September 3, 2024

În imagine, este compania de jucării Dodo Sugar din Hangzhou, care se extinde în Thailanda și în alte părți ale Asiei de Sud-Est la Târgul Popular de Jucării din Singapore, pe 23 august 2024.

CNBC |. Sonia Heng

Brandurile de consum chineze folosesc Singapore ca un teren de testare cultural pentru expansiunea lor globală, datorită amestecului său unic de culturi asiatice și occidentale.

Numai în august, marca chinezească de băuturi de ceai Chagee a deschis trei magazine în Singapore. Bubble MartRetailerul de jucării de colecție din Beijing și-a încheiat cel de-al doilea spectacol anual de jucării pe insulă la sfârșitul lunii trecute, cu peste 50 de artiști.

În timp ce companiile chineze au râvnit de mult ambiții globale, cea mai recentă strategie a lor este să depună un efort concertat pentru a intra în Asia de Sud-Est prin Singapore.

„Numim Singapore locul în care Estul se întâlnește cu Vestul, nu? Deci, pentru companiile chineze, dacă vor să plece în străinătate, cred că Singapore este o cale de mijloc bună”, a spus Wang Xiaofeng, analist șef la firma Forrester de cercetare de piață.

Jeremy Lee, director de marketing pentru Asia de Sud-Est al Bubble Mart International, a declarat pentru CNBC, în marginea Expoziției de jucării Bubble Mart, la sfârșitul lunii august, că directorii Bubble Mart iau în considerare înființarea unui sediu internațional în Singapore.

„Dacă ei (directivii Pop Mart) vor să lanseze ceva în Asia de Sud-Est și vor să înceapă să cerceteze ceva sau dacă va funcționa, (Singapore) este o platformă bună de testare pentru a începe… pentru a vedea rapid dacă ideea funcționează. Sau nu, și apoi ajustați-l de acolo”, a spus Lee.

Tarifele Trump 2.0 vor fi un „vânt contrar major” pentru economia Chinei, spune strateg

Bubble Mart își vinde produsele online și în magazine din 30 de țări, potrivit site-ului său. Vânzările sale în străinătate în prima jumătate a anului au crescut cu 260% față de an, până la 1,35 miliarde de yuani (189,9 milioane de dolari). deşi încetinirea economică a Chinei.

Îmbrățișarea „identității chinezești”

După decenii în care au produs doar produse occidentale, companiile chineze își lansează din ce în ce mai mult propriile mărci.

Noua generație de mărci chineze este diferită – nu încearcă să-și ascundă „identitatea chinezească”, a spus Wang de la Forrester.

În schimb, noile mărci îmbrățișează identitățile lor culturale, folosind caracteristici și design-uri locale pentru a pătrunde pe piețele de peste mări și apoi se diferențiază de concurență, a spus ea. Acest lucru „le oferă un avantaj unic”.

Unul dintre aspectul semnăturii mărcii de ceai Chagee este designul cu ceașcă și genți de transport, care evocă o eleganță asemănătoare cu populara geantă Christian Dior. Dar numele și produsele chinezești ale companiei se bazează pe opera tradițională chineză. Chagee este, de asemenea, versiunea prescurtată chineză a numelui său original, pronunțat „Bawang Chaji”.

Lu Mian, directorul general al Changji, a declarat că magazinul nou deschis Changji, operat direct, face parte din eforturile de reformă ale mărcii de ceai pentru a intra pe piața din Singapore, care este o „trambună” pentru a exploata potențialul uriaș din Asia de Sud-Est și alte părți ale lumii. . Supervizor operațiuni de marketing.

„În următorii cinci ani, Chagee se va concentra pe extinderea în opt țări, și anume Singapore, Malaezia, Thailanda, Indonezia, Vietnam, Filipine, Japonia și Coreea de Sud, țările din Asia de Sud-Est fiind o prioritate”, a declarat Lu pentru CNBC.

Chagee își va înființa sediul central din Asia-Pacific în Singapore în 2023 și își extinde echipa din Asia de Sud-Est, deși compania nu a dezvăluit numărul specific de oameni.

Unele dintre aceste companii au încercat să îmbrățișeze o identitate chineză, inclusiv companii chineze mai mici de jucării care au participat luna trecută la Târgul de jucării populare din Singapore și au lansat jucării exclusive.

De exemplu, o nouă jucărie de pluș de la Hidden Wooo (o marcă chinezească veche de trei ani) a fost cumpărată de deținătorii de bilete de 129 USD cu doar câteva ore înainte ca spectacolul din 23 august să fie deschis pentru public.

Dar alții constată că, în ciuda fuziunii din Singapore a culturilor chineză, britanică și din Asia de Sud-Est, vânzarea de bunuri este o provocare din cauza fundației culturale.

Dodo Sugar, cu sediul la Hangzhou, care a participat la popularul târg de jucării, a declarat că a fost dificil să transmită publicului internațional conceptele din spatele produselor sale, deoarece modelele au adesea rădăcini în cultura sau poveștile chineze.

Compania încă intenționează să se extindă în Singapore și Thailanda prin parteneri locali, să deschidă magazine în mall-uri și să participe la mai multe evenimente, cum ar fi târguri de jucării populare pentru a-și promova jucăriile.

Faceți față provocărilor

HeyCiao, cu sediul în Xiamen, care ajută companiile chineze cu operațiuni comerciale, inclusiv vânzări online, a declarat pentru CNBC că, în timp ce piața chineză se concentrează pe stiluri „drăguțe”, piața din Singapore, mai diversă, favorizează design-urile cool și alternative.

Pe lângă unele provocări estetice, companiile chineze au întâmpinat și probleme de strategie de afaceri și operaționale în Singapore.

La începutul acestui an, Chagee a trebuit să încheie un efort de cinci ani de a intra pe piață cu un partener de franciză local. Acum compania se concentrează pe magazine operate direct.

Lee de la Bubble Mart a spus că și companiile chineze trebuie să treacă de la WeChat și altele la YouTube și Facebook.

„Știm că în China, unele dintre ecosistemele lor vor fi foarte închise… Vor funcționa în China, dar s-ar putea să nu funcționeze în afara țării… Este un set complet diferit de aplicații. .

Pop Mart a declarat că își extinde afacerea de comerț electronic prin platforme precum Shopee, Lazada și Tiktok Shop.

Li a spus că platforma TikTok a ByteDance va deveni o „conductă imensă” pentru Bubble Mart.

TikTok Shop este, de asemenea, similar cu Douyin din China, creând o infrastructură familiară pentru companiile chineze care doresc să se extindă în străinătate. Aplicația de socializare pentru partajare video și-a stabilit sediul central în Asia în Singapore. Celălalt sediu al său este în Los Angeles.

Presiunea asupra companiilor chineze de a dubla investițiile în Singapore și alte piețe de peste mări este probabil să crească.

Alte companii chineze de bunuri de larg consum caută, de asemenea, spre Singapore pentru expansiune globală. JingdongCompania, care a extins comerțul electronic transfrontalier mai lent decât colegii, săptămâna trecută a anunțat opțiuni îmbunătățite de expediere și livrare în Singapore.

Wang de la Forrester consideră că, pe măsură ce creșterea economică a Chinei încetinește, expansiunea globală a companiilor chineze se va accelera inevitabil, determinată de nevoia de a căuta o creștere și profituri mai mari pe piețele de peste mări.

— Evelyn Cheng de la CNBC a contribuit la acest raport.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *