Chevrolet Corvette ZR1 Coupe 2025 vine cu pachetul de performanță ZTK.
DETROIT – Primul „gust” al lui Tadge Juechter de a lucra la o Corvette Motoare generale În 1985, scopul nostru era să vedem dacă destui americani își puteau permite o nouă versiune de înaltă performanță a celebrei mașini sport ZR1.
Aproape 40 de ani mai târziu, nu numai destui oameni își pot permite o astfel de mașină, dar și GM. Noul Chevrolet Corvette ZR1 2025 Este o lovitură fatală pentru Juechter, care s-a retras miercuri după aproximativ 47 de ani la producătorul auto din Detroit.
acest Așa-numitul „naș” Inginerul șef al Corvettei moderne se retrage la aproximativ o săptămână după ce a ajutat la lansarea noului Corvette ZR1 2025, cea mai puternică și mai rapidă versiune a mașinii făcută vreodată.
„Singurul lucru pe care îl au toate marile Corvette în ultimii ani și decenii ești tu. Cunoștințele tale, abilitățile tale, munca grea și pasiunea ta”, GM Președintele Mark Royce Spune-i lui Juechter când arăți vehiculul. „Vă mulțumim că ați făcut din Corvette marea mașină sport americană care este și astăzi. Vă mulțumim că ne-ați îmbunătățit compania.”
Președintele General Motors Mark Reuss (stânga) urcă pe scenă alături de inginerul șef executiv al Corvette, Tadge Juechter, care se retrage, la lansarea Chevrolet Corvette ZR1 2025, pe 25 iulie 2024.
captură de ecran
Reuss a anunțat luna trecută că toate Corvette-urile 2025 și nu numai vor prezenta un contur al profilului capului lui Juechter gravat pe geamuri și pe panoul de întărire a tunelului din față de sub fiecare Corvette.
CNBC l-a întâlnit pe Juechter înainte de a se pensiona, la vârsta de 67 de ani, pentru a vorbi despre cariera sa și despre afacerea lui Corvette, inclusiv despre planurile pentru o versiune complet electrică și despre potențialul de a dezactiva marca și de a lansa un SUV.
corveta electrica
General Motors spune că o Corvette complet electrică va veni în curând, dar nu a dat încă un orar. Anul trecut, producătorul auto a lansat o versiune hibridă a mașinii numită E-Ray.
Juechter nu a dezvăluit niciun detaliu despre viitoarea Corvette EV, dar el crede că E-Ray demonstrează că GM poate electriza cu succes Corvette.
“Electrificarea poate aduce o contribuție imensă automobilului. Cred în eficiență… Suntem pasionați de eficiență în tot ceea ce facem”, a spus el. „Eficiența face și o mașină sport bună. Așadar, cred că electrificarea este doar o altă tehnologie pe care trebuie să ne dăm seama cum să o folosim într-un mod care să rezoneze cu clienții noștri.
Mașină sport hibridă Chevrolet Corvette E-Ray 2024
Motoare generale
„E-Ray este primul pas. Ne gândim pe termen lung, știți, decenii pe termen lung. Da, GM se angajează să electrifice 100% și este datoria noastră ca ingineri să ne dăm seama cum să facem acest lucru. Suntem trebuie să ne aducem și clienții.
Juechter a spus că există o oarecare „rezistență naturală” la Corvettele electrice din baza de fani a mașinii sport.
„Sperăm că E-Ray îi va face să se simtă cald, că poate chestia cu electrificarea nu este atât de rău până la urmă”, a spus el.
Derivate Corvette și SUV-uri
Analiștii de pe Wall Street spun că GM poate valorifica mai bine marca Corvette prin extinderea modelelor și, într-o oarecare măsură, a vânzărilor. La sfârșitul anului 2019, analistul Morgan Stanley, Adam Jonas, a spus că sub-marca Corvette ar putea avea o valoare cuprinsă între 7 și 12 miliarde de dolari.
Asta ridică semne de întrebare dacă Corvette ar fi mai bine să fie separată de la compania-mamă General Motors.
Dar Juechter nu crede că aceasta este calea de urmat.
„Nu știu dacă trebuie să ne desprindem. Adică, Corvette este nucleul Chevrolet. Aceasta este o piesă de afaceri pură. Dacă aveți capitalul propriu în marcă, îl puteți păstra în familie, sau puteți alege să încerci să-l Monetizezi și să-l scoți acolo.
“GM nu a făcut niciodată acest lucru în istoria sa. Îmbrățișăm franciza noastră importantă și este o franciză foarte importantă”, a spus el.
Pe 25 iulie 2024, inginerul șef executiv al Corvette, Tadge Juechter, a făcut o apariție la lansarea Chevrolet Corvette ZR1 2025.
captură de ecran
Juechter a spus că situația este ușor diferită atunci când vine vorba de utilizarea mărcii pentru a dezvolta produse viitoare, cum ar fi SUV-urile, care au fost luate în considerare de ani de zile, dar el a refuzat să confirme dacă există astfel de planuri sau considerații.
„Cum profitați de asta. Aceasta este întrebarea viitorului. Vedeți modelele pe care le oferim. Maximizăm utilizarea acestei arhitecturi cu motor central. Și, știți, nu am făcut niciun secret din munca mea. de asemenea, pe vehiculele electrice, Și încercarea de a aduce o parte din acel spirit de performanță în spațiul vehiculelor electrice, cum se aplică asta în viitor și cum este marca, aceasta este o poveste pentru altă zi”, a spus el.
În urmă cu câțiva ani, conceptul unei mărci de mașini de performanță care să producă un SUV sau un crossover ar fi putut fi blasfemiant, dar, pe măsură ce preferințele consumatorilor se îndepărtează de modelele de mașini tradiționale, mai multe mărci precum Porsche, Lamborghini și chiar Ferrari au făcut deja acest lucru.
Corveta preferată
Juechter a făcut parte din patru generații de Corvette – de la a patra generație ZR1 până la noua mașină sport cu motor central din generația a opta.
Prima Corvette pe care a cumpărat-o pentru sine a fost a șasea generație din 2006 Corvette Z06.
“Este greu să alegi un favorit. Este ca și cum cine este copilul tău preferat. De fapt, este mai greu decât cine este copilul tău preferat. Nu voi intra sub nicio formă parentală, dar fiecare copil ne turnăm inima într-o mașină, toate au propriile lor calități speciale.
“Nu știu. Nu aș putea să aleg unul. Dacă aș fi forțat să aleg unul, aș spune că banii fac toată diferența. Am cumpărat acel Z06. Am plătit singur pentru acea mașină. … Că Mașina este foarte special pentru mine.
Uechter a spus că nu are de gând să cumpere o Corvette, dar a văzut una „înarmată complet” ieșind de pe linie la fabrica Corvette din Bowling Green, Ky. și a spus că trebuie să o aibă.
Chevrolet Corvette 2020
Motoare generale
De atunci, a vândut acea mașină și anul trecut a achiziționat o Corvette Stingray decapotabilă din a opta generație ca „mașină de pensionare”, pentru că nu ar primi nicio Corvette gratuită de testat.
“Nu am condus niciodată un decapotabil, dar este al soției mele și al meu break – ca un break off-road. Nu o voi urmări. Va fi șoferul meu zilnic”, a spus el. „Dacă ai doar un șofer zilnic, o Corvette, un Stingray ar fi grozav.”