PDD tocmai a emis cel mai recent avertisment către piață cu privire la consumatorii chinezi
Pinduoduo a scăzut cu aproape 30% săptămâna trecută din cauza rezultatelor trimestriale dezamăgitoare, un memento că consumatorii din China s-au scuturat în mare măsură de ani de creștere cu două cifre. Încetinirea economică arată puține semne de îmbunătățire în curând. Asta nu înseamnă că este o pătură de vânzare. Charlie Chen, director general și șef al cercetării în Asia la China Renaissance Securities, a subliniat că veniturile Pinduoduo au crescut cu aproape 90% față de un an în urmă, în timp ce profiturile s-au dublat. „Reacția prețului acțiunilor sale este deconectată de fundamentele sale”, a spus el în mandarină (tradus de CNBC). „Da, întreaga piață de consum chineză este slabă, dar conducerea lui Pinduoduo a făcut comentarii foarte ciudate care au făcut ca prețul acțiunilor să scadă”, a spus el. Președintele și co-șeful executiv al Pinduoduo, Chen Lei, a avertizat în mod repetat cu privire la viitoarele scăderi ale profitului în timpul unui apel pentru venituri. Dar analiștii au remarcat că, în ciuda reducerii prețului țintă, evaluarea acțiunilor rămâne atractivă. Alte rapoarte privind veniturile au prezentat o imagine mai puțin îngrozitoare. Compania chineză de livrare a alimentelor Meituan-Dianping a raportat miercuri venituri și profituri pentru trimestrul II care au depășit semnificativ estimările FactSet. Veniturile au crescut cu 21%, în timp ce câștigurile ajustate aproape s-au dublat față de un an în urmă. Potrivit FactSet, Morgan Stanley a actualizat acțiunile listate la Hong Kong la supraponderare de la pondere egală, în timp ce JPMorgan și-a ridicat prețul țintă la 140 USD (17,95 USD) cu un rating supraponderal. Aceasta este o creștere de 18% față de prețul de închidere al Meituan-Dianping vineri și un câștig de aproape 10% în această săptămână. Compania de livrare, care deține și versiunea chineză a Yelp, a declarat că afacerile sale din magazine, hoteluri și turism și-au menținut „o creștere puternică”. Conducerea nu a comentat prea multe despre sentimentul consumatorilor, în afară de o preferință clară pentru raportul calitate-preț. „În mediul macro actual, cererea de hoteluri cu stele scăzute a crescut”, a declarat șeful executiv Wang Xing la un apel pentru venituri, potrivit site-ului chinez de rezervări Ctrip, care este listat în SUA și Hong Kong. com a raportat pe 26 august că veniturile și profiturile sale s-au îmbunătățit ușor. Trip.com a spus că, în al doilea trimestru al anului 2019, rezervările de călătorii la ieșire s-au recuperat la 100% din nivelurile de dinainte de COVID-19. Acțiunile Trip.com listate la Hong Kong au crescut cu aproape 12% săptămâna trecută. „Cred că oamenii se îndreaptă acum mai mult spre consumul decât consumul de mărfuri, pentru că nu poți avea decât atât de multe mărfuri”, a spus Ren Liqian, șeful de investiții cantitative la WisdomTree. Ea a subliniat că există mai multă cerere reținută pentru călătorii, care este de așteptat să dureze aproximativ un an, deoarece oamenii pot achiziționa bunuri prin intermediul platformelor de comerț electronic în timpul epidemiei. Cu toate acestea, Ren Zhengfei a subliniat că scăderea imobiliară și incertitudinea generală a veniturilor limitează cheltuielile consumatorilor. Vânzările cu amănuntul au crescut cu 2,7% de la an la an în iulie, după o creștere de 2% în iunie. Ren Zhengfei a spus că o modalitate eficientă prin care China să susțină economia poate fi să ia măsuri proactive, mai degrabă decât reactive: eliminarea tuturor restricțiilor privind achiziționarea de locuințe, astfel încât toți oamenii care locuiesc în orașe să se bucure de aceleași beneficii. Oamenii care tocmai s-au mutat în oraș pentru a lucra s-ar putea să nu-și poată înscrie neapărat copiii la școlile locale fără a obține așa-numitul „hukou”. Multe orașe, inclusiv Beijing, încă limitează numărul de proprietăți pe care oamenii le pot cumpăra. „Atâta timp cât guvernul chinez realizează că are mai multe instrumente pentru a rămâne în fruntea pieței, va opri procesul lent al oamenilor care nu vor să cheltuiască bani”, a spus Ren, în ciuda faptului că alte companii precum Yum China încă adoptă noi tehnologii o încetinire a cheltuielilor consumatorilor pentru a crește profiturile. La începutul lunii august, operatorii KFC și Pizza Hut din China au raportat o creștere a profitului în trimestrul al doilea de 19%, ajungând la 55 de cenți pe acțiune, depășind prognoza FactSet de 47 de cenți. Aproximativ 80% dintre magazinele Pizza Hut au friteuze automate și 50% au servere robotizate, a spus CEO-ul Joey Wat, menționând că sarcinile de la programarea forței de muncă până la gestionarea stocurilor sunt complet automatizate. Acțiunile Yum China listate în SUA au crescut cu mai mult de 1% săptămâna trecută. În același timp, mediul cald susține în general o părtinire mai conservatoare în rândul investitorilor. Potrivit informațiilor Wind, industria bancară este unul dintre puținele sectoare din indicele Hang Seng din Hong Kong care a crescut cu două cifre până acum în acest an. Analistul Richard Xu și echipa sa au declarat într-un raport de la jumătatea lunii august că Banca de Economii Postale din China, listată la Hong Kong, este noua alegere de top a Morgan Stanley în acest sector. „Credem că o schimbare a cadrului politicii monetare, o încetinire a orientărilor privind fereastra de creștere a creditelor și sprijinul băncii centrale pentru randamentele obligațiunilor pe termen lung vor crea un mediu propice pentru stabilizarea și revenirea băncilor (marja netă a dobânzii)”, se arată în raport. „Pentru toate băncile, „Considerăm că Postal Savings Bank of China este una dintre băncile cel mai bine poziționate pentru a valorifica această tendință.” Morgan Stanley se așteaptă ca acțiunile băncilor chineze să depășească pentru al patrulea an consecutiv. „Credem că stocul de pe piața imobiliară va scădea la un nivel mai rezonabil până la jumătatea anului 2025. Aceasta înseamnă că forța asupra economiei lente din cauza ajustării sau încetinirii pieței imobiliare va fi mult redusă”, a spus Xu într-un interviu. El urmărește, de asemenea, dacă presiunea de extindere a capacității industriale a scăzut, contribuind la îmbunătățirea marjelor de profit ale companiilor. „Dacă acești factori încep să slăbească în timp, alte sectoare s-ar putea descurca mai bine decât băncile”.