IndiGo, cea mai mare companie aeriană cu buget redus din India, a încercat o funcție de rezervare care va permite femeilor să evite rezervarea locurilor lângă bărbați la zboruri.
Un reprezentant al companiei a declarat pentru CNBC Travel că funcția, prima de acest fel pentru o companie aeriană, funcționează prin a arăta femeilor călătoare un scaun roz pe pagina de selecție a scaunului dacă locul va fi ocupat de o pasageră de sex feminin.
Cu toate acestea, compania a spus că călătorii bărbați nu vor vedea aceste informații.
Pasagerii IndiGo vor trebui să-și identifice sexul la achiziționarea biletelor, ceea ce permite companiei aeriene să controleze accesul la aceste detalii, a spus compania aeriană.
Compania aeriană a început să lanseze serviciul pe bază de pilot în mai și este disponibil pentru toate zborurile, se arată în comunicat. Cu toate acestea, site-ul web și aplicația mobilă IndiGo nu au afișat caracteristica atunci când CNBC a verificat.
CEO-ul IndiGo a declarat pentru CNBC că noua funcție a primit „reacții personale pozitive” pe rețelele de socializare.Semn rutier asiatic“Săptămâna trecută.
CEO Pieter Elbers a spus: „Tehnologia permite acum lucruri care nu erau posibile în trecut. Am propus (inițiativa) ca test… A fost bine primită de clienții noștri și a primit, de asemenea, un răspuns bun la nivel internațional.
De ce ar trebui femeile să evite să stea lângă bărbați?
Un reprezentant IndiGo a declarat pentru CNBC Travel că noua funcție are ca scop să facă „zborurile mai confortabile pentru pasagerii de sex feminin”.
Mulți utilizatori pe platforma de socializare, citând experiențe personale de a fi mutați.
Utilizatorii Reddit au susținut noile măsuri ale IndiGo.
CNBC
Au existat, de asemenea, plângeri că pasagerii bărbați stau uneori cu picioarele desfăcute, făcându-le inconfortabile pe vecine.
Cu toate acestea, unele recenzii numite funcția de rezervare discriminatorie și sexiste. Unii au întrebat, de asemenea, cum vor gestiona companiile aeriene situațiile în care un bărbat este identificat ca femeie.
Reprezentanții IndiGo au spus că funcția de precomandă se bazează pe cercetări de piață și este în conformitate cu „etica noastră #GirlPower”.
Dar ea nu a răspuns direct la întrebarea CNBC despre dacă lansarea serviciului a fost determinată de rapoarte despre incidente recente de zbor care au implicat bărbați, inclusiv unul din 2023 în care unul Un bărbat beat urinează pe o pasageră Cu un zbor Air India de la New York la Delhi.
Alte incidente au implicat pasageri bărbați care ating femei în zboruri. În septembrie 2023, pe un zbor IndiGo de la Mumbai la Guwahati, un pasager de sex masculin a ridicat cotiera între el și o pasageră. atingând-o în mod nepotrivit în timp ce ea dormea, potrivit publicației de știri indiane The Economic Times.
În 2019, un bărbat indian în vârstă de 39 de ani și rezident permanent în Singapore a fost condamnat la patru luni de închisoare pentru: Hărțuit și atins în mod necorespunzător un tânăr de 22 de ani în zbor Însoțitor de cabină pe un zbor de la Cochin la Singapore. Potrivit presei din Singapore, însoțitorul de bord a confirmat că pasagerul mirosea a alcool și că pantalonii îi erau desfăcuți când s-a urcat în avion.

IndiGo devine prima companie aeriană indiană în 2023 Transportând 100 de milioane de pasageri pe parcursul unui an calendaristic.
Cea mai populată țară din lume face un mare impuls pentru turism. Turiştii indieni sunt aşteptaţi să ia Călătoriile de agrement vor ajunge la 5 miliarde până în 2030Dintre acestea, se așteaptă ca 99% să provină din surse interne, potrivit unui raport din octombrie de la Booking.com și McKinsey.