O dronă de livrare Amazon este expusă la Centrul de inovare robotică BOS27 al Amazon din Westboro, Massachusetts, pe 10 noiembrie 2022.
Joseph Prezioso |. AFP |
Într-o recentă dimineață, John Case a auzit un zumzet familiar în casa lui liniștită din suburbii din College Station, Texas. L-a recunoscut imediat ca fiind unul dintre AmazonDronele Prime Air zboară de-a lungul rutelor de livrare, descarcând pachete mici de baterii, vitamine și hrană pentru câini.
„Sună ca un stup uriaș”, a spus Keys, un ortodont semipensionat, într-un interviu. „Știai că va veni pentru că era atât de tare”.
Case locuiește în College Station de 40 de ani. Dronele sunt o vedere obișnuită atunci când el și soția lui fac plimbări regulate prin cartier. Case a spus că asistentele, polițiștii și pompierii care lucrează în ture de noapte spun că le perturbă somnul în timpul zilei.
Plângerile de zgomot sunt doar cea mai recentă provocare pentru programul de drone al Amazon, care s-a chinuit să demareze de când compania a început să testeze livrările în 2022. obstacole de reglementaretermene limită ratate și concedieri anul trecutProgresul în ceea ce privește serviciul ambițios a fost oprit în conformitate cu eforturile ample de reducere a costurilor ale directorului executiv Andy Jassy, care Concepe fondatorul Amazon Jeff Bezos Acum mai bine de zece ani.
College Station, la aproximativ 160 de mile nord-vest de Houston, a fost un prim teren de testare pentru Prime Air, deoarece Amazon încearcă să demonstreze că poate livra pachete la case prin drone în decurs de o oră. Rockford, California, la sud de Sacramento, trebuia să fie o altă piață de testare, dar Amazon și-a închis operațiunile în 2017. aprilie. Compania este cere aprobarea Autoritățile de reglementare cer ca livrările să înceapă în Tolleson, Arizona, la vest de Phoenix.
Pe măsură ce Amazon se pregătește să extindă Prime Air și să-l extindă în mai multe regiuni, se confruntă cu un alt motiv pentru care nu va fi atât de ușor. Primarul College Station, John Nichols, a scris într-o scrisoare din iulie către Administrația Federală a Aviației că locuitorii orașului în care se află Universitatea Texas A&M s-au săturat de dronele zgomotoase în apropierea caselor lor.
„De când s-au stabilit în College Station, locuitorii comunităților din apropierea facilităților Prime Air și-au exprimat îngrijorarea Consiliului municipal cu privire la nivelul de zgomot al dronelor, în special în timpul decolării și aterizării și în timpul unor operațiuni de livrare”, a scris Nichols.
E scrisoarea lui Nichols propunere Solicitarea Amazon către FAA îi permite companiei să crească livrările zilnice de zboruri la 469 de zboruri pe zi de la 200 actuale. Amazon cere să poată opera între 7 a.m. și 22:00, mai degrabă decât doar în timpul zilei, așa cum este planificat în prezent, și să își extindă zona de livrare la 174 de mile pătrate de perimetrul actual al portului de drone. mile pătrate.

Solicitarea Amazon către FAA vine la o lună după ce rezidenții au cerut parlamentarilor locali să intervină în planurile de expansiune ale companiei. La o ședință a Consiliului Local din iunie, Ralph Thomas Moore, al cărui cartier se află „la mai puțin de 500 de metri de rampa de lansare”, a redat o înregistrare cu drujba pentru a ilustra nivelul de zgomot al dronei.
Moore a spus în cadrul conferinței că, dacă Amazon își va ajunge, va efectua până la 940 de decolări și aterizări combinate, astfel încât dronele să poată livra doar un pachet la un moment dat, cântărind cel mult 5 lire sterline.
„Aceasta este ceea ce Amazon solicită FAA să aprobe”, a spus el. „Aceasta este o invazie uriașă a spațiului nostru personal și are un impact semnificativ asupra tuturor celor din apropiere”.
Managerul orașului College Station, Bryan Woods, a declarat la întâlnire că oficialii orașului au testat o dronă Prime Air și au constatat că nivelurile de zgomot ale acesteia variază între 47 și 61 de decibeli. conform Administrația pentru securitate și sănătate în muncăferăstraiele cu lanț măsoară de obicei 125 de decibeli, iar echipamentele grele măsoară de obicei 95 până la 110 decibeli.
Prime Air face parte din căutarea Amazon de soluții mai rapide și mai rentabile pentru așa-numitul ultimul mile, acea parte a transportului care duce pachetele de la depozite la ușile clienților. Susținătorii susțin că livrarea cu drone are potențialul de a compensa costul menținerii unei flote de șoferi de livrare, reducând în același timp nevoia de vehicule de livrare care consumă gaz. Asta presupunând că Amazon îl poate transforma într-un serviciu pentru mase.
Mai, Amazon a atins o etapă importantă La acel moment, FAA a spus că va permite companiei să-și piloteze dronele de livrare pe distanțe mai lungi și fără a fi nevoie ca personalul de la sol să observe fiecare zbor. Amazon prefigurează Anunțul a adăugat că acest lucru „pune bazele” pentru ca serviciul să intre pe noi piețe.
„Apreciem comunitatea College Station și luăm în considerare feedbackul local ori de câte ori este posibil atunci când luăm decizii operaționale Prime Air”, a declarat pentru CNBC purtătorul de cuvânt al Amazon, Sam Stephenson, într-o declarație. Suntem mândri de livrările noastre, precum și de sutele de clienți cărora le-am livrat.
„Tehnologie excelentă, locație greșită”
Amina Ali Khan a comparat dronele cu „o muscă care zboară pe lângă urechea ta iar și iar și nu o poți opri”.
„Ne trezește și ne perturbă capacitatea de a ne bucura de spațiile în aer liber și chiar de interior”, a spus Ali Khan, un medic care locuiește cu soțul ei într-un cartier la câteva sute de metri de aeroportul cu drone Amazon din College Station.
Case a spus că vecinul său s-a plâns că sunetul dronei îngreunează să vă bucurați de lucru în curte sau de stat pe terasă. Uneori, sunetul este suficient de puternic pentru a fi auzit în interior. Case a spus că a scris o scrisoare primarului College Station și consiliului municipal despre incident.
Când orașul a acceptat să devină o piață de testare pentru Amazon, „Nu cred că cineva știa cu adevărat cât de zgomotos și enervant va deveni”, a spus Case.
Alții au spus că drona a zburat surprinzător de jos. Un rezident care conduce o asociație locală de proprietari a spus că Amazon le-a spus oamenilor din cartier că dronele vor zbura la altitudini de 400 de picioare sau mai mult atunci când funcționează.
Dar persoana, care a vorbit sub rezerva anonimatului pentru a proteja confidențialitatea, a spus că dronele zboară deasupra proprietăților rezidențiale la altitudini de 100 de picioare sau mai puțin, făcând chiar și relaxarea lângă piscină.
Amazon și-a dezvăluit cea mai recentă dronă de livrare la conferința re:MARS din Las Vegas pe 5 iunie 2019.
Amazon
Versiunile actuale ale dronelor de livrare Amazon navighează de obicei la o altitudine de 160 până la 180 de picioare, conform datelor pe care compania le-a depus la Administrația Federală a Aviației.
Amazon spune că intenționează să lanseze o dronă mai mică și mai silențioasă Numit MK30careDaOdată ce compania primește aprobarea FAA, se așteaptă să înceapă operațiunile în College Station și Phoenix.
Stephenson a spus că MK30 „este conceput pentru a reduce zgomotul perceput al unei drone cu aproape jumătate”. De asemenea, va zbura la o altitudine de croazieră mai mare, de 180 până la 377 de picioare deasupra solului, dacă nu coboară pentru a arunca un pachet, potrivit FAA.
Dar mulți rezidenți doresc ca Amazon să meargă mai departe și să-și părăsească complet cartierele. Pe măsură ce îngrijorările au crescut, liderii Prime Air au avut o întâlnire Zoom cu rezidenții College Station pe 24 iulie.
Matt McCardle, directorul pentru afaceri de reglementare și strategie al Prime Air, a declarat în cadrul întâlnirii că compania nu își va reînnoi contractul de închiriere în College Station și se va muta în altă parte înainte de octombrie 2025, potrivit unei înregistrări obținute de CNBC.
Stephenson de la Amazon a confirmat că compania „lua în considerare o varietate de căi potențiale de urmat”, inclusiv posibilitatea de a construi site-uri alternative pentru drone.
Consilierul orașului College, Bob Yancy, a declarat că compania a fost de acord să reducă numărul de zboruri pe oră. El plănuiește să propună ca Amazon să-și mute portul de drone în fostul magazin Macy’s, acum deținut de oraș și situat într-un mall din apropiere.
Aprilie, Amazon Indică integrarea planificată Prime Air este integrat în rețeaua sa de livrare în aceeași zi, mai degrabă decât construirea unei instalații de drone autonome. Asta vizează compania în zona Phoenix, unde se află rampa de lansare de aşteptat să fie Situat în aceeași locație cu un depozit Amazon numit SAZ2. La câteva sute de metri distanță de unitate se află un cartier important numit Roosevelt Park.
Yancey a spus la întâlnire că încă îi place programul și că este încântat să primească periuțe de dinți, prăjituri și aspirină acasă în decurs de o oră.
El vrea ca Prime Air să rămână în College Station. Dar pentru ca acesta să fie eficient, a spus el, Amazon ar trebui să facă dronele mai puțin zgomotoase sau să le țină departe de rezidenți.
„Cred că titlul programului este – tehnologie excelentă, loc greșit”, a spus Yancey.
ceas: Amazon a efectuat 100 de livrări de drone într-un deceniu.
