August 30, 2024

TOPSHOT – Această fotografie făcută la 1 august 2024 arată o vedere panoramică a scaunului șoferului și a comenzilor unui robotaxi fără șofer, ca parte a proiectului de conducere autonomă Apollo Go al gigantului tehnologic Baidu, în orașul Wuhan, provincia Hubei, China Centrală. Taxiurile care se conduc singure, o priveliște de văzut în timp ce trec pe lângă clădiri de birouri și centre comerciale, se răspândesc încet în orașele chinezești, stârnind alarmă și curiozitate. (Foto: Pedro PARDO / AFP) / Cu: „China Technology Cars”, „Focus”, autor: Teng Jingxuan (Foto: PEDRO PARDO / AFP, Getty Images)

Pedro Pardo |. AFP |

Lansarea robotaxiei în China a stârnit îngrijorări în rândul șoferilor cu privire la securitatea locului de muncă, dar experții spun că tehnologia creează deja noi locuri de muncă.

Marți, China a eliberat 16.000 de licențe de testare Au fost deschisi 32.000 de kilometri de drumuri publice de testare pentru vehicule autonome. În iunie, și guvernul lumina verde 9 producători auto autohtoni, inclusiv BYD şi Nioha început să testeze tehnologia de conducere autonomă condiționată pe unele drumuri publice. Elon Musk caută aprobarea de reglementare Tehnologia de conducere complet autonomă a Tesla Până la sfârșitul acestui an.

Dar toată această acțiune i-a determinat pe mulți utilizatori chinezi ai rețelelor sociale să spună că mașinile care se conduc singure „luează șoferilor” sau îi scot din muncă.

Pe termen lung, conducerea autonomă va înlocui cu siguranță locurile de muncă ale șoferilor. Dar din nou, există deja o lipsă de șoferi. Deci, pentru taxi (companii), puteți vedea că acest lucru este bun pentru ei.

Mohit Sharma

Analist de cercetare contrapunct

a lui Baidu Platforma de transport autonom Apollo Go are peste 500 de robotaxie în Wuhan, cea mai mare zonă de operare, și Există planuri pentru a crește acest lucru la 1.000 Până la sfârșitul anului. CEO-ul Baidu, Robin Li, a declarat că cota companiei pe piața de transport-haling din Wuhan este de doar aproximativ 1%.

„Extinderea la scară va fi un proces gradual, care poate dura mulți ani”, a spus Lee în timpul apelului trimestrial al companiei privind veniturile din 22 august.

Se pare că serviciul Apollo Go a fost atât de popular încât șoferii de taxi au solicitat departamentului de transport din Wuhan să restricționeze utilizarea acestuia. reportajele mass-media.

Consultați aplicația Apollo Go Acesta a arătat că o călătorie de 16 minute cu un robotaxi în periferia de sud a Beijingului costă 10,36 yuani (1,46 dolari), aproximativ jumătate din tariful de 20 de yuani afișat în aplicațiile de transport care pot chema taxiurile.

Am creat noi oportunități de muncă

În ciuda titlurilor, experții spun că călătoriile cu conducerea autonomă se vor maturiza.

“Nu veți pierde toate locurile de muncă deodată. Va fi o tranziție lentă, regiune cu regiune, regiune cu regiune”, a spus Mohit Sharma, analist de cercetare la Counterpoint Research.

El a adăugat că guvernul ar putea colabora cu companii de robo-taxi pentru a trece șoferii către alte locuri de muncă, în timp ce sistemul de educație ar putea pregăti o nouă generație pentru locurile de muncă ale viitorului.

Un purtător de cuvânt al Apollo Go a declarat că compania se angajează să creeze noi locuri de muncă în ecosistem. Compania a spus că rolul său include sistemele de monitorizare și testare și adnotarea datelor.

Wang Juan, care a lucrat ca operator de teste rutiere la Apollo Go timp de aproximativ doi ani, a declarat pentru CNBC că a decis să se alăture industriei pentru că o interesa. Operatorii de teste rutiere testează mașini cu conducere autonomă și oferă feedback cu privire la problemele întâlnite în timpul testării pentru optimizare.

Ea a lucrat odată pentru un producător de automobile, dar a simțit că cariera i-a fost blocată. Ea a profitat de șansa de a lucra pentru Apollo Go.

“Este foarte provocator. Este foarte diferit de joburile mele anterioare”, a spus ea despre rolul ei actual în Mandarin (tradus de CNBC). „În această poziție, lucrez pentru a identifica problemele și problemele cu mașinile cu conducere autonomă”.

Jeff Farrah, CEO al Autonomous Vehicle Industry Association, a declarat că industria „creează o varietate de noi locuri de muncă bine plătite” în Statele Unite, inclusiv tehnicieni de service, operatori de asistență la distanță, experți în cartografiere, dispeceri și operator terminal.

„În timp ce vehiculele autonome îndeplinesc diverse aspecte ale sarcinilor de conducere, lucrătorii sunt esențiali pentru această tehnologie. De asemenea, este important să ne amintim că beneficiile suplimentare de accesibilitate ale vehiculelor autonome vor ajuta comunitatea cu dizabilități să acceseze noi oportunități de angajare”, a spus Farah.

Deși vor exista întotdeauna unele locuri de muncă înlocuite atunci când o nouă tehnologie va intra pe piață, Sharma a fost de acord că inovația va „crea și mai multe locuri de muncă și noi locuri de muncă datorită tehnologiei”. Sharma a enumerat securitatea cibernetică, testarea și validarea vehiculelor și dezvoltarea de software ca unele dintre oportunități.

“Pe termen lung, conducerea autonomă va prelua cu siguranță locurile de muncă ale șoferilor. Dar din nou, există deja un deficit de șoferi. Deci, pentru taxi (companii), puteți vedea că acest lucru este un beneficiu pentru ei”, a spus el.

CEO ComfortDelGro: Învățăm cum să comercializăm robotaxis

– Evelyn Cheng de la CNBC a contribuit la acest raport.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *