Imaginea arată un restaurant McDonald’s din orașul Yichang, provincia Hubei, China, pe 30 iulie 2024.
Fotografii Noor |. Fotografii Noor |
BEIJING – O temă care reiese din ultimul val de rapoarte privind veniturile corporative din SUA este tragerea pe piața chineză.
Economia Chinei, care are o populație de peste patru ori mai mare decât cea a Statelor Unite, atrage companii multinaționale de zeci de ani din cauza pieței sale mari și în creștere rapidă. Dar încetinirea creșterii și concurența locală acerbă pe fondul tensiunilor cu Statele Unite pun acum presiune asupra profiturilor corporative.
„Încrederea consumatorilor în China este destul de slabă”, McDonalds Președintele, CEO-ul și directorul Christopher Kempczinski a declarat despre trimestrul încheiat la 30 iunie.
„Atât în industria noastră, cât și în întreaga industrie a consumatorilor, consumatorii sunt foarte, foarte în căutarea unor oferte”, a adăugat el, „de fapt, vedem o mulțime de schimbări de comportament în rândul consumatorilor, indiferent de care este cea mai bună ofertă. , Acolo ajung ei.”
McDonald’s declară vânzări pe segmentul său internațional de licențe de dezvoltare O scădere de 1,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Divizia include China, unde compania a spus că vânzările au scăzut, dar nu a precizat cât de mult.

Companiile chineze au de asemenea probleme. Creșterea retailului la nivel național Doar 2% în iunie A început acum un an.
Raymond Lehman, strateg de acțiuni pentru China la UBS Securities, a declarat într-un raport din iulie că profiturile de pe piața de valori din China continentală, cunoscute sub denumirea de acțiuni A, ar putea atinge punctul minim în primul trimestru și s-ar putea „redresa moderat” în a doua jumătate a anului. Înștiințare.
Câțiva giganți ai consumatorilor din SUA au reflectat, de asemenea, tendința descendentă în ultimele lor rapoarte financiare.
măr explica Scăderea vânzărilor în China Mare Creșterea anuală a fost de 6,5% în trimestrul încheiat pe 29 iunie. johnson și johnson Acesta a spus că China este o „piață foarte instabilă” și o unitate de afaceri majoră care a avut rezultate sub așteptări.
După un „început puternic” de an, mori generale Directorul financiar Kofi Bruce a declarat că „încrederea consumatorilor s-a deteriorat sau a scăzut” în trimestrul încheiat pe 26 mai, afectând traficul în magazinele Häagen-Dazs și „afacerea premium cu găluște” a companiei. Deținut de General Mills Wan Chai Pier Marca de găluște.
Companie China Organic Net Sales în jos cu două cifre in timpul acestui sezon.
Nu ne așteptăm ca ratele de creștere să revină la nivelurile de dinainte de COVID.
Performanța regională afectează și perspectivele pe termen lung ale unei companii.
În China, „nu ne așteptăm să revenim la ratele de creștere (de două cifre) înainte de pandemie”. Procter & Gamble Directorul financiar Andre Schulten a declarat la un apel pentru venituri săptămâna trecută. El se așteaptă ca China să atingă în timp o creștere de o singură cifră, similară cu piețele dezvoltate.
a spus Procter & Gamble Vânzările din China au scăzut cu 9% în trimestrul până la sfârșitul lunii iunie. Schulten a spus că, în ciuda ratei natalității în scădere a Chinei, vânzările de produse de îngrijire a bebelușilor companiei au crescut cu 6% și au crescut cota de piață datorită strategiei sale de localizare.
hotelier Hotelul Marriott International Prognoza de creștere a veniturilor pe cameră disponibilă (RevPAR) pentru acest an a fost redusă la 3% până la 4%, în principal din cauza așteptărilor că China Mare va rămâne slabă, precum și a performanței slabe în Statele Unite și Canada.
RevPAR de la Marriott Greater China a scăzut cu aproximativ 4% în trimestrul încheiat pe 30 iunie, în parte pentru că chinezii au ales să călătorească în străinătate. Recuperarea internă mai slabă decât se aștepta.
Cu toate acestea, compania a remarcat că un număr record de proiecte au fost semnate în China în prima jumătate a acestui an.
McDonald’s și-a stabilit, de asemenea, un obiectiv clar de a deschide 1.000 de noi magazine în China în fiecare an.
