Teresa Heitsenrether este directorul de date și analiză al companiei.
Cu amabilitatea: Joe Wyrick |
JPMorgan Chase În ultimele săptămâni, compania a lansat asistenți de inteligență artificială generativă pentru zeci de mii de angajați, faza inițială a unui plan mai larg de a injecta tehnologia în gigantul financiar în expansiune.
Programul, numit LLM Suite, este folosit de peste 60.000 de angajați pentru a-i ajuta să îndeplinească sarcini precum scrierea de e-mailuri și rapoarte. Oameni familiari cu problema au declarat pentru CNBC că software-ul este de așteptat să devină la fel de popular ca și Zoom, platforma de videoconferință.
În loc să-și dezvolte propriile modele de inteligență artificială, JPMorgan Chase a conceput LLM Suite ca un portal care permite utilizatorilor să utilizeze modele externe mari de limbaj (programele complexe care stau la baza instrumentelor de inteligență artificială generativă) și colaborează cu OpenAI, producătorul ChatGPT, oameni familiarizați cu chestiunea a spus Lansat împreună cu LL.M.
„În cele din urmă, dorim să ne putem deplasa între modele foarte fluid, în funcție de cazul de utilizare.” Teresa HeisenreiserOfițerul șef de date și analiză al JPMorgan Chase a declarat într-un interviu. „Programul nu va fi dator niciunui furnizor de modele.”
Mișcarea JPMorgan Chase, cea mai mare bancă din SUA după active, arată cât de repede a pătruns inteligența artificială generativă în afacerile din SUA de la sosirea ChatGPT la sfârșitul anului 2022. Morgan Stanley a lansat o pereche de instrumente bazate pe OpenAI pentru consilierii săi financiari. și giganți ai tehnologiei de consum măr A spus în iunie Integra OpenAI integrează modele în sistemele de operare a sute de milioane de dispozitive de consum, extinzându-și considerabil acoperirea.
Această tehnologie a fost salutată de unii drept „revoluție cognitivă„Sarcinile efectuate anterior de lucrătorii cunoașterii vor deveni automatizate – iar acest lucru poate fi la fel de important ca și apariția inteligenței artificiale. electricitatepresa de tipar și internetul, CEO al J.P. Morgan Chase Jamie Dimon a spus April.
Dimon a spus că acest lucru ar putea „crește aproape toate locurile de muncă la bancă”. În iunie, JPMorgan Chase avea aproximativ 313.000 de angajați.
Interdicție chatGPT
Mai mult de un an mai târziu, banca oferă angajaților ChatGPT, în esență OpenAI, într-un pachet aprobat de JPMorgan. restrânsă Angajații au încetat să mai folosească ChatGPT. Asta pentru că JPMorgan nu a vrut să-și expună datele unor furnizori externi, a spus Heitsenrether.
„Deoarece datele noastre sunt un factor cheie de diferențiere, nu vrem să fie folosite pentru a antrena modele”, a spus ea. „Modul în care l-am implementat ne permite să folosim acel model, protejându-ne în același timp datele.”
Banca a introdus LLM Suite în întreaga companie, unitatea de consumatori a JPMorgan, banca de investiții și afacerile de gestionare a activelor și a averii utilizând suita, au spus oameni familiarizați cu problema. Ajută angajații să scrie și să sintetizeze documente lungi, să folosească Excel pentru a rezolva probleme și să genereze idei.
Dar Heitsenrether spune că introducerea acestuia pe desktop-urile angajaților este doar primul pas.
„Trebuie să-i înveți pe oameni cum să facă Inginerie just-in-time „Este relevant pentru domeniul lor, arătându-le ce poate face de fapt”, a spus Heitsenrether. dezvolta”.
Inginerii băncii pot folosi, de asemenea, LLM Suite pentru a încorpora capabilitățile modelelor externe AI direct în programele lor, a spus ea.
„Exponențial mai mare”
JPMorgan Chase a lucrat la inteligența artificială tradițională și la învățarea automată de mai bine de un deceniu, dar apariția ChatGPT a forțat un pivot.
Inteligența artificială tradițională sau restrânsă îndeplinește sarcini specifice care implică recunoașterea modelelor, cum ar fi realizarea de predicții bazate pe date istorice. Cu toate acestea, inteligența artificială generativă este mai avansată și antrenează modele pe seturi mari de date cu scopul de a crea modele, care este modul în care se formează cuvintele care sună uman sau imaginile realiste.
Heitsenrether a spus că, deoarece LL.M este atât de flexibil, numărul de utilizări ale AI generative a „crescut exponențial” în comparație cu tehnologiile anterioare.
Banca testează multe cazuri de utilizare pentru ambele forme de IA și a pus deja unele în producție.
JPMorgan Chase folosește AI generativă pentru a crea conținut de marketing pentru canalele de social media și pentru a crea itinerarii pentru clienți agentie de turism A achiziționat și a încheiat reuniunile consilierilor financiari în 2022, a spus ea.
Heitsenrether a spus că Consumer Bank folosește inteligența artificială pentru a determina unde să plaseze noi sucursale și bancomate prin ingerarea imaginilor prin satelit și folosește inteligența artificială în centrele de apel pentru a ajuta personalul de service să găsească răspunsuri rapid.
Ea a spus că afacerea globală de plăți a companiei gestionează peste 8 trilioane de dolari în tranzacții în întreaga lume în fiecare zi, iar inteligența artificială ajută la prevenirea fraudelor de sute de milioane de dolari.
Dar Heitsenrether a spus că banca este mai atentă la AI generativă care atinge clienții individuali în mod direct, din cauza riscului ca chatboții să furnizeze informații proaste.
În cele din urmă, a spus ea, domeniul inteligenței artificiale generative se poate dezvolta în „cinci sau șase modele de bază” care domină piața.
Banca testează Maestru în drept Oamenii, care au vorbit sub condiția anonimatului pentru a discuta despre strategia de inteligență artificială a băncii, au spus că următorii pași vor include atragerea de la giganți tehnologici din SUA, precum și modele open-source către portalul său.
Prieten sau dușman?
Heitsenrether prezintă trei etape în dezvoltarea IA generativă la J.P. Morgan.
Primul implică pur și simplu punerea la dispoziție a modelului pentru lucrători;
Al treilea salt, și mai mare, care va debloca câștiguri și mai mari de productivitate este că AI generativă este suficient de puternică pentru a funcționa autonom. agent Efectuați sarcini complexe în mai mulți pași. Acest lucru îi va face pe angajații obișnuiți mai mult ca manageri îndrumați de asistenți de inteligență artificială.
Tehnologia ar putea împuternici unii lucrători în timp ce îi înlocuiește pe alții, schimbând structura industriilor în moduri greu de anticipat.
Consultanții spun că locurile de muncă bancare sunt cele mai susceptibile la automatizare din toate industriile, inclusiv tehnologia, sănătatea și comerțul cu amănuntul Accenture. Inteligența artificială ar putea crește profiturile industriei cu 170 de miliarde de dolari în doar patru ani Citigroup au spus analiștii.
Hetsonreiser a spus că oamenii ar trebui să se gândească la inteligența artificială generativă ca „un asistent care poate elimina lucrurile mai banale pe care niciunul dintre noi nu vrea să le facă și vă poate oferi răspunsuri fără a fi nevoie să treceți prin foile de calcul”.
„Puteți să vă concentrați pe munca cu valoare mai mare”, a spus ea.
— Leslie Picker de la CNBC a contribuit la acest raport.