August 23, 2024

muncitorii sunt aici Calea ferată națională canadiană Sindicatul Teamsters a declarat că munca va începe să revină la locul de muncă vineri, la câteva ore după ce guvernul canadian a luat capăt unei opriri fără precedent a căilor ferate.

Sindicatul a spus că închiderea va dura Canadian Pacific Kansas City Comenzile de la Consiliul canadian de relații industriale (CIRB) vor fi așteptate în continuare. Oficialii sindicatului și al companiei sunt programați să se întâlnească cu consiliul de conducere vineri dimineață.

Cele mai mari două căi ferate din Canada, Canadian National și Canadian Pacific Kansas City, au blocat peste 9.000 de lucrători sindicali joi dimineața, declanșând opriri simultane ale căilor ferate despre care grupurile de afaceri spun că ar putea cauza pierderi economice de sute de milioane de dolari.

Guvernul canadian a anunțat joi că va cere Consiliului pentru Relații Industriale din țară să emită un ordin de revenire la muncă care va fi emis în curând.

CIRB independent va consulta acum companiile și sindicatele înainte de a emite ordine.

CN a spus că va încheia blocarea la 18:00 ET (2200 GMT) joi. CPKC a declarat că se pregătește să repornească operațiunile în Canada și va oferi detalii suplimentare cu privire la momentul specific odată ce va primi o comandă de la CIRB.

„Cred că trenurile vor circula în câteva zile”, a declarat ministrul Muncii Steven MacKinnon reporterilor.

Pe lângă ordinul de revenire la muncă, McKinnon a cerut consiliului să inițieze un proces de arbitraj obligatoriu între sindicatul Teamsters și companie și să prelungească termenii actualului contract colectiv până la semnarea unui nou acord.

Ambele părți și-au dat vina una pe cealaltă pentru închidere, după ce mai multe runde de discuții nu au reușit să ajungă la un acord.

Într-o nouă declarație vineri dimineață devreme, sindicatul Teamsters a postat pe X că au ridicat pichetul CN.

Purtătorul de cuvânt al CN, Jonathan Abecassis, a declarat pentru CBC că ar putea dura o săptămână sau mai mult pentru ca compania să ajungă din urmă cu livrările.

Decizia lui MacKinnon marchează o schimbare de părere a guvernului liberal al prim-ministrului Justin Trudeau, care a spus că dorește ca problema să fie rezolvată la masa de negocieri.

„Am oferit negocierilor toate oportunitățile de a avea succes… dar acum suntem într-un impas”, a spus MacKinnon.

„De aceea am luat această decizie astăzi”.

Depinde de cale ferată

Grupurile de afaceri și companiile cer acțiuni guvernamentale.

Trudeau a scris mai departe

Canada, a doua țară ca mărime din lume, se bazează în mare măsură pe calea ferată pentru a transporta o varietate de mărfuri și produse industriale. Economia sa este foarte integrată cu economia SUA, ceea ce înseamnă că închiderile vor perturba lanțurile de aprovizionare din America de Nord.

„Suntem încântați că guvernul a răspuns la apelurile noastre de a interveni… O oprire prelungită ar impune costuri semnificative afacerilor canadiene”, a declarat grupul industrial Canadian Manufacturers and Exporters într-un comunicat.

Companiile de căi ferate au declarat anterior că au fost forțate să oprească lucrările pentru a evita o grevă cu preaviz scurt. Ei au spus că se negociază cu bună-credință și au făcut mai multe oferte pentru salarii și condiții de muncă mai bune.

Paul Boucher, președintele Teamsters Rail Union, a acuzat CN și CPKC că sunt „dispuși să compromită siguranța feroviară și să distrugă familiile pentru a câștiga bani în plus”.

În general, sindicatele nu doresc ca contractele să fie decise prin arbitraj, deoarece acestea diminuează capacitatea sindicatului de a reține munca pentru a obține condiții mai bune.

Noii Democrați de stânga, care s-au bucurat în mod tradițional de un sprijin puternic din partea sindicatelor și au susținut guvernul Trudeau, s-au opus deciziei guvernului.

„Justin Trudeau tocmai a trimis un mesaj către CN, CPKC și tuturor corporațiilor importante – există un preț de plătit pentru a fi un șef prost”, a declarat liderul partidului, Tam Meat Seng, într-un comunicat.

Întreruperea a paralizat transporturile de cereale, îngrășăminte de potasiu și cărbune, în același timp încetinind transporturile de produse petroliere, chimicale și mașini.

Zeci de mii de oameni care se bazează pe anumite linii feroviare pentru navetiști pentru a călători la Toronto, Vancouver și Montreal sunt, de asemenea, afectați de blocaj, deoarece toate operațiunile de tren pe aceste linii deținute de CPKC au fost oprite pe termen nelimitat.

Sindicatele și companiile spun că opririle provin în mare parte din programare, disponibilitatea forței de muncă și cerințele pentru un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată. Acest lucru vine după ce Ottawa a introdus noi reguli de lucru și timp de odihnă în 2023.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *