August 14, 2024

De la viraje în ac de păr ale circuitului de Formula 1 până la superyacht-urile cu cinci punți andocate în Port Hercules, legăturile Monaco cu cursele și plimbările cu barca sunt peste tot.

Dar dorința sa de a fi cunoscută ca o destinație durabilă este mai puțin evidentă.

Campania „Green is the New Glamour” de la Monaco, lansată în 2018, evidențiază numeroasele eforturi de mediu ale țării. Mai este un an 2023 Activitati de turism Luați în considerare sustenabilitatea unul dintre cei trei piloni cheie ai atragerii de noi vizitatori, alături de atractia Instagram și atragerea nomadelor digitale.

Ambițiile sale ecologice sunt în contradicție cu superyacht-urile care emit gaze cu efect de seră și cu iubita cursă de Formula 1. Acesta din urmă amprenta de carbon Conform rapoartelor Formula 1, emisiile de CO2 pentru sezonul 2022 au depășit 223.000 de tone. Dar se aliniază cu noua competiție de canotaj E1, care confruntă cu bărci cu motor 100% electrice.

Monaco, o țară mică cunoscută pentru farmecul și bogăția sa, face un mare impuls pentru turismul durabil.

Sursa: Shiv Gohil |

Monaco este una dintre cele șase locații care găzduiesc competiția, care a fost lansată în Arabia Saudită în februarie.

În timpul cursei de la Monaco din 28 iulie, Bernard D’Alessandri, secretarul general și directorul general al Yacht Club of Monaco, a declarat că E1 a demonstrat o nouă tehnologie în canotaj.

„Înainte de E1, era imposibil să se concureze cu bărci electrice”, a spus el. “E1 a dovedit că poți.”

ca o pasăre de înaltă tehnologie

Nouă echipe, copilotate de un bărbat și o femeie, concurează în Racebirds, bărci cu motor complet electrice construite la comandă pentru E1. Semănând cu o pasăre colibri de înaltă tehnologie, aripile sale mici, capul și corpul sunt punctate de un bot alungit și un exterior metalic elegant.

Porumbeii voiajori ajung la Monaco înainte de cursă.

Sursa: Shiv Gohil |

Racebird este o ambarcațiune certificată cu zero emisii, care nu eliberează ulei sau combustibil în apă și generează aproximativ jumătate din zgomot și valuri decât o ambarcațiune tipică cu motor, toate acestea putând provoca stres vieții marine, potrivit organizatorilor cursei.

Directorul executiv și co-fondatorul E1, Rodi Basso, un fost inginer de Formula 1, a declarat că organizatorii cursei folosesc și geamanduri robotizate fără ancora pentru a marca traseul, care nu dăunează fundului mării precum ancorele.

Un prim-plan al bărcii de curse „Team Rafa” deținută de starul tenisului Rafael Nadal.

Sursa: Shiv Gohil |

Încă de la prima ediție, organizatorii au redus treptat timpul și containerele necesare găzduirii competiției. Organizatorii spun că acum construiesc bărci lângă locurile de competiție, în loc să le mute pentru fiecare eveniment.

Basso a spus că meciul a atras atenția unor „părți interesate” importante din țară, inclusiv prințul Albert al II-lea de Monaco.

„Ei văd că luăm în serios valorile pe care încercăm să le construim”, a spus el. „Le pasă de viitorul yachtingului.”

Acceptarea de elită a canotajului electric

Fondatorul Racebird, Sophie Horne, a spus că nu a fost ușor să atragi atenția elitei canotajului din Monaco.

Ea a spus că în timpul fazei de proiectare a Racebird, puțini au crezut în el. Dar cursele au schimbat asta, își amintește ea de o întâlnire recentă la Monaco cu un designer de megayacht pe care îl admirase întotdeauna.

Modelul și actrița Cara Delevingne (centru) cu designerul de ambarcațiuni Sophie Horne și co-fondatorul și CEO-ul E1, Rodi Basso, în 2022, The Venice Boat Show a avut loc pe 4 iunie la Veneția, Italia.

Lloyd Images |. Getty Images Sport |

„Stă în biroul lui, discutând despre conceptul Racebird în detaliu cu arhitecții săi navali și să declanșeze un alt mod de a gândi – asta a însemnat mult pentru mine”, a spus Horn.

Horne este fondatorul și președintele Seabird, o companie independentă axată pe proiectarea și dezvoltarea de bărci electrice. Ea a spus că acum primește comenzi de la pasionații locali de navigație interesați de electrificare.

„Ei văd cât de tare este și vor ceva ce prietenii lor nu au”, a spus ea. „Păsarea de curse este foarte diferită de orice au văzut până acum… și au vrut să știe dacă am putea să o facem o soră mai mică, dar și prietenoasă cu familia.”

factorul celebritate

Factorul celebritate al lui E1 a ridicat, de asemenea, sprâncene – o mișcare deliberată pentru o cursă ale cărei bărci pot atinge o viteză maximă de 58 mph, mai lentă decât bărcile cu motor Formula 1 H2O, care pot atinge viteze de aproape 150 mph.

Nouă proprietari de echipe – actorul Will Smith, jucătorul de tenis Rafael Nadal, cântărețul Marc Anthony, jucătorul NFL Tom Brady, starul fotbalului Didier Drogba, jucătorul de cricket Virat · Kohli, pilotul de Formula 1 Sergio Perez, DJ/producătorul de discuri Steve Aoki și omul de afaceri miliardar Marcelo Claure – sunt figurile centrale ale jocului, iar numele și fața lor sunt înscrise pe materialele de marketing.

Proprietarii echipei, Didier Drogba și Tom Brady, au discutat cu co-fondatorul și președintele seriei E1, Alejandro Agag, înaintea celei de-a doua curse a seriei E1 din Veneția, Italia.

Daniel Venturelli |. Getty Images Divertisment |

Brady și Drogba au fost văzuți îmbrățișați în salonul VIP al lui Monaco, după ce echipa sa a ajuns în fruntea clasamentului după doar al patrulea meci al sezonului.

Dar proprietarilor de echipe li se cere să facă mai mult decât să își alimenteze navele. E1 provoacă proprietarii și echipele să își asume un rol activ în conservarea oceanelor. E1 nu va încorona doar campionul în sine, ci și programul său de conservare Blue Impact. Nadal lucrează pentru a proteja pajiștile pe cale de dispariție cu iarbă de mare din Marea Mediterană, care înconjoară și Mallorca și Monaco natal.

Profesorul Carlos Duarte, om de știință în domeniul schimbărilor climatice și om de știință șef E1, a spus că factorul celebrității a adus, de asemenea, conștientizarea publicului în materie de conservare.

La sfârșitul lui iulie 2024, spectatorii vor urmări Racebirds din Monaco.

Sursa: Shiv Gohil |

„A avea pe cineva ca Tom Brady să vorbească despre angajarea în acțiunea oceanului are un impact uriaș asupra angajamentului public”, a spus el. „Apoi putem vorbi despre soluții, putem vorbi despre noi tehnologii, putem vorbi despre ceea ce fac comunitățile din orașele în care concuram.”

Celelalte două curse ale seriei E1 sunt programate să aibă loc în Lacul Como, Italia, pe 23 august, urmate de Hong Kong pe 10 noiembrie.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *