Pe 8 iulie 2024, sigla NBA a fost vizibilă în afara unui magazin pentru fani NBA din New York.
Angela Weiss |. AFP |
Director executiv laComcastNBC Sports vizează drepturile media NBA să-și actualizeze calendarulDe-a lungul anilor. Ei vor ca NBA să revinădupă ce a pierdut jocul disney 2002.
Pe 13 ianuarie, serviciul de streaming pe abonament al NBCUniversal, Peacock, a difuzat primul joc exclusiv din playoff NFL – eventualul campion la Super Bowl Kansas City Chiefs i-a învins pe Miami Dolphins cu 26-7. Nu există nicio îndoială că acest joc va fi foarte popular. Evenimentul a avut o audiență totală de 27,6 milioane de telespectatori, ceea ce îl face cel mai mare eveniment live din istoria SUA, potrivit Nielsen.
NBCUniversal este mulțumit de ceea ce s-a întâmplat după meci Cheltuind până la 2,45 miliarde USD anual pentru a distribui jocuri NBA Începând cu sezonul 2025 – pe măsură ce modelul TV cu plată scade, Peacock este de așteptat să fie profitabil.
Firma de cercetare Antenna estimează că Peacock a adăugat 3 milioane de noi abonați prin achiziționarea drepturilor pentru un joc NFL care a costat 110 milioane de dolari. Antena a declarat în martie că aproximativ două luni mai târziu, peste 70% dintre abonații săi erau încă pe Peacock.
Acest lucru îl face pe Kodela să creadă că fanii NBA vor continua să-i acorde atenție lui Peacock chiar și după terminarea sezonului. Dar nu doar lipsa de renunțare îl convinge de valoarea sporturilor de masă. Asta vor urmări acei noi abonați când se vor înscrie.
Directorii NBC Sports cred că milioane de noi abonați Peacock pot urmări alte sporturi în direct pe serviciu, inclusiv „Sunday Night Football” de la NFL, golf, Premier League,WWE și IndyCar. Ceea ce nu se așteptau a fost câți abonațiUrmărește ofertele de divertisment non-sportive ale platformei, cum ar fi filme și seriale de la The Office, 30 Rock și Parks and Recreation.
Patrick Mahomes # 15 Kansas City Chiefs
Jamie Squire |. Jamie Squire Getty Images Sport |
„Cea mai mare utilizare a videoclipurilor la cerere este săptămâna după Jocul Wild Card”, a spus Kodera într-un interviu. “Rata de pierdere a acestor noi abonați este sub medie. Fanii sportului nu sunt un monolit. Întreaga familie poate urmări celelalte divertisment pe care NBCU le are de oferit.”
În rândul directorilor media, există o înțelegere larg răspândită că ecosistemul tradițional de televiziune cu plată va continua să se micșoreze în următorul deceniu și că companiile lor vor trebui să se bazeze pe streaming pentru a supraviețui și a prospera. Pentru NBCUniversal, achiziționarea drepturilor NBA ar ajuta la asigurarea unui acord cu giganți de streaming, cum ar fi Netflix, Amazon Prime Video și disney+.
Fanii sportului se pot abona la un serviciu de streaming pentru a viziona un anumit joc, dar dovezile arată că, odată ce se angajează să cheltuiască bani, trec la alt conținut.
„Știm, cu Paramount+, este foarte benefic să ai mai multe tipuri de conținut pe aceeași platformă”, a declarat șeful CBS Sports, David Berson, într-un interviu. „Știm că atunci când fanii vin la Paramount+ pentru a viziona sporturi, 90% din timpul lor este petrecut pe divertisment și conținut non-sport.”
menține puterea
Războaiele de streaming devin din ce în ce mai mult o bătălie de logodnă. Companiile investesc în tehnologii algoritmice și de interfață cu utilizatorul pentru a menține publicul conectat la serviciile lor specifice. Viitorul Paramount+Cețos ca Paramount la nivel mondial Căutăm fuziunea cu Skydance Media Descoperirea Warner Bros Comcast urmărește în mod activ fuziuni sau parteneriate în speranța că Peacock va rămâne viabil pentru ani și decenii viitoare.
De aceea, este atât de important pentru NBCUniversal să aibă jocuri pe care consumatorii le pot vedea doar pe Peacock. Începând cu sezonul 2025-2026, Peacock va găzdui exclusiv aproximativ 50 de meciuri naționale din sezonul regulat și postseason NBA, inclusiv jocuri naționale de luni seara și meciuri duble.
„NBA este un must-have pentru fanii sportului”, a spus Cordra. „Trebuie să construim Peacock pentru viitor. A avea jocuri exclusive NBA este important pentru îndeplinirea acestei misiuni.”
Peacock și-a furnizat până acum serviciul doar în Statele Unite și are 33 de milioane de abonați, mult mai puțini decât platformele cu acoperire internațională precum Netflix (Aproximativ 278 de milioane) sau chiar Paramount+ (68 de milioane). Deși Netflix a fost profitabil de ani de zile, Familia Disney de servicii de streaming revine la profitabilitate Trimestrul trecut, Peacock a înregistrat o pierdere pentru prima dată, pierzând 348 milioane dolari în al doilea trimestru și 639 milioane dolari în primul trimestru.
Acest lucru face ca cheltuielile anuale de 2,45 miliarde de dolari să fie un risc major. Cordella speră că fluxul nesfârșit de conținut sportiv live va contribui la transformarea serviciului într-un must-have pentru fanii sportului, indiferent de sezon. NBA, inclusiv playoff-urile, se desfășoară din octombrie până în iunie.
Lasă matematica să lucreze
Comcast are o mulțime de pârghii pentru a-și monetiza investițiile – o performanță pe care analistul Bank of America, Jessica Reiff Erlich, o recunoaște că este rezonabilă.
„Vedem calea Comcast către profitabilitate în cadrul noului acord”, a scris Ehrlich într-o notă către clienți la începutul acestei luni.
În timp ce creșterea continuă a abonaților lui Peacock va ajuta, NBCUniversal se va baza și pe NBA pentru a ajuta NBC să crească taxele de retransmisie în rândul operatorilor de televiziune cu plată și să genereze venituri mai mari din publicitate.
NBA poate ajuta, de asemenea, să promoveze și alte proiecte ale NBC, inclusiv seriale TV, filme și parcuri tematice – deși ligiiEvaluările palid în comparație cu NFL. Acesta este unul dintre motivele pentru care Warner Bros. Discovery Channel a decis să nu concureze cu NBCUniversal pentru drepturile de difuzare a NBA, deoarece prețul taxelor de difuzare a NBA a crescut la peste 2 miliarde de dolari pe an. „Sunday Night Football” de la NBC și Peacock a avut o medie de 21,4 milioane de spectatori pe meci anul trecut, în timp ce jocurile NBA obișnuite de pe TNT, ABC și ESPN au avut o medie de 1,6 milioane de spectatori pe meci în sezonul trecut.
Ehrlich a remarcat că Comcast Cable ar putea beneficia și de pe urma NBA, stimulând utilizarea în bandă largă prin mutarea mai multor oameni la Peacock. De asemenea, Comcast ar putea economisi din viitoarele taxe auxiliare pe care le-ar plăti Warner Bros. Discovery dacă o companie media rivală pierde drepturile media NBA.
NBC a câștigat și alte avantaje competitive prin luarea pachetului de jocuri de la Warner Bros. Discovery Channel, Dați în judecată NBA într-oÎncercarea de a păstra un anumit drept de a exista. Atunci când NBCUniversal negociază apoi cu alte ligi sportive pentru a vinde drepturi, sau chiar cu creatorii de la Hollywood care caută cel mai bun serviciu de streaming pentru următorul lor proiect, poate folosi NBA pentru a-și demonstra puterea față de alte companii media.
Chiar și fără a lua în considerare posibilele economii de costuri din taxele mai mici ale afiliaților Warner Bros. Discovery League, Erlich se așteaptă ca afacerea NBA să fie profitabilă pentru Comcast în al doilea an. Ea crede că compania va vedeaÎn primul an al tranzacției, veniturile lui Peacock de la noii abonați au fost de 192 milioane USD, care au crescut la 420 milioane USD în al patrulea an. Ea a adăugat 850 de milioane de dolari la veniturile din reclamele NBA din primul an ale NBC și 160 de milioane de dolari la veniturile din reclame ale lui Peacock.
Dezvăluit: NBCUniversal, deținut de Comcast, este compania-mamă a CNBC.
VEZI: Comisarul NBA Adam Silver discută despre noua înțelegere a ligii privind drepturile media în valoare de 77 de miliarde de dolari
