Avioanele JetBlue, Spirit Airlines și United Airlines se apropie de poarta lor de plecare după ce aterizează pe Aeroportul Internațional Newark Liberty pe 30 mai 2024 în Newark, New Jersey.
Gary Hershorn |. Corbes News |
Companiile aeriene care au cerut avioane noi de ani de zile își schimbă tonul.
Companiile aeriene lipsite de numerar, cu costuri reduse și cu prețuri foarte reduse amână miliarde de dolari cheltuiți pe avioane noi pentru a economisi bani în timp ce încearcă să revină la o rentabilitate constantă și să se confrunte cu impactul reparațiilor motoarelor.
În acest an, companiile aeriene au zburat cu un număr mare de zboruri către Statele Unite, rezultând tarife mai mici, în special pe piața internă, unde sunt concentrați transportatorii low-cost, În timp ce costurile în creștere au pus presiune și asupra veniturilor companiilor aeriene. companiile aeriene spirit, JetBlue Airways şi Companiile aeriene de frontieră Ultima dată când a raportat un profit anual a fost în 2019, companiile aeriene mai mari au revenit la profitabilitate.
Scăderea tarifelor aeriene este atrăgătoare: Hopper, o companie de urmărire a tarifelor, estimează că un bilet „bună valoare” pentru un zbor intern dus-întors în Statele Unite în septembrie a fost de 240 de dolari, în scădere cu 8% față de anul trecut.
Acum, unele dintre acele companii aeriene își reduc planurile de creștere și întârzie livrările de noi avioane. Majoritatea prețului unui avion se plătește la livrare.
„Există prea multă ofertă, așa că, ca industrie, vom reduce oferta”, a declarat directorul executiv al Frontier, Barry Biffle, la începutul acestei luni, că va amâna achiziția a 54 de avioane Airbus până în 2029.
O parte a problemei, a spus Biffle, este că ani de întârzieri în livrarea avioanelor înseamnă că companiile aeriene nu doresc să adauge prea multe avioane prea repede.
„Pentru că au avut atât de multe întârzieri, (comenzile) se adunau”, a spus el. „Deci trebuie să rezolvăm această problemă”
În ciuda unei creșteri cu 17% a numărului de călători, veniturile Frontier din al doilea trimestru au crescut în continuare cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile medii din tarife au scăzut cu 16%, la puțin sub 40 de dolari.
JetBlue Airways Este de așteptat ca amânarea achiziției a 44 de aeronave Airbus A321 până în 2029 și alegerea de a prelungi perioada de închiriere a unor aeronave va economisi aproximativ 3 miliarde de dolari. New York Airlines a fost lansat profituri neașteptate în al doilea trimestru, dar lucrează la reducerea costurilor prin pași precum amânări și ieșiri traseu — și speră să facă acest lucru cât mai curând posibil.
Compania aeriană și altele se confruntă, de asemenea, cu preocupările legate de blocarea avioanelor de la o companie aeriană Pratt & Whitney motor amintește-ți.
CEO-ul JetBlue, Joanna Geraghty, a declarat într-o notă din 19 august adresată angajaților că amânarea livrării atât de multe avioane, chiar dacă compania aeriană se confruntă cu o penurie de avioane din cauza retragerilor de motoare este „o mare greșeală”.
„Avem nevoie de aeronave pentru a crește, dar faptul că aeronavele livrate ajung să rămână la sol după ce le plătim exacerbează serios problema”, a spus ea „De asemenea, având în vedere datoria noastră în creștere, pur și simplu nu ne putem permite să cumpărăm atât de multe aeronave”.
companiile aeriene spirit – printre ei Planificat să fie achiziționat de JetBlue Airways Până când un judecător a blocat acordul în ianuarie – iar compania a amânat livrările de avioane în efortul de a inversa pierderile profunde ale companiei.
Spirit a raportat la începutul acestei luni o scădere cu 11% a veniturilor și o pierdere de 192 de milioane de dolari, în comparație cu o pierdere de aproximativ 2 milioane de dolari cu un an mai devreme și a declarat că va concedia aproximativ 240 de piloți în săptămânile următoare. Compania aeriană a fost afectată în mod deosebit de rechemarea motorului Pratt & Whitney.
Compania aeriană a declarat că toate avioanele Airbus comandate din al doilea trimestru al anului viitor până la sfârșitul lui 2026 au fost amânate cel puțin până în 2030.
Compania de leasing de avioane AerCap a declarat la începutul acestei luni că va prelua 36 de avioane din familia Airbus A320neo de la Spirit din comenzile companiilor aeriene. Directorul executiv, Gus Kelly, a calificat acordul drept „câștig-câștig” pentru compania aeriană și AerCap.
Airbus, avioanele Boeing rămân produse fierbinți
În ciuda acțiunii transportatorilor bugetari, o mare parte din industria aviației globale rămâne într-o mentalitate de deficit, cererea pentru aeronave noi, eficiente din punct de vedere al combustibilului, depășind oferta.
Eddy Pieniazek, director de consultanță la compania de consultanță în aviație Ishka, a declarat că tarifele de închiriere pentru noul Airbus A320 și A321 mare au atins noi recorduri medii lunare în iulie de 385.000 de dolari, respectiv 430.000 de dolari. Între timp, contracte de închiriere noi companie boeing Pieniazek a spus că 737 Max 8, cel mai comun model, se vinde cu un record de 375.000 de dolari pe lună.
Companiile aeriene pot cumpăra aeronave direct de la furnizori sau pot închiria aeronave de la companii precum leasing de aviație sau capac de aerplătiți chirie lunară. Unele companii aeriene, cum ar fi Frontier, au fost active în operațiuni de vânzare-leaseback, care implică vânzarea de aeronave pentru a genera numerar și închirierea lor înapoi.
Pe 13 septembrie 2015, primul avion de linie Airbus fabricat în SUA a ieșit de pe linia de asamblare la uzina din Mobile, Alabama.
Alvin Scott |
Boeing și Airbus, cei doi principali furnizori mondiali de avioane comerciale, lucrează pentru a crește producția pe măsură ce persistă consecințele pandemiei de coronavirus. Lipsa de muncitori calificați și lipsa de aprovizionare. Airbus și-a redus recent obiectivul de livrare pentru acest an, în timp ce Boeing Co. a fost limitată în creșterea producției, deoarece se confruntă cu probleme. criza de securitate.
Deși companiile aeriene bugetare au întârziat comenzile, un purtător de cuvânt al Airbus a declarat că compania nu a observat nicio încetinire a cererii pentru familia A320, care are încă peste 7.000 de comenzi restante. Boeing a primit aproape 4.200 de comenzi pentru aeronavele concurente 737 Max.
„Oferim o gamă completă de aeronave pentru a satisface nevoile clienților noștri și pentru a maximiza flexibilitatea acestora în deciziile privind flotele”, a declarat un purtător de cuvânt al Airbus într-un comunicat.
Dar companiile aeriene resimt și ele. Directorii spun că întârzierile livrărilor de noi avioane i-au forțat să încetinească sau chiar să oprească angajarea și alte planuri de creștere.
„Căutăm urgent și în mod deliberat oportunități de a atenua presiunile asupra costurilor, inclusiv impactul supraîncărcării raportate anterior ca urmare a întârzierilor în livrarea Boeing”, Southwest Airlines Directorul financiar, Tammy Romo, a declarat la un apel pentru venituri luna trecută. Compania aeriană Boeing 737 oferă un program de concediu voluntar pentru unii angajați.
Întrebat despre planurile flotei Southwest, Romo a spus că compania aeriană „are multă flexibilitate cu comenzile sale de la Boeing. Boeing nu a comentat pentru acest articol.
„Nu suntem încă pregătiți să ne expunem toate planurile”, a spus Romo, adăugând că compania va oferi mai multe detalii în ziua investitorilor din 26 septembrie. „Dar avem suficientă flexibilitate pentru a rearanja comenzile pentru a ne satisface nevoile.”