August 16, 2024

ZeroAvia, care are facilități de cercetare și dezvoltare la aproximativ două ore în afara capitalei britanice Cotswolds, asamblează și dezvoltă sisteme de celule de combustie, integrează motoare electrice cu hidrogen în aeronave și le testează în aer.

Totul face parte dintr-un efort de a folosi hidrogenul pentru decarbonizarea aviației, ceea ce ia adus ZeroAvia un loc pe lista revistei Time a companiilor de top „tehnologice verzi”.

James McMicking, strateg șef al ZeroAvia, a vorbit cu CNBC Tech: The Verge.

În timpul vizitei CNBC, un Dornier 228 a fost expus în hangar. Tot în hangar se află și o rulotă Cessna cu 19 pasageri, care va fi propulsată de primul motor cu hidrogen certificat ZeroAvia.

Pe lângă facilitățile sale din Anglia rurală, ZeroAvia are și un laborator de cercetare cu celule de combustibil în Kent, sud-estul Angliei. Compania dezvoltă, de asemenea, tehnologie aplicată și inginerie în California și are o unitate de producție în statul Washington, unde modernizează sisteme de propulsie hidrogen-electrice pentru aeronavele Dash 8 cu 76 de locuri ale Alaska Airlines.

Producătorul de motoare cu hidrogen, care are operațiuni în Statele Unite și Regatul Unit, caută certificare pentru produsele sale de la autoritățile de reglementare din ambele țări.

„În prezent, ZeroAvia trece prin procese de certificare cu două agenții de reglementare: CAA britanică și FAA din SUA. Certificăm sistemul de propulsie electrică către FAA și întregul motor către CAA”, a spus McMeekin.

Fondată în 2017, ZeroAvia a primit investiții de la American Airlines, United Airlines și Alaska Airlines, printre altele. În prezent, se pregătește pentru comercializare.

„Primele noastre produse comerciale vor fi lansate în 2025. În 2027/2028 ne așteptăm să putem alimenta turbopropulsoare regionale mai mari. Apoi, mai târziu în deceniul, în anii 2030, vom începe să ne mutăm în tărâmul Jet”, a spus McMeekin. .

Compania este unul dintre liderii în aviația cu hidrogen, dar tehnologia motoarelor cu hidrogen a atras atenția multor companii aeriene și companii aerospațiale. Airbus a dezvăluit planuri de a lansa o aeronavă comercială alimentată cu hidrogen în 2035, în timp ce easyJet și Rolls-Royce au efectuat teste la sol ale motoarelor de avioane comerciale alimentate cu hidrogen în 2022.

Urmărește videoclipul CNBC Tech: The Edge de mai sus pentru un tur al fabricii ZeroAvia din Cotswolds.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *