August 16, 2024

Fotografie de fișier: În această ilustrație, realizată pe 22 august 2022, se poate vedea sigla aplicației TikTok.

Givenruvici |

Investiția în acțiuni poate fi un efort complex care necesită îndrumări specializate. De unde pot obține acest sfat?

Unii încearcă să facă propriile cercetări, studiind o serie de indicatori financiari pentru a identifica potențialii câștigători, în timp ce alții consultă consilieri de investiții și experți cu ani de experiență pe piață.

Se uită altcineva Mișcarea cerească sau element pământ pentru a determina unde să vă păstrați numerarul.

Alții apelează la rețelele sociale, derulând prin feed-urile lor, căutând „influenți financiari” sau „influenți financiari” pentru a-și crește banii.

Să ne uităm la ultimul grup de consilieri — „influenți financiari”— Pentru că popularitatea sa, în special în rândul tinerilor investitori, a crescut Și poate înlocui consilierii tradiționali de investiții.

palmares

În timp ce ideea de a investi pe baza sfatului cuiva despre Tiktok poate părea riscantă – poate nu la fel de riscantă ca investiția bazată pe astrologie – acești „influenți financiari” au avut deja un istoric destul de solid în prima jumătate a anului 2024.

Tema de investiții pentru prima jumătate a anului 2024 este dominată de concentrarea excesivă pe sectorul tehnologiei, în special Acțiuni care fac parte din lanțul valoric al inteligenței artificiale.

Site-ul web de agregare a brokerilor BestBrokers analizează cele mai vizionate 20 de videoclipuri de selecție de acțiuni pe TikTok Începând din 2023, prețul acțiunilor recomandate ar putea crește în 2024.

Echipa a urmărit apoi prețurile stocurilor recomandate de la data lansării filmului până pe 21 iunie 2024.

Raportul din iulie al BestBrokers spunea: „Descoperirile noastre arată că mai mult de 64% dintre cele 87 de predicții privind stocurile din aceste videoclipuri au fost corecte, inclusiv recuperări notabile ale stocurilor de inteligență artificială precum Nvidia și Qualcomm. Aproximativ 36% dintre recomandări au dus la pierderi”.

Potrivit raportului, cei mai influenți oameni recomandă să aleagă acțiuni stabile, precum Google, Nvidia și Amazon, iar experții în valută tradițională fac, de asemenea, astfel de recomandări persoanelor care caută investiții cu risc scăzut.

Cel mai mare profit realizat de investitori dintr-un singur stoc a fost Nvidia, care a crescut cu 63,08% în perioada sondajului. O investiție de 1.000 USD în acțiuni ar crește valoarea acestuia la 1.630,79 USD.

Pe de altă parte, investiți 1.000 USD în acțiunile cu cele mai proaste performanțe (o companie de biotehnologie listată la New York) Ginkgo Biofactory Holdings — va pierde 74,74%.

Ce se întâmplă dacă oamenii ar decide să nu reducă riscul pariând pe un singur stoc, ci în schimb s-ar diversifica cumpărând toate acțiunile recomandate într-un singur videoclip?

Dacă o persoană a investit 1.000 USD în fiecare acțiune recomandată într-un videoclip și ar plasa cel mai mare pariu, câștigul ar fi de 4.860 USD.

Cu toate acestea, „[a]necesitat o investiție inițială de 23.000 USD în 23 de acțiuni diferite, unele profitabile, altele nu atât de mult”.

Pe de altă parte, dacă banii ar fi investiți în toate acțiunile recomandate în videoclip, majoritatea pariurilor pe acțiuni greșite ar duce la o pierdere de 1.517 USD.

probleme de credibilitate

Având în vedere istoricul de mai sus, urmați sfaturile oferite de agenții de influență financiari o modalitate fiabilă de a vă crește averea?

Experții intervievați de CNBC nu cred că „influencerii” sunt cea mai bună alegere pentru analiștii și agenții profesioniști.

Gerald Wong, fondator și CEO al Beansprout, o platformă de consultanță pentru investiții cu sediul în Singapore, a declarat că ar putea fi nedrept să concluzionăm că acești „influenceri” pot fi de încredere doar pentru că multe dintre predicțiile lor privind stocurile au fost corecte pentru o perioadă scurtă de timp. Huang a adăugat, de asemenea, că stocurile americane au avut o performanță bună în perioada de studiu.

Jeremy Tan, directorul executiv al managerului de active și avere Tiger Management, a declarat că acuratețea prognozelor lor este „falsă”. „În plus, rezultatele consistente pe o singură perioadă nu se traduc în concluzii clare despre predictibilitate pe termen lung”.

Deoarece acești factori de influență sunt în mare parte nereglementați și acreditările lor sunt necunoscute, obiectivitatea lor poate fi îndoielnică, a spus Zhang Jiang, șeful de acțiuni la FirstPlus Asset Management.

Companiile le pot plăti pentru a promova acțiunile, a spus Zhang, sau pot fi lideri — recomandând altora acțiunile pe care le dețin cu scopul de a crește prețul acțiunilor și apoi de a încasa.

Tan a spus că motivele acestor „influenceri” pot intra în conflict cu interesele celor care caută sfaturi pe aceste platforme. „Sfaturile sau opiniile găsite online pot fi adesea părtinitoare, neverificate și furnizate de persoane care nu sunt certificate sau reglementate profesional.”

El a adăugat: „De multe ori, publicului nu i se oferă suficiente informații pentru a discerne independența unor astfel de sfaturi”.

educația investitorilor

În timp ce experții sunt precauți să primească sfaturi de investiții de la „influenți financiari”, ei sunt de acord că creatorii de conținut în rețelele sociale, în special pe TikTok, ajută la răspândirea informațiilor despre finanțe în rândul tinerilor investitori.

Wong de la Beansprout, care a petrecut 13 ani la Credit Suisse înainte de a-și lansa propria platformă de consiliere în investiții, a declarat că investitorii din generația Z au o „dorință puternică” de a afla mai multe prin abordări autonome, mai degrabă decât să consulte un planificator financiar sau un consilier de investiții.

Într-un sondaj realizat de Beansprout, mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că nu sunt încrezători în deciziile de investiții pe care le-au luat, indicând o lipsă de acces la consultanță în materie de investiții.

„Credem că acest lucru reflectă faptul că accesul la informații experți în materie de investiții nu a ținut pasul cu proliferarea platformelor și produselor de investiții pe piață”, a spus Huang.

Emelia Tan, director de cercetare și cunoștințe financiare la Singapore Exchange, a declarat că influențatorii pot reduce acest decalaj prin distilarea cercetării și a conținutului în bucăți de dimensiuni mici, care sunt ușor de înțeles și de înțeles de către investitorii de retail.

Zhang de la First Plus a spus: „În comparație cu mass-media de știri financiare tradiționale, care raportează în principal evenimente faptice, narațiunea investițională a Financial Expert oferă cea mai mare valoare investitorilor de retail, deoarece îi ajută pe spectatori cum să formuleze opinii de investiții pe baza informațiilor publice”.

El consideră că „influenții financiari” și consilierii profesioniști nu ar trebui priviți ca căi de expertiză în investiții care se exclud reciproc.

Zhang a spus că influențatorii pot fi un punct de plecare pentru investitori pentru a dobândi cunoștințe de bază despre investiții și gestionarea averii, dar având în vedere protecția superioară a investitorilor oferită de aceste instituții, aceștia ar trebui să solicite consiliere financiară profesională de la instituțiile financiare consacrate și reglementate.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *