August 19, 2024

Waymo anunță a șasea generație de mașini autonome.

Waymo de la Alphabet a dezvăluit luni detalii despre cea mai recentă tehnologie de conducere autonomă de „a șasea generație”. Noua sa tehnologie de conducere autonomă integrată în vehiculul electric Zeekr de la Geely ar trebui să poată face față unei game mai mari de condiții meteorologice fără a necesita atât de multe camere și senzori scumpi la bord.

Compania a invitat CNBC în garajul său din Mountain View, California, pentru a vedea un nou robotaxi în curs de dezvoltare. Satish Jeyachandran, vicepreședintele de inginerie al Waymo, a declarat că echipa „crede că putem aduce această generație pe piață mai repede decât generația anterioară”, invocând progresele în tehnologia de învățare automată și performanța semiconductorilor.

Serviciul comercial robotaxi al Waymo a fost lansat pentru prima dată în Statele Unite la sfârșitul anului 2018.

În timp ce Waymo lucrează pentru a-și extinde serviciul existent, Waymo One, în orașe Sun Belt, cum ar fi San Francisco, Phoenix, Austin, Texas și Los Angeles, directorii împărtășesc detalii despre viitorul robotaxis.

Astăzi, Waymo oferă aproximativ 50.000 de curse plătite fără șofer în fiecare săptămână, în principal în San Francisco și Phoenix. În iunie, compania și-a renunțat la lista de așteptare, Călătorii Waymo sunt disponibile pentru toată lumea din San Francisco. Waymo a efectuat peste 2 milioane de curse până în prezent.

Luna trecută, Alphabet a anunțat că va investi în Noi 5 miliarde de dolari Divizia sa de mașini autonome a fost lansată pentru prima dată ca „Proiectul șoferului” Google în 2009.

Jeyachandran a declarat pentru CNBC că finanțarea va fi folosită în primul rând pentru extindere, inclusiv pentru adăugarea de noi robotaxis la flota sa odată ce testarea și validarea de generația a șasea vor fi finalizate. El a spus că se aștepta ca vehiculele Waymo Jaguar I-PACE și Geely Zeekr să „coexiste”.

Viitorul Waymo-Zeekr este un vehicul boxy, cu aproximativ aceeași amprentă ca SUV-ul Waymo I-Pace existent.

Cu toate acestea, interiorul lui Zeekr se potrivește mai bine unora dintre motocicliști. Include, printre alte caracteristici, o treaptă joasă și un tavan înalt, cu mai mult spațiu pentru picioare între rândurile de scaune.

Waymo a anunțat cea de-a șasea generație a mașinilor sale autonome și a tehnologiei de conducere, care are mai mult spațiu pentru picioare și mai puține camere și senzori.

Reporter de tehnologie CNBC Jennifer Elias

Waymo continuă să personalizeze senzorii și software-ul (inclusiv lidar, radar etc.) Acești senzori și software sunt instalați în jurul lui Zeekr pentru a oferi sistemului mașinii o „vedere la 360 de grade” de recunoaștere și evitare a obstacolelor. Senzorul vine și cu ștergătoare care îndepărtează cea mai mare parte a murdăriei și a precipitațiilor.

Waymo a spus că, pentru a reduce costul fiecărui robotaxi, a redus numărul de camere de pe vehicul de la 29 la 13 și a redus senzorii lidar de la 5 la 4. Compania își testează în prezent vehiculul din a șasea generație pe drumurile publice cu șoferi profesioniști.

Waymo efectuează, de asemenea, unele lucrări de testare și validare în Detroit, Buffalo, New York și statul New York pentru a afla mai multe despre modul în care mașinile sale cu conducere autonomă vor funcționa în diferite tipuri de trafic și vreme.

Deși Didi și Didi Chuxing oferă servicii comerciale de robotaxi ponei.ai Waymo este deja în funcțiune în China, dar în prezent se confruntă cu puțină concurență în Statele Unite. Pe plan intern, Cruise, deținută de GM, a suferit un eșec care și-a luat temporar mașinile cu conducere autonomă de pe drum, în timp ce Uber și Ford au oprit proiectele timpurii de conducere autonomă. Tesla Nu a lansat încă o mașină fără șofer, dar intenționează să-și lanseze „robotaxiul dedicat” în octombrie.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *