August 20, 2024

David Paul Morris/Bloomberg prin Getty Images

În comparație cu vehiculele tradiționale pe benzină, vehiculele electrice pot economisi bani consumatorilor pe termen lung masina.

Deși vehiculele electrice încă tind să Costuri inițiale mai mari Experții spun că costurile recurente ale combustibilului și întreținerii sunt adesea mai ieftine la momentul achiziției, iar costul total combinat pe ciclul de viață poate fi mai mic decât o mașină pe benzină.

Cu toate acestea, cercetările arată că dacă vehiculele electrice înving vehiculele pe benzină în ceea ce privește costul total depinde de factori precum modelul vehiculului electric, locul în care locuiește cumpărătorul și modul în care este încărcată bateria.

Pe măsură ce prețurile bateriilor continuă să scadă, se așteaptă că vehiculele electrice vor ajunge mai ușor la același cost ca și vehiculele pe benzină, spun experții.

Unele prețuri ale vehiculelor electrice „încep să scadă de rentabilitate” cu modelele pe benzină

În iunie 2024, consumatorii vor plăti în medie aproximativ 56.000 USD pentru un vehicul electric nou, comparativ cu 49.000 USD pentru un vehicul pe benzină. conform Cartea albastră Kelley.

Cu toate acestea, decalajul financiar se micșorează.

Producătorii de automobile au redus prețurile vehiculelor electrice, iar guvernul federal a făcut-o credite fiscale disponibile Oferă subvenții de până la 7.500 USD cumpărătorilor eligibili de vehicule electrice noi. consumator Poate alege să primească Creditul fiscal acționează ca o reducere de plată în avans pentru mașină.

Statele și utilitățile pot oferi, de asemenea, credite fiscale pentru a acoperi costul achizițiilor de vehicule sau al infrastructurii de încărcare.

Viitorul vehiculelor electrice în Michigan: iată ce trebuie să știți

„Se așteaptă ca vehiculele electrice să continue să devină mai ieftine, în primul rând din cauza costurilor mai mici ale bateriilor”, a declarat Maxwell Woody, cercetător la Centrul pentru Sisteme Durabile al Universității din Michigan. studiu Costul mașinilor electrice și pe benzină.

În raport cu prețul vehiculelor pe benzină, unele vehicule electrice mici „încep să atingă rentabilitatea fără stimulente”, a spus Woody.

Dar majoritatea oamenilor încă plătesc o primă pentru vehiculele electrice, a spus Chris Hutto, analist senior în domeniul transporturilor și al politicilor energetice la Consumer Reports.

Pentru cumpărători, „este într-adevăr o întrebare de, care este randamentul (pe termen lung) al costului suplimentar a spus Hutto”.

De ce mașinile electrice pot câștiga pe termen lung

Potrivit Consumer Reports, deținerea unui vehicul electric poate economisi șoferului obișnuit 6.000 USD până la 12.000 USD pe durata de viață a vehiculului, comparativ cu un model comparabil alimentat cu gaz. studiu Publicat în 2023.

„În caz contrar, economiile (totale) de astăzi sunt probabil puțin mai bune”, a spus Hutto.

Mașinile electrice sunt puțin probabil să fie nevoie Acest lucru se datorează în parte pentru că au mai puține piese în mișcare decât mașinile tradiționale cu motor pe benzină, potrivit Departamentului de Energie al SUA.

Woody a spus că alimentarea unui vehicul electric este „mult mai ieftină” din cauza eficienței energetice mai mari și a prețului în general mai mic al electricității în comparație cu benzina.

Mai multe de la Personal Finance:
Unii oameni pot avea datorii din cauza cumpărăturilor de la școală
Prânzurile școlare gratuite pentru toți ar putea deveni o problemă de campanie
Majoritatea gospodăriilor pot rezista la un impact financiar de 400 USD

Hutto a spus că cercetarea Consumer Reports a analizat șase vehicule electrice populare care se califică pentru credite fiscale federale. Ajutoarele fiscale de stat, oraș sau companii de utilități nu sunt incluse.

De asemenea, un studiu JD Power din 2024 a constatat că costul total al vehiculelor electrice de peste cinci ani de proprietate l-a depășit pe cel al vehiculelor alimentate cu gaz în toate statele, cu excepția Maine și Virginia de Vest.

Cumpărătorii de vehicule electrice din Colorado, Illinois, Nevada și New Jersey vor economisi peste 8.000 de dolari în această perioadă, potrivit agenției analizapublicat în Automotive News luna trecută.

De ce este importantă geografia

Analiza JD Power evidențiază o avertizare importantă: beneficiile economice relative ale vehiculelor electrice depind în mare măsură de circumstanțe specifice, cum ar fi locația geografică a șoferului.

De exemplu, costul total al ciclului de viață al unui SUV electric de dimensiuni medii cu o autonomie de 300 de mile poate varia cu 52.000 de dolari sau aproape 40%, în funcție de locație, potrivit cercetărilor de la Universitatea din Michigan.

Diferența se datorează în mare parte diferențelor regionale în prețurile la electricitate și benzină, a spus Woody.

„În locuri precum Texas, unde prețurile la gaze sunt deosebit de scăzute, este mai greu să scapi de egalitate cu vehiculele electrice”, a spus Woody.

În plus, a spus Woody, vehiculele electrice au adesea mai mult sens financiar pentru cei care încarcă acasă. Taxele de taxare publice sunt de obicei mai mari, a spus el.

Acest lucru este valabil mai ales în zonele în care proprietarii de vehicule electrice pot profita de prețurile mai mici ale electricității rezidențiale în timpul orelor de vârf, cum ar fi încărcarea peste noapte, a spus Woody.

„Este greu să economisești bani pe o mașină electrică dacă nu o poți încărca acasă”, a spus el.

Potrivit cercetării de la Universitatea din Michigan, accesul la încărcare la domiciliu poate reduce costul ciclului de viață al unui SUV mijlociu cu o autonomie de 300 de mile cu aproximativ 10.000 USD în medie și până la 26.000 USD.

CEO-ul Rivian RJ Scaringe: Există încă o cerere mare pentru vehicule electrice

„Orașele care sunt deosebit de prietenoase cu vehiculele electrice au mai multe lucruri în comun, inclusiv costuri scăzute ale energiei electrice (sau cel puțin prețuri pe timp de utilizare care includ opțiuni cu prețuri mici), prețuri mari ale gazelor, climă blândă și acces direct la electricitate Studiul a analizat 14 orașe diferite din SUA.

Studiul a constatat că, în general, chiar și fără stimulente fiscale, costul total de deținere al vehiculelor electrice mici și cu autonomie redusă (cu o autonomie de aproximativ 200 de mile) este mai ieftin decât vehiculele pe gaz de dimensiuni similare în toate orașele.

De asemenea, vehiculele electrice cu rază lungă de acțiune cu o autonomie de aproximativ 300 de mile, în special vehiculele mai mici, cum ar fi compactele și sedanurile de dimensiuni medii, sunt „comparabile” fără stimulente. Cu toate acestea, studiul a constatat că, chiar și cu subvenții, modelele cu cea mai lungă autonomie (aproximativ 400 de mile) nu sunt adesea competitive în raport cu vehiculele pe benzină.

Nu ratați aceste informații de la CNBC PRO

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *