Ren Shaoqing, vicepreședintele NIO pentru dezvoltarea conducerii autonome, vorbește despre cipurile de 5 nm ale companiei la Ziua Tehnologiei de la Shanghai, pe 27 iulie 2024.
CNBC |. Evelyn Cheng
BEIJING — Companiile chineze de mașini electrice deja blocate într-un război aprig al prețurilor se intensifică pe un alt front: caracteristicile tehnologiei bazate pe cip, cum ar fi funcțiile de asistență pentru șofer.
Nioh şi Motoare Xpeng au anunțat că l-au proiectat intern cipuri auto Gata de productie. Până acum, mulți dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din China s-au bazat NVIDIA Activitatea de cipuri auto a companiei a generat venituri de peste 300 de milioane de dolari pe trimestru în ultimii ani.
Tu Le, fondatorul firmei de consultanță Sino Auto Insights, a declarat: „Când concurenții tăi folosesc exact aceleași cipuri pentru a-și alimenta sistemele de infotainment și de conducere inteligentă, este greu să spui că produsul tău este superior.
Le a spus că se aștepta Tesla Concurează cu startup-urile chineze de vehicule electrice pentru a-și proiecta propriile cipuri, în timp ce producătorii auto tradiționali vor rămâne probabil dependenți de Nvidia și Qualcomm „în viitorul apropiat”.
NVIDIA a anunțat că veniturile din sectorul auto din ultimul trimestru au crescut cu 37% față de an, până la 346 milioane USD.
„Automobilul a fost principalul motor de creștere în acest trimestru, deoarece fiecare producător de automobile care dezvoltă tehnologia vehiculelor autonome folosește NVIDIA în centrele lor de date”, a spus conducerea la apelul privind veniturile, potrivit înregistrărilor FactSet.
„Cred că principalul motiv pentru care China (producătorii de automobile) se concentrează pe dezvoltarea propriilor SoC-uri este succesul Tesla cu conducerea complet autonomă”. Alvin Liu, analist senior la Canalys din Shanghai.
Se pare că Tesla a trecut de la Nvidia la a sa Cip propriu Pentru funcții avansate de asistență pentru șofer.
Prin proiectarea propriilor cipuri, producătorii auto chinezi pot personaliza caracteristicile și pot reduce riscurile lanțului de aprovizionare din cauza tensiunilor geopolitice, a spus Liu.
Cu toate acestea, Liu nu se așteaptă la un impact major asupra Nvidia pe termen scurt, deoarece producătorul auto chinez este probabil să testeze noi tehnologii în loturi mici la nivelul de vârf al pieței.
Profită de cea mai recentă tehnologie
NIO a spus la sfârșitul lunii iulie că a avut Design finalizat Cipul de calitate auto NX9031 folosește o tehnologie de producție foarte avansată de 5 nm.
„Este pentru prima dată când tehnologia de proces de cinci nanometri a fost utilizată în industria auto chineză”, a declarat Florence Zhang, director consultant al China Insights Consultancy, potrivit traducerii în mandarin a CNBC, „Supune blocajul cipului de conducere inteligentă cercetare și dezvoltare”.
NIO a dezvăluit cipul în decembrie și intenționează să-l folosească în sedanul său high-end ET9 care urmează să fie livrat în 2025.
Jason Tsang, analist la CLSA, a declarat după lansarea cipurilor NIO că tehnologia de 5 nanometri este cea mai avansată tehnologie din domeniul auto, deoarece tehnologia de 3 nanometri este folosită în principal în smartphone-uri, computere personale și aplicații legate de inteligența artificială.
Xpeng Motors nu a dezvăluit nanotehnologia utilizată în cipurile sale Turing la evenimentul de marți. companietehnologie de asistență pentru șofer Considerat pe scară largă drept unul dintre cele mai bune produse din China în acest moment.
Deși Xpeng Motors și-a anunțat cipurile marți, președintele Xpeng Motors, Brian Gu, a subliniat într-un interviu acordat CNBC cu o zi înainte că Xpeng Motors va coopera în principal cu Nvidia pentru a dezvolta cipuri.
Cele două companii au legături strânse, cu fostul șef de conducere autonomă al Xpeng Motors S-a alăturat NVIDIA anul trecut.
Giganții din industria vehiculelor electrice din China sunt, de asemenea, conștienți de importanța cipurilor pentru mașini.
Dacă bateriile sunt fundația pentru prima etapă a dezvoltării vehiculelor electrice, atunci semiconductorii sunt fundația pentru a doua etapă a industriei, deoarece se concentrează pe mașinile inteligente conectate. BYDFondatorul Wang Chuanfu a declarat la o conferință de presă organizată în China în aprilie Compania de cipuri de asistență la conducere Horizon Robotics.
Domnul Wang a spus că peste 1 milion de mașini BYD folosesc cipuri Horizon Robotics.
BYD a anunțat marți Marca de vehicule off-road Fangchengbao întâlnire Utilizați sistemul de asistență la condus de la Huawei.
SUA restricționează vânzările de cipuri Nvidia către China Fără impact direct asupra producătorilor de automobile Pentru că până acum mașinile nu au necesitat cea mai avansată tehnologie de semiconductori.
Dar, pe măsură ce atenția crește pentru tehnologia de asistență a șoferului, care se bazează mai mult pe inteligența artificială, o parte esențială a competiției tehnologice dintre SUA și China, producătorii auto chinezi se îndreaptă către tehnologia internă.
Privind în următorul deceniu, fondatorul Xpeng Motors, He Xiaopeng, a declarat marți că compania intenționează să devină o companie globală de mașini cu inteligență artificială.
Întrebat despre disponibilitatea puterii de calcul pentru instruirea tehnologiei de asistență a șoferului, Gu de la Xpeng Motors a spus reporterilor luni că compania a lucrat cu Alibaba Cloud înainte de a fi impuse restricțiile din SUA. El a susținut că accesul actual ar putea face din Xpeng Motors cea mai mare putere de cloud computing dintre toți producătorii de automobile chinezi.
Creați noi tehnologii și standarde
Stimulentele guvernamentale, de la subvenții la sprijin pentru construirea de rețele de încărcare a bateriilor, au ajutat vehiculele electrice să descopere în China, cea mai mare piață auto din lume.
Datele din industrie arată că, în iulie, rata de penetrare a vehiculelor cu energie nouă (inclusiv vehicule pur electrice și vehicule hibride) a depășit pentru prima dată 50% din vânzările de autoturisme noi din China.
Această scară înseamnă că companiile implicate în dezvoltarea vehiculelor electrice din țară contribuie și la noi standarde în tehnologia auto, cum ar fi eliminarea nevoii de chei fizice pentru a debloca ușile mașinii. În schimb, șoferii pot folosi o aplicație pentru smartphone.
Modul în care aplicația sau dispozitivul conectează în siguranță șoferii la mașinile lor face parte dintr-un viitor set de standarde, a declarat Alysia Johnson, președintele Car Connectivity Alliance din California.
Un sfert dintre membrii grupului au sediul în China, inclusiv NIO, BYD, Zeekr și Huawei. Johnson a dezvăluit că Apple, Google și Samsung sunt, de asemenea, membri.
Ea a spus că organizația încearcă să permită șoferilor NIO care folosesc telefoane Huawei să trimită în siguranță „cheile” mașinii partenerilor care folosesc telefoane Apple și conduc mașini Zeekr.
„Tehnologia cheie digitală devine mai accesibilă decât cred oamenii”, a spus ea.