August 16, 2024

Un avion privat Gulfstream G-IV zboară printre nori la apusul soarelui pe 12 iunie 2024, sosind pe aeroportul național Reagan din Washington din Arlington, Virginia.

J. David Acker |. Getty Images

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată.Înscrie-te Pentru a primi edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail.

Numărul de zboruri cu jet privat a scăzut cu 15% în prima jumătate a anului, comparativ cu un vârf din 2022, în timp ce industria se confruntă cu scăderea cererii și cu un nou peisaj competitiv pentru călătoriile de lux.

În ciuda unui scurt impuls de la Jocurile Olimpice de vară, care au înregistrat un record de 713 zboruri cu jet privat către Paris în ultima săptămână din iulie, industria avioanelor private continuă să scadă în acest sezon de călătorie. Numărul de zboruri charter cu avioane private a scăzut la 610.000 în prima jumătate a acestui an, în scădere față de 645.000 anul trecut și 716.000 în 2022, potrivit datelor de la Argus International.

Scăderea de doi ani evidențiază corecția în curs în sectorul aviației private, deoarece mai puțini membri noi Jetcard și călători charter fac primele călătorii private în timpul pandemiei de coronavirus. Chiar și călătorii ultrabogați dau semne de oboseală a cheltuielilor.

„La vârf, toată lumea spunea: „Avioanele cu jet privat pentru prima dată nu se vor întoarce niciodată la zborurile comerciale”, a spus CEO-ul Rob Wiesenthal. Manevre cu aer cu lame, Companii de charter aerian și elicoptere. “Ghici ce? Mulți oameni s-au întors. Și încă se întorc.”

Industria este încă înaintea nivelurilor din 2019, iar experții spun că afacerile au crescut pe calea obișnuită de creștere, excluzând vârfurile neobișnuite din 2021 și 2022. Cu toate acestea, boom-ul post-COVID a declanșat un val euforic în industrie, ducând la o explozie de IPO și startup-uri și o luptă frenetică pentru avioane și piloți. Mulți spun că toată expansiunea pregătește acum scena pentru o zguduire.

Primiți Insider Wealth livrat direct în căsuța dvs. de e-mail

roata sus, Compania a devenit publică printr-un SPAC în 2021, după ce prețul acțiunilor a scăzut cu peste 90% Delta Air Lines Ajutați la salvarea companiei prin investiții și parteneriate. Wheels Up nu a înregistrat niciodată un profit trimestrial și săptămâna trecută a raportat o pierdere netă în trimestrul al doilea de 97 de milioane de dolari, numărul de membri fiind în scădere cu 29% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Directorul executiv George Mattson a declarat că Wheels Up face progrese solide în integrarea fără probleme a ecosistemelor de călătorii private și de afaceri.

Jet It, un mare operator de avioane private din SUA, a fost închis anul trecut din cauza reținerii la sol a flotelor sale Phenom 300, Gulfstream G150 și HondaJet. Deși fondatorul și președintele VistaJet, Thomas Flohr, a declarat pentru CNBC în luna mai că „toate documentele și datele au fost întotdeauna disponibile deținătorilor noștri de capital și datorii”, compania VistaJet s-a confruntat în mod repetat cu preocupări și rapoarte din presă cu privire la volumul datoriei sale.

Experții din industrie spun că unii operatori charter mai mici s-ar putea confrunta în curând cu decizii dificile, pe măsură ce flotele sunt inactiv și cererea scade.

„Acei operatori mai mici cu trei, patru sau cinci avioane, ei sunt cei care suferă”,Comparație carduri cu jet privat.

Provocările recente și scurtele succese ale aviației private pot fi urmărite până la pandemia de COVID-19. Cu aeroporturile și companiile aeriene închise în 2020, avioanele private au oferit o scăpare și o modalitate mai sigură de a zbura. Călătorii bogați care zboară rar, sau vreodată, cu avioanele private din cauza costurilor și a consumului de energie, pot justifica acum carantină la 40.000 de picioare.

„Acesta este un grup de oameni care își permit să zboare în privat, dar au fost întotdeauna reticenți pentru că nu le plac optica”, a declarat Jay Duckson, fondatorul și președintele companiei de consultanță Central Business Jets, „Din cauza COVID-19 , au un motiv să zboare în privat. Cererea a crescut semnificativ.

