2023 Ford Super Duty F-350 Ediție limitată
Vad
DETROIT — Ceea ce a fost cândva un cuvânt murdar și o afacere în industria auto a devenit un câmp de luptă pentru producătorii de automobile din SUA care luptă pentru miliarde de dolari. Vad.
Producătorul auto cu sediul în Dearborn, Miss., și-a transformat afacerea cu flote, care include vânzări către clienți comerciali, guvernamentali și de închiriere, într-un generator de profit. și rivalul lui Ford în orașe Motoare generale și compania-mamă Chrysler Strantis au luat în considerare acest lucru și și-au reorganizat operațiunile.
„Acum se pune un accent mai mare pe profitabilitate și pe modul în care flotele pot ajuta la atingerea acestui lucru”, a declarat Mark Hazel, director asociat al S&P Global Mobility Commercial Vehicles, „(producătorii de automobile) se uită la modul în care se ocupă de acest lucru cu o abordare foarte concentrată a problemelor legate de flotă.”
Multe vânzări de flote, în special închirieri zilnice, au fost văzute istoric ca negative pentru companiile auto. În mod tradițional, acestea au marje mai mici decât vânzările către clienții cu amănuntul și sunt uneori folosite ca depozite de către producătorii de automobile pentru a descărca excesul de inventar de vehicule și pentru a crește vânzările.
Dar Ford a dovedit că nu a fost întotdeauna cazul prin publicarea rezultatelor sale financiare. Afacere de flotă „Ford Pro”.. Din 2021, aceste afaceri au generat aproximativ 18,7 miliarde USD în venituri ajustate și 184,5 miliarde USD în venituri.
Astfel de rezultate îl fac pe Wall Street să laudă afacerea, analiştii numind-o o „bijuterie ascunsă”, iar Ford „ferrari”, referindu-se la lucrativul producător italian de mașini sport.
„Nici o altă companie nu are Ford Pro. Intenționăm să profităm din plin de acest lucru”, a declarat directorul general Ford, Jim Farley, la o întâlnire a companiei pe 24 iulie. Apel conferință pentru veniturile din al doilea trimestruunde Ford Pro a avut rezultate bune.
Potrivit JD Power, vânzările de flote reprezintă de obicei 18% până la 20% din vânzările anuale de vehicule ușoare din SUA în întreaga industrie, excluzând unele camioane și camionete mai mari.
O parte din oportunitatea vânzărilor de flote provine din vehiculele vechi de pe drumurile din SUA. Anul trecut, vârsta medie a flotei de 25 de milioane de vehicule comerciale și comerciale de pe drumurile din SUA a fost de 17,5 ani, potrivit Standard & Poor’s. Acest lucru este legat de Autobuz ușor În 2023 va fi 12,4 ani.
În timp ce vânzările comerciale, considerate vânzări de flote de top, sunt de așteptat să fie ușor mai mici în acest an decât în 2023, atât GM, cât și Stellantis au reproiectat recent și și-au dublat eforturile. Cu toate acestea, niciunul nu a raportat aceste rezultate în mod individual.
„În defalcarea flotei, constatăm că vânzările comerciale sunt cele mai slabe. În continuare, doar doi (producătorii de echipamente originale) par să fie deosebit de provocați: STLA și (într-o măsură mai mică) General Motors”, a spus Wolfe Research o notă de investitor miercuri.
În același timp, Wolff a spus că vânzările comerciale ale Ford au crescut „puternic” cu 7% în acest an, comparativ cu 2023.
În timp ce datele despre vânzările flotei nu sunt la fel de ușor de găsit ca datele despre vânzările cu amănuntul, Wolfe Research estimează profitul estimat al Ford pentru acest an la 9,5 miliarde de dolari, devenindu-l de departe lider în acea categorie. Aceasta se compară cu 5,5 miliarde de dolari pentru General Motors și cu aproximativ 3,5 miliarde de dolari pentru Stellantis, a estimat Wolfe.
