August 7, 2024

CEO Maersk: Ne așteptăm la perturbări în Marea Roșie cel puțin până la sfârșitul anului

gigantul de transport maritim MaerskCompania, văzută ca un barometru al comerțului global, nu vede semne de recesiune în SUA, deoarece cererea de marfă rămâne puternică, a declarat miercuri directorul său executiv.

„În mod realist, toate preocupările cu privire la o recesiune pe care le-am văzut pe piața (de containere) în ultimii ani rămân intacte”, a declarat Vincent Clerc pentru „Squawk Box Europe” de la CNBC, surprinzător de rezistent.

Clair a spus că stocurile din SUA – mărfuri stocate înainte de livrare sau procesare – sunt „mai mari decât la începutul anului, dar nu la niveluri care sunt îngrijorătoare sau care par să indice o încetinire semnificativă iminentă a economiei”. Există o oarecare imprevizibilitate în cantități.

„Am analizat, de asemenea, comenzile de cumpărare de la mulți retaileri și mărci de consum care trebuie importate în SUA pentru a satisface cererea pentru luna următoare și par să rămână destul de puternice… cel puțin conform datelor și indicatorilor noștri. ” Acest lucru pare să indice că oamenii au încă un anumit grad de încredere că nivelul actual de consum din Statele Unite va continua. “

Preocupările cu privire la o recesiune în Statele Unite, cea mai mare economie din lume, au escaladat brusc săptămâna trecută, după o serie de evenimente. Mai slab decât se aștepta Datele de angajare sunt economiști divizați și participanții la piață.

Conform celor mai recente date publicate de Biroul de Recensământ al SUA, stocurile de comerț cu amănuntul din SUA (o măsură a creșterilor inutile) au crescut cu 5,33% față de an în mai, până la 793,86 miliarde USD.

Un raport publicat miercuri de platforma de leasing Container xChange a spus că indicatorii arată că stocurile sunt mai mari decât cererea, ceea ce înseamnă că următoarele luni vor fi mai puțin „perioade de boom” pentru comercianții de containere, piețele de logistică și comercianții cu amănuntul care stochează inventarul Prosperity.

Funcționarul Maersk a declarat că compania a fost surprinsă de recuperarea volumului de containere din ultimii ani și a spus că se așteaptă ca acest lucru să continue în trimestrele următoare – fără semne că economia globală se îndreaptă către o recesiune.

El a continuat că, pe măsură ce ponderea globală a containerelor provenite din sau destinate Chinei crește, exporturile Chinei au fost un motor puternic pentru traficul de containere.

Perspectivele pentru compania daneză arată cu siguranță mai sumbre în 2022, a avertiza Inflația cântărește cererea, amenințarea unei recesiuni globale, criza energetică europeană și războiul din Ucraina.

Combinația acestor factori va duce la scăderea tarifelor de marfă în 2023, ceea ce va duce la Maersk Profiturile scad.

Această tendință a fost parțial inversată în acest an, deoarece tensiunile geopolitice s-au intensificat în Marea Roșie, determinând liniile maritime să redirecționeze comerțul în jurul coastei de sud a Africii, prelungind timpul de navigație și drenând capacitatea sistemului global.

Cum afectează atacurile de la Marea Roșie lanțurile globale de aprovizionare

Oceanul roșu va duce la o inflație suplimentară

Clare a declarat miercuri pentru CNBC că se așteaptă ca devierea Mării Roșii să continue cel puțin până la sfârșitul anului.

„Desigur, asta necesită mai multă capacitate și mai multe nave pentru a deplasa comerțul global în întreaga lume, ceea ce creează unele lipsuri în al doilea și al treilea trimestru cu care ne confruntăm chiar acum”, a spus el.

„Asta înseamnă că, pe termen scurt, costurile sunt mai mari, așa că trebuie să suportăm costuri uriașe, fie că avem nevoie de mai multe nave sau de mai multe containere pentru a face treaba pe care o așteptăm”.

El a continuat că, dacă această situație va persista, Maersk va observa o „inflație semnificativă” în baza sa de costuri, care va trebui să fie transferată clienților, costurile pe rutele din Asia către Europa sau coasta de est a SUA crescând cu 20% până la 30% .

Clair a adăugat că constrângerile de capacitate au avut un impact pozitiv asupra marjelor de profit ale gigantului danez de transport maritim pe termen scurt și au condus la trei îmbunătățiri de profit în ultimele luni.

Maersk miercuri raport Profitul de bază anual a scăzut la 623 milioane USD de la 1,346 miliarde USD în al doilea trimestru, iar veniturile au scăzut la 12,77 miliarde USD de la 12,99 miliarde USD.

Compania a spus că, în ciuda slăbiciunii de la an la an, marjele de transport maritim au fost „semnificativ mai bune” decât în ​​primul trimestru din 2024 și al patrulea trimestru din 2023, cu o marjă EBIT de 5,6%, comparativ cu -2% și – 2% anterior -12,8% în acele perioade anterioare.

Acțiunile Maersk au scăzut cu 1,6% la ora 12:45 la Londra, miercuri.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *