Companiile chineze investeau în SUA înainte ca tarifele să fie impuse

Escaladarea tensiunilor dintre China și Statele Unite a trimis un semnal companiilor chineze: Indiferent cine câștigă Casa Albă, investițiile în străinătate sunt singura cale de urmat. Dosarele publice ale companiilor din China continentală în ultimele săptămâni arată că unii investesc deja bani în Statele Unite. ·Trump a indicat posibilitatea unor tarife suplimentare. Marko Papic, strateg șef la BCA Research, și echipa sa au declarat într-un raport din 15 august că Trump va folosi tarifele aplicate Chinei pentru a ajunge la un acord, inclusiv „inducerea Beijingului să inunde Statele Unite cu (Investiții Străine directe)”. Ei subliniază mențiunea limitată de către Trump a tarifelor în discursul său de acceptare a nominalizării republicane din iulie. Potrivit înregistrărilor NBC News, Trump a spus: „Modul în care vând produsele în Statele Unite este că sunt fabricate în Statele Unite și numai în Statele Unite. Acest lucru va crea multe locuri de muncă și bogăție în țara noastră”. BCA a spus că Trump a vândut produse în Statele Unite în ultimele șase. Același sentiment a fost exprimat de-a lungul lunilor de campanie. Raportul spunea: „Trump a spus cu voce tare și clar pentru oricine vrea să asculte că intenționează să forțeze China să construiască fabrici în Statele Unite și să angajeze americani și Japonia nu a făcut-o Nu prin tarife, ci prin unele restricții comerciale și investiții directe crescute în Statele Unite, Vital New Materials, listată la Shenzhen, a declarat joi într-un dosar că a finalizat înregistrarea filialei sale americane din Austin, Texas. Documentul precizează că Vital New Material (USA) LLC are un capital social de 2 milioane USD și se va angaja în cercetarea, dezvoltarea și vânzarea materialelor de sudură. Pe 7 august, Shandong Yuma Sun Shade a anunțat că va investi 1,2 milioane USD pentru a înființa o filială din SUA, „Yuma Texas”, și pentru a construi un depozit de 2.200 de metri pătrați. Xinquan Automotive Trim Co., listată la Shanghai, a declarat că va investi 4 milioane de dolari în Xinquan America Holdings printr-o filială din Singapore. Compania a declarat într-un document transmis pe 7 iunie că a înființat o filială în Texas pentru a se angaja în cercetarea și dezvoltarea, proiectarea, producția și vânzarea de piese auto. Yotrio a anunțat pe 26 iulie că filiala sa Lausaint Industrial a înființat o companie în Statele Unite pentru a vinde mobilier de exterior. Entitatea, numită Remode Living, a fost înființată în iunie în Chino, California, cu un capital de 1.000 de dolari, se arată în dosar. La sfârșitul lunii mai, Hanbell, cu sediul în Shanghai, a declarat că va cheltui 100 de milioane de dolari pentru a înființa o filială în Georgia, care să vândă produse pentru pompe de vid în Statele Unite. Acestea sunt doar câteva dintre cele peste 30 de astfel de dosare depuse de companiile de peste mări cu legături cu SUA până acum în acest an, potrivit unui ecran de acțiuni cotate la China continentală afișat prin informațiile Wind de la bursele din Hong Kong, Shenzhen și Shanghai. În 2023, vor exista puțin peste 50 de astfel de aplicații. „Ar trebui investitorii să cumpere sau să vândă ceva? Nu. Nu încă. Așteptați până când Trump revine la putere și isteria războiului comercial va începe, iar toate „tranzacțiile Trump” legate de războiul comercial vor dispărea”, se spune în raport va slăbi aprecierea acțiunilor mici și a dolarului din cauza reluării războiului comercial.” Potrivit NBC News, Harris va vorbi la Convenția Națională Democrată miercuri seară, iar Tim Walz va vorbi miercuri. Studiile companiilor chineze arată, de asemenea, o preferință pentru investițiile din SUA. Aproape 60% dintre companii se angajează să mențină stabile investițiile, se arată în raport. De la izbucnire, interesul companiilor chineze pentru expansiunea în străinătate s-a accelerat pe măsură ce creșterea economică internă a încetinit. Pe măsură ce Uniunea Europeană și Statele Unite ridică tarifele de import pentru vehiculele electrice din China, companiile de vehicule electrice precum BYD deschid și fabrici în Europa și Asia de Sud-Est. Oxford Economics a declarat într-un raport din 12 august că peste 80% dintre companiile chineze chestionate de Consiliul Chinez pentru Promovarea Comerțului Internațional au ales să mențină sau să crească investițiile străine în 2023, cu aproape 10 puncte procentuale mai mult decât în 2022. Raportul afirma că „principalele industrii care primesc investiții chineze s-au mutat de la industria terțiară la cea de producție”. „În mod interesant, deși companiile chineze sunt mai active în extinderea afacerilor în țările ASEAN, ele tind să își mențină prezența în Occident, sugerând că strategia „ASEAN + 1” s-ar fi putut consolida China În Statele Unite, care a înregistrat o scădere bruscă, „companiile chineze nu s-au retras de fapt de pe piața din SUA”. — Michael Bloom de la CNBC a contribuit la acest raport.