August 19, 2024

Pe 26 ianuarie 2023, Bernard Arnault, președintele LVMH, cel mai important grup de produse de lux din lume, a publicat rezultatele anuale ale grupului pentru 2022 la Paris.

Stefano Relandini |. AFP |

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată.Înscrie-te Pentru a primi edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail.

Regele bunurilor de lux Bernard Arnault cumpără companii de inteligență artificială.

Arnold, fondator și CEO LVMH Al patrulea cel mai bogat om din lume, cu o avere netă de 184 de miliarde de dolari, a făcut o serie de investiții în inteligența artificială în acest an prin firma sa de capital de risc axată pe tehnologie și biroul de familie Aglaé Ventures.

Aglaé a făcut cinci investiții legate de inteligența artificială în 2024, conform datelor furnizate exclusiv CNBC de către platforma privată de informații Fintrx. Deși suma investiției lui Aglaé nu a fost dezvăluită, finanțarea totală a companiei de inteligență artificială depășește 300 de milioane de dolari, potrivit Fintrx.

Potrivit Fintrx, cea mai mare rundă de finanțare din acest an a venit de la o companie numită H, cunoscută anterior ca Holistic AI, un startup francez dedicat obținerii de inteligență artificială generală cuprinzătoare. A fost fondată de foști membri de la Google Investitorii din unitatea DeepMind AI includ firma de capital de risc Accel Partners LP și foștii directori generali Google Wendy și Eric Schmidt. O finanțare de 220 de milioane de dolari în mai, care a inclus și Aglaé, a evaluat H la 370 de milioane de dolari, potrivit companiei.

Primiți Insider Wealth livrat direct în căsuța dvs. de e-mail

Aglaé a investit, de asemenea, 25 de milioane de dolari într-o rundă inițială pentru Lamini, o pornire de aplicații AI pentru întreprinderi cu sediul în Palo Alto, California. În aprilie, Aglaé a participat la o rundă de Seria A de 12 milioane de dolari pentru Proxima, o companie de marketing digital cu inteligență artificială din New York.

Aglaé s-a alăturat Susquehannei într-o investiție de 27 de milioane de dolari în platforma de management al resurselor umane din Toronto Borderless AI. În plus, a investit în editorul de imagini de inteligență artificială francez Photoroom în februarie, ca parte a unei runde de investiții de 43 de milioane de dolari.

Deși multe dintre investițiile AI ale Aglaé sunt mai recente, aceasta a strâns patru runde de finanțare între 2017 și 2019 în Meero, o companie de creare de fotografii AI cu sediul la Paris, potrivit Fintrx.

Alte investiții ale biroului de familie în acest an includ compania de blockchain Sonarverse din Irvine, California și Shimmer, furnizorul de coaching ADHD din San Francisco.

Datele Fintrx arată că, din 2017, Aglaé a realizat un total de 153 de investiții, inclusiv 53 în domeniul tehnologiei, 17 în domeniul bunurilor de larg consum, 13 în domeniul serviciilor de afaceri și 12 în domeniul serviciilor financiare.

Alte investiții ale sale includ platforma digitală de sănătate Noom și aplicația de creație muzicală World Music Media. Aglaé face parte din mai multe runde de finanțare pentru Back Market, o piață de electronice recondiționate din Franța, evaluată la 5,7 miliarde de dolari în 2022.

Întrucât averea familiei Arnault este foarte concentrată în LVMH, care deține aproximativ 48% din acțiuni și controlează 64% din drepturile de vot, Aglaé nu are niciun motiv să investească în bunuri de lux.

Cu toate acestea, Arnaud și familia sa sunt mari colecționari de artă, iar Agra este un investitor într-o rundă de 9,5 milioane de dolari în platforma de artă digitală LaCollection. LVMH se extinde rapid în sectorul ceasurilor de lux, iar Aglaé este un investitor în finanțarea de 108 milioane USD a platformei de tranzacționare a ceasurilor Chrono24 în 2021.

Arnold este cunoscut pentru pasiunea sa pentru măiestria de lux, mărcile istorice și conexiunea emoțională cu designul și artiștii, dar este și un pasionat de tehnologie cu o istorie de susținere a startup-urilor tehnologice de succes. Biroul său de familie a fost un investitor timpuriu în companie Netflix 1999, Spotify 2014 și Airbnb 2015.

Într-un discurs la LVMH Innovation Awards din mai, Arnaud a spus că a investit în 75 de startup-uri în anii 1990, „dintre care unele au reușit, dar multe nu au avut succes”.

„Gândirea antreprenorială este foarte aproape de valorile noastre: creativitate, calitate – trebuie să funcționeze – antreprenoriat și sens”, a spus el.

Nu ratați aceste informații de la CNBC PRO

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *