Timothy Armoo este un milionar de 29 de ani care s-a îmbogățit vânzându-și compania de influencer marketing pentru opt cifre, dar tânărul antreprenor de culoare a fost nevoit să depășească șansele pentru a obține succes.
Armoo, co-fondator și fost CEO al Fanbytes, provine dintr-una dintre cele mai defavorizate zone din sudul Londrei și și-a petrecut adolescența trăind cu tatăl său în Southwark, o proprietate de consiliu la etajul al patrulea (locuințe publice) în Old Kent Road din cartier. .
„Acesta este cel mai sărac loc”, a spus Amo pentru CNBC Make It. „A fost la apogeul certuri (argo britanic pentru conflict) în Peckham, Brixton și Old Kent Road, așa că a fost în mijlocul războiului între bande. Între 2005 și 2012 a fost războiul bandelor din sudul Londrei. Perioada de vârf.
trustul londonez Southwark a fost listat ca unul dintre cele 19 cartiere cu niveluri „semnificativ” mai ridicate de privare în comparație cu Anglia în ansamblu.
Armoo știa că este sărac, dar avea un puternic spirit antreprenorial și și-a înființat propria companie de tutorat la vârsta de 14 ani, strângând niște bani.
Le-a predat matematica colegilor de clasă și, pe măsură ce mai mulți studenți au venit la el pentru ajutor la alte materii, a început să-i pună în legătură cu profesori pe care îi cunoștea contra cost.
„Îmi amintesc foarte clar de prima dată când am conectat acești doi oameni”, a spus el. „Jane avea nevoie de ajutor cu chimie și am pus-o în legătură cu Harry, care a ajutat-o și am primit un comision de 5 lire sterline (aproximativ 6,60 dolari) pentru că[compania]a perceput 15 lire sterline pe oră”.
Abia când Armoo a câștigat o bursă pentru a finaliza A-Levels la un internat privat (echivalentul american al Advanced Placement) la vârsta de 16 ani, viziunea lui asupra bogăției s-a schimbat.
„Îmi amintesc că într-o zi, acest copil a fost luat de un elicopter”, și-a amintit el. „Mi-a deschis ochii că există o modalitate de a construi bogăție și nu trebuie să fii Richard Branson. Există o întreagă lume de oameni între ele”.
A început să-și dea seama că „banii sunt un instrument care schimbă viața” și cel mai rapid mod de a scăpa de sărăcie este să-și înceapă propria afacere.
„Când am crescut pe moșia consiliului de la etajul patru, îmi spuneam mereu: „Acesta este temporar. Acesta este temporar. Este temporar”, a spus el. „Nu puteam alege circumstanțele în care m-am aflat când aveam 10 ani… dar măcar am ajuns să decid ce se va întâmpla”.
Iată povestea lui Armoo: a început pe o proprietate a consiliului, și-a început propria afacere și a devenit milionar înainte de a împlini 30 de ani.
Prima ta afacere nu trebuie să fie o „idee de miliarde de dolari”
Când Armoo avea 17 ani și încă își termina studiile, și-a vândut prima afacere, un blog online numit Entrepreneur Express, pentru 110.000 de lire sterline, care a durat doar 11 luni.
„Dorința tuturor a fost să meargă la Oxford și Cambridge, iar dorința mea a fost doar „Vreau să câștig bani, vreau să ies din situația mea proastă”, a spus Amu.
Tânăra în vârstă de 29 de ani i-a intervievat pe co-fondatorul Virgin Group, Richard Branson, cu The Apprentice, Alan Sugar și actorul James Caan, printre alții pentru Entrepreneur Express, dar a face blogul profitabil a fost o provocare.
Inițial, el a pregătit o versiune tipărită a blogului său pentru a fi adoptată de grupurile de club de colegiu, dar pe măsură ce se apropia termenul limită, și-a dat seama că nu are suficientă publicitate pentru a susține versiunea tipărită.
Tânărul antreprenor și-a îndreptat apoi atenția către publicitatea pe blogul său online. „Acolo am reușit”, a spus el.
„Hack-ul” lui, a spus el, a fost să distribuie conținut de blog prin conturi virale de rețele sociale de pe Instagram și Facebook, cum ar fi pagini de meme și pagini de citate pentru a te simți bine.
Armoo împachetează aceste articole în postări de pe rețelele sociale cu cârlige precum „10 citate…” care atrag oamenii de la postare către site-ul său.
„Modul în care facem bani este de două lucruri: unul este publicitatea programatică – deci doar reclame bannere, dar vând și spațiu publicitar sponsorizat firmelor fiscale, firmelor de avocatură și firmelor de contabilitate, astfel încât acestea să poată obține investiții directe. Rata rentabilității (rentabilitatea investiției) investitie.
Amo spune că prima ta afacere nu trebuie să fie o „idee de miliarde de dolari”. În schimb, „Prima ta afacere ar trebui să te ducă pe prima treaptă pe scara banilor”.
