
Iron Heart |. Moment |
Sezonul turistic de vară este în plină desfășurare, aduce adesea Mai multe întârzieri și anulări ale zborurilor.
Dar călătorii pot ghinion Experții spun că compensarea pentru astfel de întreruperi depinde de cauza principală și de politicile specifice ale companiilor aeriene.
„În general, în SUA, companiile aeriene nu au cu adevărat obligația de a vă plăti nimic în orice moment”, a declarat Eric Napoli, directorul juridic al AirHelp, care ajută pasagerii să depună cereri pentru întârzieri sau anulări de zbor.
Sezon „înalt” pentru întârzieri și anulări ale zborurilor
Napoli a spus că mijlocul lunii iunie până la sfârșitul lunii august este de obicei „sezonul de vârf” pentru întreruperile zborurilor.
„Vara aceasta va aduce mai multe avioane pe cer, vreme severă frecventă și utilizarea sporită a spațiului aerian al națiunii”, a spus FAA. Pagină web Despre călătoriile de vară.
Conform datelor FAA din 21 iulie, vremea severă a reprezentat 66% din totalul minutelor de întârzieri ale zborurilor în 2024.
Astfel de date pot include Întreruperea IT globală Pe 19 iulie, mii de zboruri au fost blocate.

FAA a spus că „traficul” a cauzat încă 15% din întârzieri anul acesta.
Haley Berg a scris într-un articol recent că vara aduce în mod obișnuit „mai mulți pasageri și zboruri”, pe măsură ce școlile sunt scoase și „milioane de americani pleacă în vacanță”. a analiza Călătoria întreruptă.
De fapt, conform FAA, 8 dintre cele mai aglomerate 10 zile de călătorie din 2024 vor fi în iunie, iulie și august date Începând de duminică.
La ce te aștepți de la o companie aeriană?
Companiile aeriene au, în general, o responsabilitate principală atunci când vine vorba de compensarea pasagerilor: dacă o companie aeriană anulează un zbor sau face „modificări semnificative” unui zbor, indiferent de motiv, compania aeriană ar trebui să ramburseze prețul biletului și taxele, potrivit S.U.A. Departamentul de Stat. .
Departamentul pentru Transport a spus că consumatorii au dreptul la o rambursare numai dacă aleg să nu accepte opțiunile alternative ale companiei aeriene, cum ar fi rerezervarea pentru un alt zbor.
Această obligație se aplică chiar și celor care au achiziționat un bilet nerambursabil.
Notă: Departamentul Transporturilor nu definește în prezent ceea ce constituie o schimbare „semnificativă”. Agenția a spus că decizia sa bazat pe factori precum întârzierea și timpul de zbor, precum și circumstanțe specifice.
Conform unei reguli emise recent de administrația Biden, companiile aeriene vor fi obligate să plătească automat rambursări clienților „în timp util” începând cu 28 octombrie. De asemenea, definește o schimbare „semnificativă” ca o întârziere de trei ore pentru zborurile interne și șase ore pentru zborurile internaționale.
Mai multe de la Personal Finance:
Închiriez o mașină pentru o călătorie rutieră sau conduceți singur?
Cum evaluează „Era Tour” al lui Taylor Swift „Passion Tour”?
5 moduri de a profita la maximum de vacanta
În general, politicile de compensare ale companiilor aeriene pentru întârzieri și anulări variază.
Tabloul de bord al Departamentului de Transport Prezentarea angajamentelor majorilor operatori Furnizat clientului în caz de anulare sau întârziere mai mare de trei ore.
Agenția a spus că companiile aeriene „trebuie să adere” la aceste angajamente.
De exemplu, toate companiile aeriene au promis că vor rerezerva pasagerii pe aceeași companie aeriană gratuit și vor oferi mese gratuite dacă anularea unui zbor duce la o așteptare de cel puțin trei ore pentru un nou zbor. Majoritatea oferă cazare la hotel pentru a face față întârzierilor peste noapte. Nicio companie nu va oferi compensații în numerar pentru întârzieri de trei ore sau mai mult.
Este important că aceste politici aeriene se aplică numai întârzierilor și anulărilor „controlabile”, adică celor atribuibile operațiunilor companiilor aeriene. Este posibil ca aceleași obligații să nu se aplice circumstanțelor în afara controlului lor, cum ar fi vremea severă.
Serii recente de întârzieri și anulări din cauza întreruperii IT globale Considerat un eveniment „controlabil”., De exemplu. A Actualizarea tehnică a eșuat Un atac al companiei de securitate cibernetică CrowdStrike a afectat serviciile Microsoft utilizate de mai multe companii aeriene.
Experții spun că pasagerii care zboară în străinătate pot avea mai multe drepturi în temeiul regulilor internaționale.
De exemplu, pasagerii care călătoresc în și dinspre Europa au de obicei mai multe drepturi Potrivit AirHelp, compensarea se bazează pe legislația UE.
Sfaturi pentru pasageri
Experții recomandă mai multe modalități de a minimiza probabilitatea de întrerupere a zborului și de a fi mai bine pregătiți pentru întârzieri sau anulări dacă acestea apar:
- Rezervă primul zbor al zilei. Zborurile care pleacă după ora 9 a.m. sunt de două ori mai probabil să fie întârziate decât zborurile care pleacă între orele 5 a.m. și 8 a.m., a spus Berg.
- Evitați zborurile de legătură pentru a reduce posibilitatea de întrerupere.Acest lucru nu este întotdeauna posibil în funcție de factori precum biletul de avion, aeroportul și destinația. Dacă trebuie să vă conectați, spune Napoli, acordați-vă suficient timp pentru a face acest lucru. Berg a spus că călătorii ar trebui să permită un tampon de conexiune de cel puțin 45 de minute pentru zborurile interne și un minim de 90 de minute pentru zborurile internaționale.
- Construiți în zilele tampon. Lăsați „spațiu de mișcare” în destinația dvs., astfel încât să nu ratați evenimente sau planuri „mare” în cazul întârzierilor sau anulărilor, spune Berg.
- Zburați în zilele mai puțin aglomerate. Călătoriile în zilele lucrătoare, cum ar fi marți sau miercuri, tinde să reducă traficul de zboruri, a spus Napoli. Este mai puțin probabil ca călătorii să întâmpine anumite tipuri de întârzieri și să aibă mai multe locuri disponibile atunci când trebuie să rerezerve. Biletele tind să fie mai ieftine și în aceste zile.
- Împachetează inteligent. Călătorii cu bagaje de mână sau cu obiecte personale trebuie să le împacheteze corespunzător pentru a preveni întârzierile sau întârzierile înlătura, a spus Napoli. De exemplu, a spus el, dacă nu ai o geantă de control, ar putea avea sens să ai la îndemână haine de schimb, gustări, electronice, obiecte de valoare și o periuță de dinți.
- Efectuați multitasking în timp ce așteptați. Dacă apar întârzieri sau anulări, folosiți-vă timpul cu înțelepciune, spun experții. „În timp ce sunați la centrul de asistență pentru clienți, așteptați la coadă pentru a vorbi cu un reprezentant al companiei aeriene”, a spus Berg. În acest fel, vă puteți maximiza șansele de a vorbi mai repede cu un reprezentant, dacă mai mulți pasageri încearcă să treacă în același timp.