Domino’s a declarat că operatorul chinez DPC Dash își propune să aibă 1.000 de magazine în China până la sfârșitul acestui an. Săptămâna trecută, DPC Dash a declarat că avea peste 900 de magazine la sfârșitul lunii iunie și se aștepta ca veniturile din prima jumătate a anului să crească cu cel puțin 45%, până la 2 miliarde de yuani (280 de milioane de dolari).
competiție locală
Coca cola Acesta a subliniat că încrederea consumatorilor chinezi a fost „lentă” și vânzările erau în scădere, în contrast puternic cu creșterea din Asia de Sud-Est, Japonia și Coreea de Sud. În trimestrul încheiat la 28 iunie, venitul net operațional din regiunea Asia-Pacific a scăzut cu 4% anual, până la 1,51 miliarde USD.
„Există o slăbiciune macroeconomică generală, deoarece economia în ansamblu rezolvă unele probleme structurale în domeniul imobiliar, prețuri și altele”, a spus președintele și CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, într-o notă. Conferință apel pentru câștiguri.
Dar el a atribuit scăderea vânzărilor din China „în întregime” trecerii companiei de la produsele neprofitabile cu apă din China către sucuri, sucuri și ceaiuri. „Cred că vânzările de vin spumant din China sunt puțin optimiste”, a spus Quincey.
Trebuie să se adapteze la noile mixuri de produse și promoții este o întâmplare obișnuită în apelurile pentru veniturile corporative din SUA.
„În ultimul an, am continuat să ne confruntăm cu cheltuieli mai prudente ale consumatorilor și o concurență sporită”, Starbucks CEO-ul Laxman Narasimhan a declarat într-o declarație Conferință apel pentru câștiguri. „Extinderea fără precedent a magazinelor și războaiele prețurilor pe piața de masă au făcut, de asemenea, ravagii asupra mediului de operare în detrimentul concurenței și al profitabilității”.
Raport Starbucks Vânzările la aceleași magazine în China au scăzut cu 14% Scăderea a fost mult mai mare decât scăderea de 2% din SUA în trimestrul încheiat la 30 iunie
Rivalul chinez Luckin Coffee, ale cărui băuturi sunt la jumătate din prețul Starbucks, a raportat o scădere cu 20,9% a vânzărilor la același magazin în trimestrul încheiat pe 30 iunie.
Dar compania a susținut că vânzările la aceste magazine au crescut cu aproape 40%, până la 863,7 milioane de dolari. Luckin Coffee are peste 13.000 de magazine autonome, în principal în China.
Starbucks a declarat că veniturile din cele 7.306 magazine ale sale din China au scăzut cu 11%, până la 733,8 milioane de dolari în același trimestru.
Ambele companii se confruntă cu mulți concurenți în China, cafea coty la capătul inferior la a lui Pete La vârf. Singura dezvăluire publică despre operațiunile lui Pitt în China o descrie drept „Creștere organică puternică a vânzărilor de două cifre„Prima jumătate a acestui an.
Repere
Nu toate mărcile de consum majore au raportat astfel de dificultăți.
gâscă canadiană Vânzările din Marea China au crescut cu 12,3%, până la 21,9 milioane CAD (15,8 milioane USD) în trimestrul încheiat la 30 iunie, se arată în raport.
Mărcile de pantofi sport sunt, de asemenea, în creștere în China și Avertismente de încetinire economică viitoare.
Nike Veniturile din Marea China au crescut cu 7% anual în trimestrul încheiat la 31 mai, reprezentând aproape 15% din afaceri.
„Deși perspectiva noastră pe termen scurt s-a slăbit, rămânem încrezători în poziția competitivă pe termen lung a Nike în China”, a declarat Matthew Friend, directorul financiar și vicepreședintele executiv al companiei.
Adidas În trimestrul încheiat la 30 iunie, veniturile din Marea China au crescut cu 9%.
Directorul executiv, Bjorn Gulden, a declarat în cadrul unui apel pentru venituri că Adidas se luptă pentru cota de piață în China în fiecare lună, dar mărcile locale se confruntă cu o concurență acerbă. „Mulți dintre ei sunt producători și apoi vând cu amănuntul direct prin propriile magazine”, a spus el. „Ca urmare, viteza lor și valoarea prețului pentru consumatori nu sunt aceleași ca înainte. Încercăm să ne adaptăm la asta.”
Skechers În cele trei luni încheiate la 30 iunie, piața chineză a crescut cu 3,4% față de an.
„Continuăm să credem că China este pe drumul către redresare”, a declarat directorul financiar al Skechers, John Vandermoor, la apelul privind veniturile, „Ne așteptăm ca a doua jumătate a anului să fie mai bună decât am fost până acum, dar monitorizăm situație cu atenție.”
— Robert Hum și Sonia Heng de la CNBC au contribuit la acest raport.