
Adyen a raportat joi o scădere bruscă a vânzărilor din primul semestru. Vestea a făcut ca valoarea de piață a companiei să scadă cu 20 de miliarde de dolari.
Pavlo Gonchar |. Sopa Images |
Compania olandeză de plăți Adyen și-a depășit joi previziunile privind profitul de bază pentru jumătate de an, trimițându-și acțiunile în creștere cu peste 5% joi, ca urmare a creșterii cotei de piață, a încetinirii angajărilor și a costurilor unice mai scăzute.
În timp ce industria plăților digitale se confruntă cu presiunea din cauza scăderii post-pandemie a cheltuielilor consumatorilor și a controlului de reglementare, Adyen a crescut mai repede decât colegii săi, ajutat de expansiunea internațională și de clienți precum Cash App în SUA și Shopify în Canada.
Directorul financiar Adyen, Ethan Tandowsky, a declarat într-un interviu pentru Reuters că cel mai mare factor de creștere al Adyen este îmbunătățirea cererii din partea clienților existenți și capacitatea sa de a-și extinde domeniul de activitate.
„Chiar și pe piețele noastre cele mai mature, mai este loc de creștere”, a spus Tandoski. Acest lucru este valabil atât pentru cooperarea cu platformele de plată care deservesc întreprinderile mici și mijlocii, cât și pentru serviciile integrate mai directe ale Adyen pentru companiile mari.
Cota de piață a lui Adyen în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) și America de Nord este de o singură cifră, lăsând spațiu amplu de creștere în acele regiuni, a spus compania.
De asemenea, a indicat câștigarea unui contract IKEA în Mexic și a unei noi licențe pentru a opera ca agregator de plăți online în India, ca exemple ale expansiunii sale internaționale.
Profitul său de bază semestrial a crescut cu 32%, până la 423,1 milioane de euro (465,8 milioane de dolari), depășind estimarea medie de 413,39 milioane de dolari în rândul celor 13 analiști intervievați de London Stock Exchange Group (LSEG).
Venitul net a crescut cu 24% față de an, la 913,4 milioane de euro, iar marja EBITDA sa extins de la 43% la 46% în aceeași perioadă.
Analiștii JPMorgan au spus că rezultatele au fost pozitive, având în vedere poziția prudentă a investitorilor cu privire la acțiuni.
Rivalul francez Worldline și-a redus previziunile pentru 2024 la începutul lunii august, invocând o scădere bruscă a cererii în Europa, în timp ce Adyen și-a redus previziunile pentru 2026 în noiembrie și a spus că va angaja mai puțini oameni pentru a reduce costurile.
Adyen a declarat că a angajat 37 de angajați în prima jumătate a anului 2024, în scădere față de 551 de angajați în aceeași perioadă a anului trecut.