În timp ce oamenii și animalele par să consume cea mai mare parte din apa din lume, industria grea consumă jumătate din ea. De aceea, sectorul de afaceri caută noi modalități de reciclare a apei, mai ales pe măsură ce secetele se intensifică.
Unele dintre cele mai importante industrii ale lumii, cum ar fi cele farmaceutice, alimente și băuturi, textile, minerit, energie regenerabilă și electricitate, consumă cantități mari de apă. Acum, noi companii caută modalități de a recupera și recicla apa cât mai ieftin posibil.
Potrivit Statista, piața globală a apei și a epurării apelor uzate este de așteptat să atingă 5 trilioane de dolari până la sfârșitul acestui deceniu. Cele mai multe dintre acestea implică acum substanțe chimice dure și consumă multă energie, dar companii precum Xylem, Veolia și startup-ul cu sediul în Boston, Gradiant, lucrează pentru a reduce costurile și energia eliminând în același timp substanțele chimice.
„Luăm apă uzată foarte contaminată, care conține solvenți, săruri dizolvate și materie organică, apoi eliminăm toate deșeurile lichide”, a declarat Prakash Govindan, co-fondator și director de tehnologie al Gradiant.
Anurag Bajpayee și Govindan au fondat Gradiant în 2013 ca spinout al MIT
Tehnologia Gradiant imită modul în care natura produce apa de ploaie. Apa uzată este încălzită și pompată într-un umidificator și amestecată cu aerul ambiental. Când cei doi interacționează, sunt încălziți în vapori, lăsând în urmă contaminanți. Folosind o tehnologie proprie, aburul este transferat într-un turn umplut cu apă curată rece. Pe măsură ce cei doi se amestecă, aerul se răcește și scapă apă proaspătă, ca ploaia care cade din nori. Potrivit Gradiant, acest proces reduce costurile tradiționale la jumătate.
„Alte tehnologii pot fi capabile să recicleze 50 până la 60% din apă, dar noi putem recicla 99% din apă”, a spus Govindan.
Gradiant este primul unicorn pentru purificarea apei. Lista sa de clienți este impresionantă, cu Coca colaBMW, Pfizer și Arnock. Pretinde că economisește 1,7 miliarde de galoane de apă pe zi, echivalentul consumului de apă a 48 de milioane de oameni. Compania a înregistrat comenzi noi de peste 500 de milioane de dolari în prima jumătate a acestui an, făcându-și traiectoria de creștere atractivă pentru investitori, potrivit companiei.
Mark Danchak, co-fondatorul General, a declarat: „Scalarea acestor tehnologii este dificilă. Este ușor să găsești produsul, dar este mult mai greu să găsești o soluție completă pentru clienți și asta face Gradiant Innovation”. Parteneri de capital, investitori Gradiant.
Gradiant este susținut și de Warburg Pincus, M&G Investments, Formation 8, Clearvision Ventures și GRC. Până în prezent, a strâns 228 de milioane de dolari.
Producătorul CNBC Lisa Rizzolo a contribuit la acest articol.