August 11, 2024

O vedere panoramică a Turnului Eiffel, a inelelor olimpice și a steagurilor naționale ale țărilor participante în Piața Trocadero înainte de Jocurile Olimpice de la Paris din 2024, pe 21 iulie 2024, la Paris, Franța.

Kevin Voight |. Getty Images Sport |

Jocurile Olimpice determină creșterea prețurilor, dar este puțin probabil ca consumatorii francezi să simtă acest lucru.

Evenimentele de amploare precum Jocurile Olimpice, sau chiar concertele de amploare precum turneul Eras al lui Taylor Swift, duc la creșterea cererii de hoteluri, camere de oaspeți și zboruri, precum și la alte bunuri și servicii necesare afluxului de turiști. Chiar și așa, majoritatea consumatorilor probabil nu vor simți impactul, a spus UBS.

Cu toate acestea, datele pot sugera altfel. Acest lucru se datorează faptului că metoda de calculare a modificărilor prețurilor de consum poate afecta creșterea costurilor în industriile legate de călătorii, cum ar fi hotelurile, și poate da o impresie distorsionată.

„Olimpiadiile sau un concert Taylor Swift ar crea un șoc brusc al cererii”, a scris Paul Donovan, economist-șef la UBS Global Wealth Management, într-o notă recentă a analistului „Aceste măsurători de preț este mai probabil să surprindă neobișnuit și de scurtă durată modele de cerere, în care au loc creșteri ale inflației prețurilor de consum.”

Taylor Swift cântă pe scenă în timpul turneului The Eras de pe stadionul Wembley din Londra, pe 21 iunie 2024.

Kevin Mazur |. Getty Images

Acest lucru a fost văzut în Turneul Eras așa cum este Creșterea veniturilor hoteliere în orașele din Statele Unite în care Swift a concertat.

Prețurile hotelurilor din Marea Britanie anul acesta Crește Dar Donovan a spus că, având în vedere că turneul Eras avea loc pe stadionul Wembley în acea lună, costurile mai mari „au fost probabil suportate de un grup select de fani ai muzicii Swift”.

Între timp, Jocurile Olimpice de vară au declanșat un fenomen similar la Paris. „Turiștii care se îngrămădesc la Paris pentru a urmări Jocurile Olimpice și plătesc pentru a face acest lucru nu reprezintă consumatorii francezi”, a scris el.

Nebunia hotelieră pariziană?

În timp ce hotelurile din Orașul Luminilor se luptau la începutul lunii iulie, Se așteaptă să scadă cu 60% Ratele de ocupare au determinat reduceri la hotel, dar tendința s-a inversat în timpul Jocurilor Olimpice. Ratele de ocupare a hotelurilor din Paris au crescut în perioada Jocurilor Olimpice, care începe pe 26 iulie și durează până duminică, comparativ cu anul trecut, potrivit companiei globale de date imobiliare CoStar. Dar în zilele următoare ceremoniei de închidere, rezervările la hotel din Paris sunt de așteptat să scadă față de acum un an.

Prețurile din industria hotelieră din oraș au crescut, de asemenea, semnificativ în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. CoStar a descoperit că veniturile săptămânale per cameră disponibilă au crescut cu 206% anual în fiecare zi din prima săptămână a Jocurilor Olimpice din acest an, din 28 iulie până pe 3 august. Această creștere a fost determinată de o creștere cu 17,4 puncte procentuale a gradului de ocupare la 85,4% și de o creștere cu 143% a tarifului mediu zilnic al camerei (ADR).

Oficiul de Turism din Paris se așteaptă la un grad de ocupare de 86% din 5 august până duminică.

Și alte regiuni din Franța au înregistrat creșteri semnificative de preț. CoStar a constatat că în regiunea Ile-de-France din jur, ADR-urile au crescut cu 83,4% în săptămâna încheiată pe 27 iulie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, gradul de ocupare la Paris a scăzut cu 5,7 puncte procentuale de la an la an, în timp ce ADR a crescut cu 90,8%.

„Oare francezul obișnuit vrea să rămână la Paris chiar acum? Nu, absolut nu, cu excepția cazului în care sunt nebuni sau merg la Jocurile Olimpice”, a spus el pentru CNBC „Cei mai mulți dintre ei nu au fost afectați de preț țeapă.”

Recolta olimpică

Acestea fiind spuse, Jocurile Olimpice atrag o mulțime de turiști. Turismul din Paris a raportat 1,73 milioane de vizitatori în zona mare a Parisului doar în prima săptămână, o creștere de 18,9% față de 2023.

Dintre aceștia, 924.000 au fost turiști internaționali, în creștere cu aproximativ 14% față de anul trecut. Cel mai mare număr de turiști străini a venit din Statele Unite, iar turiștii francezi au crescut cu 25,1% față de anul trecut, ajungând la 803.000.

Per total, consiliul de turism estimează numărul total de vizitatori la Jocurile Olimpice și Paralimpice la 15,3 milioane, cu 11,3 milioane pentru primul și 4 milioane pentru cel din urmă.

Pe 7 iulie 2023, la Paris, Franța, turiștii și-au făcut selfie-uri în fața Arcului de Triumf. Parisul va găzdui Jocurile Olimpice de vară în perioada 26 iulie – 11 august 2024.

Matthias Hanst |. Getty Images Sport |

Turiștii trec pe lângă un banner care poartă sigla Paris 2024 înainte de deschiderea Jocurilor Olimpice și Paralimpice Paris 2024, pe 17 iunie 2024, la Paris, Franța.

Chesnot |

Întreprinderile mici din oraș înregistrează, de asemenea, o creștere. Visa a constatat că vânzările deținătorilor de carduri la aceste companii au crescut cu 26% de la an la an în timpul primului weekend al Jocurilor Olimpice.

În timp ce impactul economic pe termen lung al Jocurilor de la Paris rămâne incert, Donovan a prezis că „în general, probabil va fi pozitiv”, citând olimpiade anterioare, cum ar fi Jocurile de la Barcelona din 1992, unde turismul a crescut. rol”, a spus el, remarcând că Jocurile Olimpice de vară tind să fie mai atractive decât Jocurile de iarnă.

Impactul economic pe termen lung al Jocurilor Olimpice de la Paris din 2024 ar putea ajunge la 12 miliarde de dolari (11,1 miliarde de euro) cercetări recente Estimări de la Centrul pentru Dreptul Sportului și Economie. CIO a spus că următoarele două Jocuri Olimpice de vară vor crea probabil și mai multă valoare.

„Vedem că impactul economic al Jocurilor este uriaș”, a spus Christophe Dubi, directorul executiv al Jocurilor, „Este o injecție de resurse în economia locală care va avea un impact profund acum și în viitor”.

acest Reforma agendei CIO 2020 Victor Matheson, economist și profesor la Colegiul Sfintei Cruci, a spus că aceste activități au ajutat activitățile să devină mai sustenabile din punct de vedere economic.

Acesta va fi primul Joc Olimpic de vară care se preconizează că va costa Sub 10 miliarde USD Din 2000 Sydney. 95% dintre locații sunt preexistente sau temporare Matheson a spus că strategia ar putea marca un „punct de cotitură” pentru mișcarea olimpică.

„CIO permite Parisului să găzduiască o Olimpiadă, dar nu va construi aceste monumente de miliarde de dolari la Olimpiade și nu va auri totul acolo”, a spus el „Lucruri de genul acesta ar putea fi respinse foarte repede costuri, dar acestea nu par să crească costurile.”

Dezvăluit: Compania-mamă CNBC NBCUniversal deține NBC Sports și NBC Olympics. NBC Olympics este deținătorul drepturilor din SUA pentru toate Jocurile Olimpice de vară și de iarnă până în 2032.

Nu ratați aceste informații de la CNBC PRO

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *