Administratorii de fonduri alocă o acțiune pentru vremea recesiunii
Pe măsură ce temerile de recesiune stăpânesc pe bursă și strâng consumatorii, managerul de fonduri de înaltă performanță Sean Peche pariază pe un jucător neașteptat din retail: multinaționala franceză Carrefour. Peche, un manager de portofoliu la Ranmore Fund Management, a evidențiat natura defensivă a companiei și capacitatea de a crește profitabil pe fondul inflației ca fiind o calitate-cheie atractivă. Acțiunea, care se tranzacționează și în SUA, Germania și Elveția, este a doua cea mai mare deținere din Ranmore Global Equity Fund, care a depășit performanța S&P 500 în 2023, cu o rentabilitate de 31%. Page a subliniat că veniturile Carrefour au crescut semnificativ în ultimii ani, în timp ce nivelurile stocurilor au rămas stabile. Datele FactSet arată că veniturile totale ale retailerului vor crește de la 74,2 miliarde de euro (80,96 miliarde de dolari) în 2018 la 84,9 miliarde de euro în 2023, o creștere de 14,4%. El a atribuit acest lucru progreselor tehnologice ale companiei, spunând: „Au folosit tehnologia și inteligența artificială pentru a îmbunătăți inventarul din cauza prognozei meteo și a optimizării inventarului ori câștigurile, vă plătește un randament de dividende de 5% și are o echipă de management excelentă, dar nu sunt populare interesul investitorilor pentru acțiunile de inteligență artificială și tehnologie față de companiile de consum de bază. Managerul fondului a evidențiat și creșterea produselor de marcă proprie Carrefour, care acum reprezintă aproape 40% din venituri. Pe măsură ce consumatorii apelează la opțiuni mai accesibile în perioadele economice dificile, Carrefour beneficiază, deoarece câștigă marje mai mari la produsele cu etichetă privată decât la produsele de marcă. Oportunități de creștere Un potențial motor de creștere pentru Carrefour este extinderea afacerii sale de publicitate, a spus Page. Carrefour urmărește alți retaileri majori, cum ar fi Amazon, Tesco și Sainsbury’s, în monetizarea platformei sale online, permițând mărcilor să plătească pentru plasarea proeminentă a produselor. “Dacă te gândești bine, este cremă pură. Nu sunt multe costuri implicate”, a adăugat Page. Afacerile internaționale ale Carrefour par, de asemenea, să fie promițătoare, Peche subliniind operațiunile companiei în Brazilia, despre care el a spus că se îndreaptă. Compania generează aproape jumătate din veniturile sale în Franța și restul în străinătate, aproape 15% din vânzări provenind din Brazilia. Opiniile analiștilor Prețul țintă de consens al tuturor analiștilor chestionați de FactSet este de 17,35 euro pe acțiune, oferind stocului un potențial de creștere de 25%. Cu toate acestea, nu toți analiștii împărtășesc entuziasmul recent al lui Page pentru Carrefour. Cedric Lecasble de la Stifel a remarcat că în timpul unei perioade de inflație ridicată din 2021 până în 2023, „accentul pe protejarea profitabilității va afecta competitivitatea”. LeCasbre a remarcat că, în timp ce Carrefour a făcut investiții de preț pentru a stabiliza cota de piață franceză, decizii similare pe alte piețe europene au pus o presiune mai mare asupra profitabilității. UBS a adoptat, de asemenea, o atitudine mai prudentă într-un raport adresat clienților pe 25 iulie, după ce și-a anunțat rezultatele anuale. El a spus că Carrefour se așteaptă ca profiturile ajustate să ajungă la 2,5 miliarde de euro, pe măsură ce economia Europei s-a redresat în a doua jumătate a anului, ceea ce Mahamkali nu se așteptase „cu precauție”. „De fapt, prognozăm o nouă scădere ușoară a (profiturilor ajustate în a doua jumătate)”, a adăugat el.