiect Commercial Crew Steve Stich, nu a luat încă o decizie cu privire la posibilitatea de a continua cu o evaluare a pregătirii zborului, următorul pas major pe care agenția îl va face pentru a determina o dată de întoarcere pentru Starliner. Următoarea întâlnire PCB este de așteptat să aibă loc în zilele următoare, iar NASA este o postare pe blogJoi, cu călătoria de întoarcere programată să continue săptămâna viitoare.
Dacă vreun membru al PCB nu este de acord cu decizia de a se întoarce pe Starliner cu echipajul, decizia va fi ridicată în lanțul de comandă până când obiecția este rezolvată. În prezent, discuțiile din cadrul PCB nu au un rezultat previzibil, deoarece personalul NASA discută nivelul de risc implicat în revenirea membrilor echipajului la bordul Starliner.
fa o alegere
NASA a subliniat adesea că „siguranța astronauților rămâne prioritatea principală” atunci când iau decizii cu privire la zborul spațial uman, un efort inerent riscant.
Dar alegerile cu care se confruntă NASA au implicații suplimentare care amenință participarea Boeing la programul de echipaj comercial al agenției. deja, Pierderile Boeing Starliner Din cauza reversiunilor repetate și a anilor de întârzieri în dezvoltarea navei spațiale, investiția totală a depășit 1,5 miliarde de dolari.
Dacă NASA sprijină Boeing și îi returnează pe Wilmore și Williams la Starliner, agenția va accepta un risc care în prezent este necuantificabil. Un eșec major în timpul întoarcerii ar pune în pericol viața astronauților și ar pune presiune asupra conducerii NASA pentru a-și înceta contractul cu Boeing și participarea acesteia la program.
Dacă NASA decide să returneze Starliner gol, ar fi un vot de neîncredere în Boeing și ar putea determina compania să-și reducă pierderile și să se retragă din program.
În plus, dacă NASA adoptă alternativa SpaceX și Starliner se întoarce acasă fără incidente, agenția se va confrunta cu reacții negative, deoarece este văzută ca reacționând exagerat la afirmația sa publică de săptămâni în urmă că nu a existat niciun risc semnificativ.