August 20, 2024

Jucătorii Chennai Super Kings sărbătoresc trofeul după ce i-au învins pe Gujarat Titans în finala de cricket Twenty20 din Indian Premier League (IPL).

Sajjad Hussain |. AFP |

Agenția antitrust din India a ajuns la o evaluare preliminară a fuziunii de 8,5 miliarde de dolari a Reliance și Telecom. walt disney Patru surse au declarat marți pentru Reuters că proprietatea mass-media dăunează concurenței din cauza impactului său asupra drepturilor de difuzare a cricketului.

Este cel mai mare eșec de până acum pentru fuziunea planificată Disney-Reliance, care are ca scop crearea celei mai mari companii de divertisment din India, care va concura cu Sony, Zee Entertainment, Netflix și Amazon cu 120 de canale TV și două servicii de streaming.

Comisia Indiei de Concurență (CCI) a avertizat în mod privat Disney și Reliance printr-o notificare în care își exprimă îngrijorarea cu privire la drepturile lor de a difuza cel mai popular eveniment sportiv din cea mai populată țară din lume, a spus o sursă.

CCI a cerut companiilor să explice în termen de 30 de zile de ce nu ar trebui dispusă o anchetă.

„Cricketul este cel mai mare punct dureros pentru CCI”, a spus o altă sursă.

Compania combinată, care va fi deținută în majoritate de cel mai bogat om din Asia, Mukesh Ambani’s Reliance, va deține în valoare de miliarde de dolari transmisii de cricket pe platformele de televiziune și de streaming.

Reliance, Disney și CCI nu au răspuns solicitărilor de comentarii. Toate sursele au refuzat să fie numite deoarece procesul CCI este confidențial.

Experții antitrust au avertizat că fuziunea anunțată în februarie ar putea fi supusă unui control intens, în special în privința drepturilor sportive.

CCI le adresase anterior Reliance și Disney în privat aproximativ 100 de întrebări legate de fuziune. Companiile au declarat autorităților de reglementare că sunt dispuse să vândă mai puțin de 10 canale TV pentru a atenua preocupările legate de puterea de piață și pentru a obține aprobarea din timp, au declarat surse pentru Reuters.

Dar au refuzat să cedeze problemele legate de cricket și au spus CCI că drepturile de difuzare și de streaming, care expiră în 2027 și 2028, sunt în prezent de nevânzare și orice astfel de mișcare ar necesita aprobarea Consiliului de cricket, care acest proces poate fi amânat.

Una dintre pozițiile de vârf la Consiliul de control pentru cricket din India este secretarul Jay Shah, fiul ministrului de interne al prim-ministrului Narendra Modi, Amit Shah.

“Devine complicat”

Reliance Disney va deține drepturile de cricket digital și de televiziune pentru ligi de top, inclusiv Indian Premier League, cel mai valoros turneu de cricket din lume.

Notificarea CCI poate întârzia procesul de aprobare, dar companiile pot rezolva în continuare problemele oferind mai multe concesii, a spus prima sursă.

„Acesta este un prevestitor al complicării lucrurilor… Anunțul înseamnă că CCI a crezut inițial că fuziunea a dăunat concurenței și că orice concesii oferite nu ar fi suficiente”, a adăugat persoana.

O altă sursă a spus că CCI le-a dat companiilor 30 de zile pentru a răspunde și a-și explica poziția, îngrijorările fiind acum centrate pe modul în care agenții de publicitate se vor confrunta cu provocările privind prețurile dacă entitățile fuzionează.

„CCI este îngrijorat de faptul că entitatea poate crește ratele agenților de publicitate în timpul evenimentelor live”, a spus persoana.

Jefferies a spus că entitatea Disney-Reliance va captura 40% din piața de publicitate în televiziune și streaming.

Crichetul are un cult în India, cea mai populată țară din lume, cu aproximativ 1,4 miliarde de oameni, iar jocul este popular printre agenții de publicitate.

Agenția de media GroupM estimează că sponsorizarea, aprobarea și cheltuielile media legate de industria sportului se vor ridica la aproape 2 miliarde de dolari până în 2023.

Fostul șef al fuziunilor CCI KK Sharma a spus că fuziunea ar putea duce la „un control aproape absolut al cricketului”.

Zee și Sony, care intenționează să creeze un gigant TV de 10 miliarde de dolari în India până în 2022, au primit notificări similare. Au făcut unele concesii prin vânzarea a trei canale TV, ceea ce i-a ajutat să câștige aprobarea CCI, dar fuziunea a eșuat în cele din urmă.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *