Cosplayerii pozează în fața unui model în mărime naturală al noului film din Universul Marvel „Deadpool and Wolverine”, licențiat de Disney și lansat în Shanghai, China, pe 26 iulie 2024.
VCG |. Grupul Visual China |
Filmele de succes de la Hollywood au dominat box office-ul internațional de zeci de ani, dar în ultimii ani și-au pierdut strălucirea în China, cea mai mare piață de film din afara Statelor Unite.
Cel mai recent film al companiei Walt Disney „Deadpool și Wolverine” Măturând lumea De la lansarea sa pe 22 iulie, a devenit Cel mai mare box office Cel mai apreciat film R vreodată. Dar nu a reușit să reproducă acel succes cu cinefilii chinezi.
Continuarea super-eroului Marvel a încasat 57 de milioane de dolari la box office. primele 20 de zile În China, comedia produsă local „Succession” a avut încasări de șase ori mai mari decât în aceeași perioadă, Potrivit datelor de la Maoyan.com.
Lansat pe 16 iulie, „Successor” continuă să fie un hit prospera la Teatrul Chinezesc. De luni, au fost Venitul total a depășit 439 de milioane de dolari se consolidează ca China Al treilea cel mai vizionat Cel mai bun film al anului. „Deadpool și Wolverine” s-a clasat pe locul 15.
Francizele populare de la Hollywood lansate în China, în special cele de la Marvel, se vor clasa aproape cu siguranță mai sus la box office până în 2020. al treilea cel mai popular filme 2019.
Cu toate acestea, lucrurile s-au schimbat dramatic de atunci. „Godzilla × Kong: A New Empire” este singurul film de la Hollywood care a înregistrat primele zece încasări de box office din China în acest an, ocupând locul opt.
Anul trecut, nici un film de la Hollywood nu a ajuns în top 10 – pentru prima dată după cel puțin 2011, potrivit lui Maoyan.
Cel mai bine vândut Made in China
În timp ce semnele scăderii influenței Hollywood-ului asupra box office-ului Chinei erau evidente înainte de 2020, pandemia globală a contribuit la consolidarea tendinței, au spus experții în film. De aproximativ trei ani, cinematografele din China s-au închis, producția de filme a scăzut, iar cinefilii s-au orientat către divertismentul în flux.
Stanley Rosen, profesor de științe politice la Universitatea din California de Sud, a spus că atunci când filmele de la Hollywood revin pe ecranele chinezești, ele se confruntă cu o piață internă mai închisă, dar dezvoltată.
“China a învățat tot ce poate de la Hollywood. Acum își fac propriile succese cu un buget mare, cu efecte speciale grozave, chiar și filme bune de animație… Nu mai au nevoie de Hollywood”, a spus Luo, care este specializat în politică și societate chineză. a spus Sen.
În același timp, filmele chinezești precum „The Succession” au un avantaj imens pe teren propriu.
Pe 16 iulie 2024, în Shanghai, China, la intrarea într-un cinematograf a fost afișat un afiș cu filmul „Succesorul”.
VCG |. Grupul Visual China |
„Publicul chinez, în principal tinerii, își dorește povești care rezonează… filme care sunt relevante într-un fel pentru ceea ce se întâmplă în China”, a spus Rosen.
Priscilla Yip, decanul Școlii de Arte de la Universitatea Lingnan din Hong Kong, a declarat că „Succesiunea” se potrivește acestei descrieri, deoarece filmul abordează teme de educație, educație și mobilitate ascendentă și este adaptat pentru piața internă.
Între timp, încercările anterioare ale studiourilor americane de a atrage direct publicul chinez nu au funcționat întotdeauna.
În 2020, Disney are mari speranțe în remake-ul live-action al filmului „Mulan” plasat în China, sperând să obțină rezultate bune pe piață. Totuși, acest film a eșuatși mulți cinefili chinezi se pare că l-a batjocorit Greșeli istorice și stereotipuri occidentale ale Chinei.
„Wolf Warriors” se decuplează de Statele Unite
Pe lângă filmele care sunt relevante din punct de vedere cultural și relevante pentru piața chineză, filmele naționaliste și patriotice sunt, de asemenea, în creștere în popularitate.
Filmul cu cele mai mari încasări ale Chinei din toate timpurile este „Bătălia de la Lacul Changjin” din 2021, care descrie o bătălie între Voluntarii Poporului Chinez aliați cu Coreea de Nord și armata SUA în timpul Războiului Coreean. A fost urmat de filmul din 2017 „Wolf Warrior 2”, despre un erou patriotic chinez care luptă împotriva forțelor corupte de peste ocean.
Acest spirit patriotic coincide cu creșterea tensiunilor dintre China și Statele Unite și “Decuplare” Cele două mari economii ale lumii.
Pe 7 noiembrie 2021, la Beijing, China, afișul filmului „Bătălia de la Lacul Changjin” a apărut pe străzile din Beijing.
Andrea Verdelli |. Getty Images Divertisment |
Zhu Ying, un expert chinez în film și televiziune și autor al cărții „Hollywood în China”, a spus că aceste relații tensionate sunt un factor important în răcoarea tot mai mare a Hollywood-ului în China.
„Tensiunile în curs de desfășurare chino-americane sunt un factor potențial care erodează entuziasmul publicului chinez pentru cultura pop americană, inclusiv pentru filme”, a spus Zhu.
Ea a adăugat că publicul chinez s-ar putea să fi obosit și de poveștile repetitive de la Hollywood, mai ales că China a început recent să importe mai multe filme non-Hollywood.
Intervenția PCC
Partidul Comunist din China adoptă efect pozitiv Dezvoltă și supraveghează piața locală de film și decide câte filme străine să prezinte în cinematografele din țară.
În 2012, atunci vicepreședintele Xi Jinping și Joe Biden semnează acordul Creșteți accesul Hollywood-ului în China. Acest lucru a rezultat în cele din urmă 34 de locuri Permiteți întreprinderilor de stat chineze să distribuie filme americane pe un model de împărțire a veniturilor. Filmele aprobate trebuie, de asemenea, să respecte politicile stricte de cenzură ale Chinei.
După ce Xi Jinping a preluat funcția de președinte al țării, el a cerut Departamentului de propagandă al Comitetului Central al PCC să preia conducerea supraveghere Film.
Ecranul arată conferința de presă digitală a celui de-al 20-lea Congres Național al Partidului Comunist din China din 15 octombrie 2022, găzduită de Sun Yeli, pe atunci viceministru al Departamentului de propagandă al Comitetului Central al PCC.
Kevin Frayer |. Getty Images |
conform relatările din presa localăChina Film Company a participat la producția „The Succession”. Compania este Inițiat de China Film Group Corporation – Legături cu departamentul de propagandă din Beijing și alte entități.
Profesorul Ye de la Universitatea Lingnan a spus că „The Successor” este un film bun, cu un scenariu bun, Beneficiază în continuare foarte mult de alocații de stat, promoții și „binecuvântări”.
Ea a menționat că filmul poate avea dificultăți în afara Chinei, chiar și în zonele vorbitoare de limbă chineză, cum ar fi Hong Kong sau Singapore.
reacția hollywoodiană
Întrucât China nu mai este la fel de profitabilă pentru filmele occidentale cum a fost cândva, Hollywood și-a schimbat calculele, a spus Rosen, adăugând că blockbusterele nu pot include în mod fiabil piața în bugetele lor.
Cu toate acestea, aceasta poate fi o schimbare binevenită pentru mulți fani din Statele Unite și alte piețe internaționale.
De-a lungul anilor, filmele au primit recenzii negative pentru că s-au răsfățat sau au modificat filmele pentru a liniști publicul chinez și pentru a obține aprobarea autorităților.
De exemplu, Disney este criticat „Mulan” a fost filmat în regiunea Xinjiang din China și a mulțumit entităților guvernamentale interne în creditele de închidere.SUA insistă asupra minorității musulmane Confruntarea cu încălcări ale drepturilor omului și atrocități în Xinjiang.
„Filmele nu au elemente chinezești ca înainte, pentru că, chiar dacă obții aprobare, nu te poți baza pe piață”, a spus Rosen, adăugând că alte piețe internaționale au devenit mai importante.
„Faceți un film pentru piața internațională și dacă merge în China și face niște bani, este grozav. Dar nu vă bazați pe el”.