Inundațiile de lichidități din cheltuielile guvernamentale, stimulentele, ratele scăzute ale dobânzilor și o piață de valori în plină expansiune au creat, de asemenea, o bogăție record pentru a plăti costurile crescânde ale zborurilor private. Companiile s-au chinuit să cumpere avioane, să angajeze piloți și să recruteze noi membri. Înainte de 2019, au fost doar câteva luni când numărul de zboruri charter cu jet privat a depășit 100.000. În 2021, numărul de zboruri va depăși 100.000 aproape în fiecare lună, numărul de zboruri în iulie 2021 depășind 300.000.

Cererea este copleșitoare în industrie. Pasagerii cu avioane private care plătesc zboruri cu șase cifre încep să se confrunte cu întârzieri și anulări, deoarece operatorii nu pot cumpăra sau închiria avioane suficient de repede. Lipsa de piloți și piese a pus la pământ flota.

În 2023, cererea a început să scadă, chiar dacă mai multe avioane și piloți au început să intre online. Unii pasageri bogați cred că nu mai pot folosi pandemia de coronavirus ca scuză pentru a zbura ei înșiși sau alții cu avioanele private. Pentru alții, prețul în creștere al zborurilor private este pur și simplu scăpat de sub control.

„Prețurile au crescut cu aproximativ 20% față de 2019”, a spus Gollan de la Private Jet Card Comparisons „Mulți oameni spun: „Anul trecut am cheltuit 300.000 sau 350.000 USD pe zboruri, anul acesta nu voi cheltui 400.000 sau 450.000 USD. . Milioane de dolari „Chiar dacă au bani, au în cap o cifră de dolari pe care nu vor să depășească.

Pe lângă faptul că zboară mai puține zboruri, unii pasageri iau pur și simplu zboruri comerciale pentru călătorii ușoare între orașe, combinând zboruri comerciale și private pe tot parcursul anului. Într-un nou sondaj al pasagerilor cu avioane private, Golan a constatat că 87% „comută între companiile aeriene și avioanele private, în funcție de locul în care zboară”.

Pe măsură ce cererea scade, aeronavele nevândute se adună din nou și prețurile se înmoaie. Un raport de la Jefferies a arătat că numărul de avioane de afaceri second hand de vânzare a crescut cu 17% de la an la an în iulie. Prețurile au scăzut cu 7%, potrivit raportului. În timp ce comenzile pentru avioane noi rămân puternice, timpii de așteptare pentru multe modele s-au scurtat de la trei sau patru ani la aproximativ doi ani, potrivit brokerilor de avioane.

Mulți directori din industrie au salutat scăderea cererii, spunând că industria revine la un echilibru mai echilibrat, cu rute profitabile, avioane disponibile și clienți mai fericiți.

„Industria se află pe o cale mai sustenabilă pe termen lung”, a spus Travis Kuhn, vicepreședinte senior la Argus Software, „Nu este un lucru rău să vă răcoriți puțin.”

Golan a spus că, în timp ce unii fluturași ocazionali s-ar fi oprit să zboare, „utilizatorii grei” încă zboară. Sondajul său a arătat că 95% dintre respondenții care au început să zboare în privat în timpul pandemiei de COVID-19 mai zboară privat, iar 77% folosesc carduri de fidelitate, carduri cu jet sau planuri de puncte.

Gigantul industriei NetJets, deținut de Berkshire Hathaway, a beneficiat, de asemenea, pe măsură ce mai mulți oameni trec de la navlosire la proprietate fracționată datorită fiabilității și calității mai bune. Numărul zborurilor regionale a crescut efectiv cu 12% în prima jumătate a anului 2024, la 308.000, arată datele Argus.

„Unii dintre acești noi pasageri s-au uitat în jur și au evaluat piața și le-a plăcut modelul fracționat”, a spus Kuhn. „Sunt ore fixe și o flotă mai mare”.

Nu ratați aceste informații de la CNBC PRO

Dezvăluit: Compania-mamă CNBC NBCUniversal deține NBC Sports și NBC Olympics. NBC Olympics este deținătorul drepturilor din SUA pentru toate Jocurile Olimpice de vară și de iarnă până în 2032.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *