În ziua în care „Black Myth: Wukong”, un joc de acțiune chinezesc de rol dezvoltat de compania chineză de jocuri video Game Science, a fost lansat în Hangzhou, estul Chinei, oamenii au trecut pe lângă imaginea personajului „Monkey King” sau „Sun Wukong”. “. provincia Zhejiang.
STER |. AFP |
BEIJING — Prima incursiune a Chinei în jocurile video de top a doborât recordurile mondiale, susținând ambițiile globale ale industriei la ani după ce guvernul de la Beijing a reprimat jocurile.
„Black Myth: Wukong” este un joc de acțiune plasat în China mitică. S-a vândut în peste 10 milioane de exemplare în trei zile după lansarea sa pe 20 august. .
„Cred că următorul joc AAA este probabil foarte apropiat, deoarece Black Myth: Wukong a arătat tuturor că un joc AAA fabricat în China poate obține vânzări globale atât de mari”, a spus Dino Ying, președintele Hero Games. Asta arată o traducere a remarcilor sale în mandarin într-un interviu exclusiv pentru CNBC, joi.
Ying a spus că este conștient de cel puțin un astfel de joc în dezvoltare și că partenerul său de afaceri Hero Games a investit în el.
Cât despre cum se descurcă Black Myth: Wukong, Ying a spus doar că creșterea vânzărilor a fost „mult mai mare” decât cifra de 10 milioane de exemplare, deși a spus că nu s-a dublat încă.
El a spus că viitoarele lansări de jocuri ale companiei vor avea o strategie globală încă de la început. El speră, de asemenea, că dezvoltatorii străini de jocuri de nivel 3A își vor da seama cât de mare este piața chineză și vor crea mai multe funcții adaptate jucătorilor chinezi.
Jocurile AAA se referă, în general, la jocuri cu o calitate grafică ridicată și marketing proeminent. Aceasta înseamnă că aceste tipuri de jocuri video tind să provină de la companii precum Nintendo, Ubisoft şi Arte electronice.
“China este o țară mare. Vorbim despre 1 milion de jucători concurenți”, a spus Ivan Su, analist senior de acțiuni la Morningstar. „Există 600 de milioane de jucători în China”.
El a spus că motivul pentru care China nu și-a dezvoltat înainte propriile jocuri AAA (jucate de obicei pe computere și console) a fost pentru că au durat ani de zile pentru a le produce. „Dacă faci jocuri pentru mobil, este mult mai rentabil”, a spus Su.
Apple Tim Cook vizitează Hero Games
Când Hero Games a investit pentru prima dată în Game Science, măr Tim Cook a vizitat-o în 2017 Ying a spus că primul joc „The Art of War: Crimson Tide” i-a lăsat o impresie profundă și a pus jocul pe pagina de pornire a magazinului de aplicații iOS din 178 de țări.
Dar nu a fost un succes comercial.
În 2017, CEO-ul Apple, Tim Cook, a vizitat birourile Hero Games după ce compania a investit în Game Science, care a continuat să dezvolte Dark Myth: Wukong.
joc erou
El a spus că, atunci când dezvoltatorul a abordat Ying și echipa sa despre Black Myth: Wukong în august 2020, Hero Games a petrecut deja trei ani investind 60 de milioane de yuani în două proiecte eșuate de la Game Science (echivalentul a 8,5 milioane de dolari astăzi).
„Am fost foarte norocoși că nu am renunțat la știința jocurilor până când a avut succes”, a spus Ying, menționând că partenerul său de afaceri Daniel Wu, acum CEO al Hero Games, a descoperit pentru prima dată startup-ul.
„Nu spunem să așteptăm orbește pe toată lumea”, a spus el. “Când vezi acest talent, trebuie să fii convins că acest talent a fost subevaluat. Este posibil să nu fi găsit în direcția corectă. (Deci trebuie doar) să-l ajuți să-l găsească.”
„Cel mai bun joc pe care l-am văzut vreodată”
El a spus că cu două zile înainte ca Game Science Project să lanseze un videoclip promoțional pentru „Black Myth: Wukong”, compania i-a arătat videoclipul lui Ying Ying și a cerut cel puțin 100 de milioane de yuani de la echipa sa. Dacă nu, el a spus că startup-ul intenționează să întrebe Bilibiliprincipala platformă de streaming video și jocuri din China.
După ce am văzut filmul, ar trebui să spun că a spus echipei sale „Chiar nu vreau să ratez această oportunitate pentru că acesta este cel mai bun joc pe care l-am văzut vreodată în viața mea”.
Tencent Ying a spus că a cumpărat ulterior 5% din acțiuni, dar a spus că nu va interfera cu planurile Game Science. „Deoarece acesta este un joc de nivel AAA, este imposibil să obțineți aprobare conform procedurilor normale ale companiilor mari”.
Investiția inițială a Hero Games în Game Science a fost de 20%.
În ultimii doi ani, Beijingul a făcut-o Începe să aprobi joculAceasta urmează unui moratoriu asupra jocurilor noi în 2021 și a restricțiilor privind durata de timp în care minorii pot juca jocuri.
Mitul negru: Wukong a primit aprobarea guvernului chinez în februarie. Trebuie spus că nicio parte a jocului nu trebuie schimbată pentru a trece.
Ying a spus: “Eu personal cred că în ultimii doi ani, supravegherea a devenit din ce în ce mai respectuoasă pentru industria jocurilor, ceea ce este favorabil dezvoltării industriei jocurilor. El a subliniat că acum un an sau doi, “acolo”. a fost o neînțelegere.”
Potențial mare de piață
Ashley Dudarenok, fondatorul companiei chineze de consultanță digitală ChoZan, a citat date din industrie și a spus că în prima jumătate a acestui an, vânzările de jocuri interne în China au ajuns la 147,27 miliarde de yuani.
dar Venituri din jocuri de consolă Doar 0,5% din asta, a spus ea.
Trebuie remarcat faptul că, după lansarea „Black Myth: Wukong”, mulți chinezi au cumpărat o PlayStation sau și-au modernizat plăcile grafice, la fel cum mulți oameni au cumpărat pentru prima dată un Nintendo Switch din cauza „The Legend of Zelda”.
Ceva care poate dura 1.000 de ani, oamenilor le va plăcea
Indino
Președintele Hero Games
În ceea ce privește piețele globale, a spus Dudarenok Vânzări în străinătate Dimensiunea pieței de jocuri dezvoltată în China va crește de la 11,6 miliarde USD în 2019 la 16,4 miliarde USD în 2023.
„Jocurile chinezești încorporează adesea elemente culturale bogate și atrag din ce în ce mai mult publicul global”, a spus ea. „Această aromă culturală unică îi diferențiază de jocurile dezvoltate în alte regiuni”
Ying a spus că se așteaptă să mai existe cel puțin cinci până la zece povești care circulă de mii de ani în China și care ar putea fi adaptate în jocuri.
“Dacă creez un lucru nou, nu știu dacă oamenilor le va plăcea. Dar ceva care durează 1.000 de ani, oamenilor le va plăcea cu siguranță”, a spus Ying. “Nu știm de ce a supraviețuit atât de mulți ani. Dar trebuie doar să respectăm meșterii (originali)”.
Game Science a trimis echipe și echipamente la templele antice din China pentru a scana și copia desene, adăugând la imersiunea jocului, a spus el.
Jocuri indie chinezești
Pe piața relativ de nișă a jocurilor independente, companiile chineze sunt, de asemenea, în creștere.
Cotton Game, cu sediul în Shanghai, care are 70 de angajați, a câștigat premiul pentru cea mai bună echipă de dezvoltare 2024 pentru jocuri independente de la organizația Game Connection și ChinaJoy, susținută de Franța.
„Depinde de capacitățile noastre, dar (vrem) să folosim jocurile ca o modalitate de a împărtăși artă, filozofie și conținut atent”, a spus CEO-ul companiei, al cărui nume în engleză este CottonGuo, a spus în mandarină, tradus de CNBC.
Sunset Hills de la Cotton Game – care a durat cinci ani pentru a desena manual – a câștigat, de asemenea, premiile pentru Jocul Anului și Cel mai bun joc independent. Jocul de 20 USD va fi lansat pe Steam pe 21 august S-au strâns 13.000 USD pe Kickstarter.
Jocul urmărește un câine antropomorf printr-un sat în stil european, însoțit de sunete ale naturii și muzică. Jucătorii rezolvă puzzle-uri pe parcurs.
“Toată lumea este foarte obosită. În societatea de astăzi, ritmul de viață este foarte rapid, Sunset Game Manager, Luo Yan. Protagonistul său se bazează pe propriul său câine. „Așa că, când am creat Sunset Mountain, am vrut ca toți cei care au jucat jocul să (găsească) răcoritori.”