El face ecou sfatului regretatului guru al investițiilor Charlie Munger Cine a spus că a face primii 100.000 de dolari este cel mai greu, „dar trebuie să o faci”.
Armoo este de acord: „Dacă optimizezi pentru primele 100.000 de lire sterline… mergi după asta și înnebunești pentru asta și viața devine mai ușoară pentru că atunci știi o parte din cartea de joc… Acum, cel puțin, trebuie să oferi o pernă financiară pentru a face alegeri mai puțin riscante.
„Crearea bogăției prin vânzarea unei afaceri”
Armoo se consideră un pionier timpuriu într-un domeniu emergent economia creatorului În 2017, a co-fondat compania de marketing influencer Fanbytes împreună cu Ambrose Cooke și Mitchell Fasanya.
Scopul Fanbytes a fost să pună în legătură mărcile cu influenți pentru a derula campanii publicitare – o tactică de marketing populară la acea vreme, deoarece companiile au trecut de la publicitatea tradițională la folosirea influențelor de pe rețelele sociale pentru a vinde produse.
Strategia lor a funcționat, iar Fanbytes a strâns o listă de clienți noti de la: NikeSamsung, Amazon şi ITVa spus Amo.
Un studiu din 2016 de la TapInfluence a constatat că marketingul cu influențe pe rețelele sociale este de 11 ori mai eficient decât anunțurile banner pe site-uri web, motiv pentru care mărcile se întâlnesc la influenți. transmite CNBC.
„Am văzut creșterea marketingului de influență în S.U.A.”, spune Armoo, care a decis să reproducă ideea în Marea Britanie.
Amo sugerează că, în calitate de antreprenor, nu trebuie întotdeauna să inventezi ceva nou, ci, în schimb, poți „suppli o nevoie existentă”.
Compania a strâns capital în „biți și bucăți” în diferite etapeÎn cele din urmă, au fost strânse fonduri de 2 milioane de lire sterline.
„Prima investiție a fost probabil G15, apoi G40, apoi G120, apoi G300, apoi G600”, a spus Armoo.
Lucrarea sa cu Fanbytes l-a adus pe el Forbes 30 Sub 30 La scurt timp după ce a devenit publică în octombrie 2021, oamenii care doreau să cumpere Fanbytes au început să facă oferte.
Apoi a numit o bancă care să coordoneze afacerea pentru companie, care a găsit ulterior șase companii interesate să achiziționeze Fanbytes.
Armoo, pe atunci în vârstă de 27 de ani, și co-fondatorul său Vinde În mai 2022, Fanbytes a încheiat un acord de opt cifre cu agenția globală de marketing digital Brainlabs, făcându-i pe amândoi multimilionari.
„Scopul este întotdeauna să construim ceva care poate fi vândut”, a spus Amu. „Am avut o conversație cu acest tip când am început prima dată și mi-a spus că poți câștiga bani derulând o afacere, dar poți construi bogăție vânzând afacerea.”
Armoo a știut întotdeauna că nu vrea să conducă Fanbytes pentru tot restul vieții.
„Fanbytes ar fi putut să vândă șireturile broaștelor și dacă aș crede că aceasta este o afacere pe care o construim și că scopul final ar fi să putem atinge securitatea financiară, aș fi totuși entuziasmat”, a spus el.
„Nu m-am văzut niciodată ca un antreprenor de culoare”
Fondatorii de culoare se luptă adesea să strângă fonduri. De fapt, potrivit Crunchbase, startup-urile fondate de negri americani vor strânge doar 0,48% din tot capitalul de risc alocat în 2023. CNBC a raportat anterior.
Acest lucru vine după o scădere a finanțării întreprinderilor deținute de negru din 2020, după uciderea lui George Floyd și mișcarea pentru justiție socială după moartea acestuia.
Între timp, 87% dintre fondatorii non-albi au spus că se confruntă cu mai multe bariere în strângerea de capital decât 79% dintre fondatorii albi. Raportul privind starea tehnologiei europene 2023 de la Atomico.
Armor spune că totul ține de perspectivă și crede că a fi negru nu îl reține.
“Toată lumea își amintește de negrul cu barbă într-o cameră plină de albi. Toată lumea își amintește asta, așa că pentru mine se adaugă la nivelul de memorabilitate”, a spus el despre participarea sa la evenimente și investiții când a vorbit despre experiența interviului.
El explică că poți fie să intri într-o cameră și să te simți în nesiguranță pentru că nu mulți oameni arată ca tine, fie poți avea încredere că acest factor te va ajuta să ieși în evidență.
„Nu m-am văzut niciodată ca un antreprenor de culoare. Întotdeauna m-am văzut doar ca un antreprenor”, a spus el.
„M-am gândit că poate sunt prea logic pentru binele meu. Am spus: „Investitorii vor să facă bani. Această afacere le va face bani. O să le arăt cum le face bani”. Asta este tot. , chiar nu cred că le pasă dacă vine de la o persoană albă sau de la o persoană de culoare.
Acum, ca milionar în vârstă de 29 de ani, Armoo crede că această viziune asupra lumii „îi servește bine”.