Pe măsură ce războiul împotriva obezității se încălzește, analiștii intervin
COPENHAGA, Danemarca — Analiștii urmăresc îndeaproape Novo Nordisk și Eli Lilly and Company în timp ce lupta pentru dominație pe piața medicamentelor de slăbit se încinge. Novo Nordisk, cea mai mare companie din Europa, a dominat titlurile de titlu de când a fost lansat medicamentul împotriva obezității. Compania, care produce medicamente pentru pierderea în greutate și pentru diabet, Wegovy și Ozempic, și-a văzut stocurile crescând exponențial pe măsură ce cererea crește. Dar, pe măsură ce concurența în industrie se intensifică – în special din partea Eli Lilly and Co. – unii investitori se întreabă care companie va ieși pe primul loc. De exemplu, Soros Fund Management, biroul de familie al lui George Soros, și-a redus pachetul de acțiuni la Novo Nordisk, potrivit documentelor publicate săptămâna trecută. Evan Seigerman, analist biotehnologie la BMO Capital Markets, a spus că există o diferență cheie între Novo Nordisk și rivalii săi din SUA. „Diferența dintre cele două nume este că (Eli) Lilly controlează cu adevărat aprovizionarea… iar Novo încă încearcă să furnizeze Wegovy pe piața din SUA”, a declarat el pentru Power Lunch de la CNBC la începutul acestei luni. Toate dozele de injecție Zepbound de la Eli Lilly and Co sunt acum disponibile în Statele Unite după probleme de aprovizionare la ambele companii, în timp ce unele doze de Wegovy rămân în aprovizionare limitată, potrivit Food and Drug Administration. După ce BMO și-a scăzut prețul țintă pentru Novo Nordisk la începutul acestei luni, Segelman a descris-o pe Eli Lilly drept „CAPRA” obezității sau cea mai mare din toate timpurile. Au existat, de asemenea, diferențe semnificative în profiturile din al doilea trimestru la companiile rivale. Prețul acțiunilor Eli Lilly a crescut cu 9,5% după ce compania și-a lansat raportul privind câștigurile, depășind așteptările. În comparație, prețul acțiunilor Novo Nordisk a scăzut cu 6,7% în ziua raportului privind câștigurile, după ce și-a redus perspectiva de profit. “Este acesta trimestrul perfect la care speram? Nu neapărat”, au spus analiștii Barclays despre compania daneză, punând la îndoială dacă cifrele sunt “suficient de bune” pentru investitori. Cu toate acestea, concentrarea mare pe „piețe atractive” nu pare să îngrijoreze CEO-ul Novo Nordisk, Lars Fruergaard Jørgensen. Când a fost întrebat de ce investitorii pe termen lung ar trebui să cumpere acțiunile, el a spus pentru CNBC: „Dacă vă place obezitatea, dacă vă place diabetul de tip 2, atunci acesta este locul potrivit pentru că suntem foarte concentrați pe asta afacerea este foarte concentrată, dar afacerea noastră este concentrată pe o piață foarte atractivă și construim adiacente în bolile cardioembolice și cred că avem suficiente cunoștințe pentru a juca un rol acolo”, a spus el acolo. Joacă un rol”, a spus el ca compania și-a lansat cel mai recent raport acolo. Între timp, CEO-ul Eli Lilly, David Ricks, a declarat pentru CNBC că compania sa înregistrează „o cerere incredibilă și nici măcar nu ne străduim atât de mult să comercializăm medicamentul. „Tot ceea ce vedeți este cererea consumatorilor pentru că avem mai multă aprovizionare online în SUA”, a adăugat el. Între timp, analiştii rămân optimişti cu privire la ambele companii. Conform datelor FactSet, 21 din cei 32 de analiști care acoperă Novo Nordisk au un rating de cumpărare sau supraponderare pe acțiuni, potențialul mediu de creștere fiind de aproximativ 10,3%. Pentru Eli Lilly, 25 din 30 de analiști au un rating de cumpărare sau supraponderare a acțiunilor, cu un avantaj mediu de 9,7%. Emily Field, analistul de acțiuni Barclays „Duopoly”, a declarat pentru CNBC că, în cele din urmă, cele două companii vor continua să fie liderii de piață. „Piața obezității rămâne gata să fie cea mai mare pe care am văzut-o vreodată în domeniul farmaceutic. Nu văd nimic care să mă împiedice să continui să cred în duopolul acestor două companii ca lideri de piață. ” a spus ea. Ea rămâne optimistă în privința Novo Nordisk, spunând că se așteaptă ca „numerele lor de vânzări să continue să se revizuiască în sus astăzi”. Ea a remarcat, de asemenea, că compania are un „catalizator imens” care vine înainte de sfârșitul anului: date de faza III dintr-un studiu al unui nou medicament pentru obezitate, cagrisema. Acțiunile Novo au crescut cu aproximativ 46% în ultimele 12 luni, în timp ce acțiunile lui Eli Lilly au crescut cu 68% în aceeași perioadă. — Katrina Bishop de la CNBC a contribuit la acest raport.