
O persoană merge lângă sigla companiei Alibaba în fața clădirii de birouri Alibaba din Parcul Științific și Tehnologic Chaoyang din Beijing, China.
Imagini Sopa |
BEIJING — Gigantul chinez al comerțului electronic Alibaba şi JingdongRezultatele trimestriale publicate joi au evidențiat o încetinire a pieței de consum din China, deoarece comercianții cu amănuntul se luptă să atragă clienți conștienți de valoare.
Principalele mărci de consum din SUA au evidențiat o cerere slabă chineză pentru produsele lor. raport al doilea trimestruunele companii arată și modul în care companiile locale pot deveni concurenți mai puternici.
a spus Alibaba Venituri din comisioane ale comerciantului și publicitate pe platformele sale chineze in crestere cu 1% exista Trimestrul încheiat la 30 iunie A început acum un an. Aceasta este de la Creștere anuală de 5%. in ultimul sezon. Documentele arată că scăderea anuală a vânzărilor directe a scăzut brusc de la 2% la 9% în cele două trimestre.
JD.com a declarat că valoarea medie a comenzilor a scăzut anual în trimestrul încheiat la 30 iunie, parțial din cauza „cheltuielilor slabe ale consumatorilor”. Datorită operațiunilor sale de logistică internă, compania este cunoscută pentru produse la prețuri puțin mai mari și pentru livrarea în ziua următoare.
Miercuri, TencentCompania care operează rețelele sociale și aplicația de mesagerie WeChat a raportat, de asemenea, acest lucru Creșterea veniturilor anuale încetinește cresc Proporția tranzacțiilor financiare ale utilizatorilor a fost de 4%, față de 7% în trimestrul precedent și 15% în aceeași perioadă a anului trecut. WeChat este una dintre cele două aplicații principale de plată mobilă din China.

Alibaba a declarat joi că evaluarea filialei sale Ant Group a scăzut, ceea ce a dus la taxe de depreciere legate de premiile angajaților pe bază de acțiuni. Acest lucru a dus la o scădere anuală de 10% a profiturilor aferente Alibaba în acest trimestru.
China a raportat joi că Vânzările totale cu amănuntul de bunuri de larg consum au crescut cu 2,7% Creșterea anuală din iulie a urmat unei creșteri de numai 2% în iunie. Aceasta este cu mult sub creșterea trecută a vânzărilor cu amănuntul.
O scădere a pieței imobiliare, care reprezintă majoritatea activelor gospodăriilor chineze, și incertitudinea cu privire la veniturile viitoare au afectat încrederea consumatorilor.
Creșterea GMV încetinește
Alibaba a declarat joi că principalele sale afaceri de comerț electronic din China, Taobao și Tmall, au înregistrat „o creștere mare a GMV online cu o singură cifră” în trimestrul încheiat pe 30 iunie. Valoarea brută a mărfurilor este o valoare a industriei care măsoară vânzările pe o perioadă de timp.
Alibaba nu a furnizat date specifice GMV. Venitul total al Taobao și Tmall Group a scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Compania a declarat că GMV Taobao și Tmall a înregistrat o creștere de două cifre în ultimul trimestru, în timp ce în aceeași perioadă a anului trecut, Alibaba a spus că GMV Taobao și Tmall a crescut, dar nu a specificat amploarea creșterii.
De-a face cu vânătorii de valori
Jasmine Bai, analist Internet China la Haitong International Securities Group, a declarat vineri pentru CNBC că consumatorii chinezi caută din ce în ce mai mult produse care să ofere un raport calitate-preț, indiferent de nivelul veniturilor.Semn rutier asiatic”.
Bai a spus că acest lucru a condus la o concurență acerbă între platformele de comerț electronic, cum ar fi Pinduoduo, JD.com și Alibaba, deoarece acestea se concentrează pe consumatori mai atenți la costuri și care caută valoare.
Alibaba și JD.com s-au chinuit să concureze cu produse foarte reduse Pinduoduo HoldingsAplicația Pinduoduo din China și Douyin, versiunea chineză a TikTok.
Byte Bounce nu este tranzacționat public. PDD nu a anunțat încă când își va publica veniturile din al doilea trimestru. Așa s-a făcut pe 29 august anul trecut.
Războiul prețurilor se apropie de sfârșit?
Analiștii Nomura au spus săptămâna aceasta că conversațiile pe care le-au avut cu un angajat TikTok fără nume au sugerat că creșterea comerțului electronic a aplicației a încetinit atât de puternic în al doilea trimestru, încât este posibil ca compania să nu-și atingă rata de creștere de 30% în acest an.
Raportul cita aceeași conversație spunând că conducerea lui Douyin și-a dat seama că accentul excesiv pe prețurile scăzute a dus la o scădere a GMV și va atenua presiunea asupra comercianților forțați să vândă la prețuri mici în această lună.
ByteDance nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Analiștii de la Nomura Securities au spus că măsurile lui Douyin ar putea ajuta la creșterea marjelor de profit în industria comerțului electronic, beneficiind Alibaba, cel mai mare jucător din spațiu.
Acțiunile Alibaba cotate la Hong Kong au crescut cu 5% vineri după-amiază, în timp ce acțiunile JD.com au crescut cu 9%. Acțiunile Tencent au crescut cu peste 1% vineri.
Michael Burry este cel mai bine cunoscut pentru opiniile sale prevestitoare cu privire la titlurile garantate cu ipoteci înainte de criza financiară globală din 2008. A creat stocurile de internet ale Chinei Iată câteva dintre cele mai importante acțiuni ale sale din ultimul trimestru, conform ultimelor dosare.
– a raportat Sonia Heng de la CNBC din Singapore.