Tariful de avion, ora de plecare, distanța de zbor – aceștia sunt factorii pe care călătorii iau în considerare de obicei atunci când rezervă un zbor.
Dar acum, mai mulți oameni se concentrează pe un nou factor: avionul în sine.
Potrivit unui sondaj realizat în iunie, unul din cinci călători a spus că va face mai multe cercetări cu privire la potențiale zboruri înainte de a rezerva, în timp ce puțin mai mulți călători (22%) au spus că vor face mai multe cercetări în restul anului Restricțiile privind călătoriile aeriene.Compania de analiză digitală Quantum Metric.
În general, 55% dintre călători au spus că și-au schimbat modul în care își rezervă zboruri din cauza știrilor recente despre avioane și companii aeriene, arată sondajul.
Ancheta nu a menționat direct Boeing, dar Există un flux constant de rapoarte media despre companie De la controlul calității la etosul afacerilor, acestea sunt lucrurile care domină titlurile de când panourile ușilor unui zbor Alaska Airlines au explodat pe 5 ianuarie 2024.
Danielle Harvey, vicepreședinte global și șef al strategiei de călătorie și ospitalitate la Quantum Metric, a declarat că poveștile mută atenția consumatorilor către avioanele Boeing cărora călătorii nu le-au acordat atenție în trecut.
„Cercetarea noastră arată că pasagerii fac mai multe cercetări pentru a afla despre aeronavele Boeing și pentru a le evita”, a spus ea.
Sondajul a mai arătat că 13% dintre respondenți evită companiile aeriene cu reduceri pentru a se simți mai în siguranță să zbori.
Dar asta nu are sens, a spus Brendan Sobie, un analist independent de aviație și fondator al Sobie Aviation.
„În primul rând, există mai multe companii aeriene low-cost care operează Airbus (A320) decât Boeing (737), în special în Asia”, a spus el. „Desigur, problema Boeing afectează toate companiile aeriene, indiferent de modelul lor de afaceri”.
Frica crește, riscul scade
Pe cât de deranjante sunt titlurile recente despre BoeingArnold Barnett, profesor de statistică la MIT, a spus că siguranța aviației s-ar putea îmbunătăți într-un deceniu. Lucrare de cercetare privind riscurile de zbor comercial.
Lucrarea, publicată în Journal of Air Transport Management în august, a constatat că din 2018 până în 2022, riscul global de deces pe zborurile comerciale a fost de 1 la fiecare 13,7 milioane de pasageri – o creștere față de deceniul precedent. O îmbunătățire semnificativă din 1968 până în 1977. , când era un deces la fiecare 350.000 de îmbarcări.
Standardele de siguranță comercială pot fi evaluate printr-o varietate de metrici – de la traficul kilometric până la timpul de zbor – dar conform MIT News, Barnett a ales „numărul de decese per pasager la îmbarcare” deoarece a răspuns La o întrebare simplă: dacă ați avea o carte de îmbarcare pentru un zbor, de câte ori ai muri?
Potrivit MIT News, Barnett consideră că există mai mulți factori care au făcut zborul mai sigur, inclusiv „progresele tehnologice, cum ar fi sistemele de evitare a coliziunilor pe aeronave; instruire extinsă; și FAA și transportul de stat. Munca riguroasă a organizațiilor, cum ar fi comitetele de siguranță.
Dar raportul subliniază că există diferențe geografice, împărțind lumea în trei niveluri când vine vorba de siguranța zborului:
- Nivelul 1: Statele Unite, UE și restul Europei, plus Australia, Canada, China, Israel, Japonia și Noua Zeelandă
- Nivelul 2: Bahrain, Bosnia, Brazilia, Brunei, Chile, Hong Kong, India, Iordania, Kuweit, Malaezia, Mexic, Filipine, Qatar, Singapore, Africa de Sud, Coreea de Sud, Taiwan, Thailanda, Turcia și Emiratele Arabe Unite
- Nivelul 3: Toate celelalte țări
Pentru nivelurile 1 și 2, riscul de deces pe zboruri în perioada 2018-22 a scăzut la 1 deces la 80 de milioane de pasageri la îmbarcare, au spus cercetătorii MIT.
Raportul spune că între 2018 și 2022, riscul de deces în țările de nivel 3 a fost de 36 de ori mai mare decât în țările de nivel 1. Dar Barnett a remarcat că, chiar și printre aceste țări, numărul deceselor pe zbor sa redus aproape la jumătate în acest timp.
Studiul este o analiză istorică a siguranței zborurilor comerciale și nu prezice cum se pot dezvolta problemele Boeing în viitor.
Dar Barnett a spus că este încrezător în viitorul aviației comerciale.
“În timp ce incidentul Alaska Airlines a fost într-adevăr o urgență, piloții au răspuns imediat și au aterizat în siguranță aeronava. Prin urmare, incidentul demonstrează că, chiar și atunci când ceva nu merge groaznic de rău, alte elemente ale sistemului de siguranță a aviației pot preveni adesea dezastrul”, ne-a spus el. Călătorii CNBC.
„Luat în ansamblu, acest incident spune mai multe despre siguranța zborului decât despre pericolele sale”, a spus el.
De ce este atât de greu să eviți Boeing
Deși concurența între companiile aeriene este acerbă, producția de avioane a fost mult timp dominată de compania americană veche Boeing și de rivalul său european Airbus. Cele două companii produc împreună aproape toate avioanele mari de pasageri.
Prin urmare, este posibil să evitați utilizarea avioanelor fabricate de Boeing, Dar nu neapărat ușor. Cu toate acestea, multe platforme de la Kayak la Alternative Airlines permit călătorilor să filtreze zborurile după aeronave, o opțiune adăugată după prăbușirea a două avioane Boeing 737 Max în șase luni din 2018 și 2019.
Pentru cei care doresc doar să zboare cu Airbus sau plănuiesc să evite Boeing 737 Max, unora le va fi mai ușor decât alții, a spus Harvey.
„Unele companii aeriene au o mulțime de avioane Boeing în flotele lor, așa că asta poate însemna că oamenii vor trebui să schimbe companiile aeriene”, a spus ea. „Pentru călătorul obișnuit, aceasta nu este o problemă, dar pentru călătorii frecventi care se străduiesc să-și stabilească statutul, poate fi mai puțin atractiv și, prin urmare, mai dificil de realizat.”
Totuși, nimic nu este garantat.
spate Zborul 302 Ethiopian Airlines După prăbușirea din 10 martie 2019, am plătit încă patru cifre pentru a-mi transporta familia din Singapore în Statele Unite pentru a evita călătoria cu Boeing 737 Max.
Înainte de data plecării, compania aeriană a trimis prin e-mail o modificare minoră a orei de plecare, precum și o altă modificare care nu a fost o problemă înainte: schimbarea aeronavei.
Avion nou? Boeing 737 Max.