S&P Global Mobility raportează că Ford este liderul flotei de ceva timp. Din 2021, cota de piață a Ford în înmatriculările de vehicule noi ale flotei (clasificate de companii cu 10 sau mai multe vehicule cu o greutate mai mică de 26.000 de lire sterline) este de aproximativ 30%. Între timp, cota de piață a General Motors în acea perioadă a fost de aproximativ 21%-22%, iar cea a Stellantis a fost de aproximativ 9%.
Citând date de la terți, GM a spus că a depășit Ford anul trecut în vânzările de flote: vehicule comerciale vândute exclusiv companiilor (cele cu cinci sau mai multe vehicule) și nu cumpărătorilor individuali.
Între timp, Ford a spus că ia în calcul „toți clienții care înregistrează un camion sau o camionetă de Clasa 1-7 de dimensiuni normale în cadrul activității sale”, nu doar pe cei cu cinci sau mai multe vehicule.
Ford susține că conduce vânzările de vehicule comerciale (camioane și camionete din clasele 1-7), cu aproximativ 43% din înmatriculările din SUA începând cu luna mai a acestui an. Compania a spus că această cifră a crescut cu 2,3 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
Ford Pro
Afacerea Ford Pro este condusă de vânzările de super-camionul producătorului autoFace parte din familia Ford F-150 de camioane din seria F, de la camionete mari până la camioane comerciale și șasiu cabine.
De asemenea, acoperă vânzările de camionete Transit în America de Nord și Europa, toate vânzările de camionete Ranger de dimensiuni medii în Europa și piese de service, accesorii și service pentru clienți comerciali, guvernamentali și de închiriere.
Pe 27 aprilie 2023, Ford Super Truck a apărut la uzina de asamblare a camioanelor Kentucky din Louisville, Kentucky.
Joe White |
Dar producătorii de automobile, inclusiv Ford, văd și operațiunile flotei ca un factor cheie în alte domenii, inclusiv vânzările de vehicule electrice și opțiunile de venituri recurente, cum ar fi software-ul și serviciile de logistică.
„Marja brută din acest venit este de peste 50%, ceea ce îmbunătățește semnificativ efectul de levier operațional și îmbunătățește eficiența capitalului”, a spus Farley la conferința trimestrială „Partea majoră a acestei noi afaceri de software este de fapt Ford Pro”.
Ford își propune să atingă un miliard de dolari în vânzări de software și servicii până în 2025, datorită flotei sale și afacerilor comerciale.
„Ford Pro este produsul de bază al Ford cu un potențial de creștere în vânzări, precum și în software și servicii”, a spus John Murphy de la Bank of America într-o notă pentru investitori, „În ceea ce privește software-ul, Ford Pro reprezintă aproximativ 80% din abonamentele de software Ford. cu o rată suplimentară de doar 12% și este de așteptat să crească la peste 35% în următorii câțiva ani.”
Ram, restructurare GM
Pe măsură ce Ford își promovează afacerea cu flote, cei mai apropiați rivali și-au intensificat operațiunile.
Mamă Chrysler, Stellantis, își va relansa divizia „Ram Professional” în acest an, urmărind să obțină o rentabilitate record în 2025 și, în cele din urmă, să devină primul vânzător de vehicule comerciale ușoare, excluzând unele vehicule mai mari.
Christine Faure, director executiv Marca Ram de la StellantisA refuzat să dezvăluie un interval de timp pentru atingerea acestui obiectiv, dar a spus că producătorul de mașini crede că ar putea să-l atingă după ce și-a revizuit afacerea pentru a se concentra pe o mai bună servire a clienților și pe creșterea profitabilă prin vânzări și servicii noi.
“Este o afacere foarte profitabilă. Nu numai din punctul de vedere al produsului, ci și din partea serviciilor”, a declarat ea pentru CNBC la un eveniment media săptămâna trecută. „Software-ul și serviciile de internet sunt într-adevăr o oportunitate importantă de creștere pentru noi.
„Suntem puțin în urmă lui Ford în lansarea acestor servicii, dar ne așteptăm cu siguranță să vedem o creștere și venituri similare din aceste servicii conectate.”
Ram reprezintă aproximativ 80% din flota și afacerile comerciale ale Stellantis din SUA. Compania a lansat o gamă de camioane și camionete noi sau îmbunătățite, precum și o gamă de produse conectate și telematice pentru a ajuta clienții flotei. De asemenea, crește disponibilitatea de finanțare și împrumuturi pentru clienții de afaceri.
„Anul acesta începe cu adevărat ofensiva noastră comercială”, a declarat Ken Kayser, vicepreședinte al afacerii de vehicule comerciale din America de Nord a Stellantis, la un eveniment media, „2024 este anul de bază al mărcii noastre și sperăm să creăm un impuls pentru 2025”.
Nici General Motors nu a fost inactiv. Și-a îmbunătățit flota și operațiunile comerciale. Anul trecut, compania a lansat „GM Envolve”, o revizuire a flotei sale și a operațiunilor comerciale, cu accent pe vânzările de flote, telematica digitală și logistica clienților comerciali.
Sandor Piszar, vicepreședintele GM Envolve North America, a declarat că producătorul auto din Detroit vede afacerea ca pe un avantaj competitiv care nu numai că vinde mașini, ci și creează venituri recurente și relații cu companiile.
Camionă GMC Sierra HD 2021
Motoare generale
GM Envolve (fostă GM Fleet) restructurează operațiunile producătorului auto pentru a deveni un ghișeu unic pentru clienții flotei – de la vânzări și finanțare până la managementul flotei, logistică și întreținere.
“GM Envolve este o parte critică a afacerii GM. Este o afacere profitabilă”, a spus el pentru CNBC la începutul acestui an. „Credem că abordarea noastră unică de contact pentru negocierea și coordonarea portofoliului complet de produse pe care General Motors îl are de oferit este un avantaj competitiv.”
GM și Stellantis au refuzat să dezvăluie veniturile și profitabilitatea din operațiunile flotei lor.
Obiectivele vehiculelor electrice
GM Envolve le include pe cele ale companiei Afacere comercială cu vehicule electrice BrightDropAnul trecut, compania a fost integrată în producătorul de automobile, mai degrabă decât ca subsidiară. Nu a atins creșterea așteptată de GM, dar vehiculele electrice oferă oportunități pentru flota și vânzările comerciale ale producătorului auto.
„BrightDrop este o oportunitate grozavă pentru GM și GM Envolve”, a spus Piszar, citând camionete electrice care vizează în mod special livrarea pe ultimul kilometru, precum și întreprinderile mici locale. „Există o mulțime de cazuri de utilizare și este o parte cheie a modelului nostru, pe măsură ce creștem producția și îi facem pe clienți să încerce acest vehicul.”
Spre deosebire de clienții cu amănuntul, mulți clienți de flote și clienți comerciali au rute sau programe predefinite care se potrivesc bine cu vehiculele electrice, deoarece conduc local într-o zonă și pot încărca peste noapte atunci când tarifele electrice sunt mai mici.
Furgonetă Brightdrop EV600
Sursa: Brightdrop
S&P Global anunță lansarea unui vehicul electric Rivian Industria auto a condus SUA în ceea ce privește înmatriculările de camionete electrice anul trecut, aproximativ de două ori mai multe decât rivalul Ford Motor Co.
Deși investiția inițială este mare, producătorii de automobile cred că eventualul profit ar putea merita pentru unele companii.
Cei trei producători auto moșteniți din Detroit oferă aceste beneficii clienților flotei lor, oferind în același timp vehicule convenționale cu motoare cu ardere internă.
Stellantis și Ford au început, de asemenea, să-și pună accent pe portofoliile lor de diferite sisteme de propulsie, cum ar fi vehiculele hibride și hibride electrice plug-in. Adoptarea vehiculelor electrice Nu se întâmplă atât de repede pe cât se așteptau mulți.
Ford a anunțat luna trecută planuri în valoare de aproximativ 3 miliarde de dolari pentru a extinde producția Super Duty, inclusiv a “energiza” Super camion.
„Toate vehiculele noastre comerciale sunt pe o platformă multi-energetică, așa că le vom oferi clienților opțiuni pe care nu credem că le vor avea alți concurenți”, a spus Farley la apelul pentru venituri. „Noi credem că, chiar dacă nu este un multi -energy supermission Pionierii, vom fi și noi pionierii.”
— CNBCMichael Bloom a contribuit la acest raport.