Participanții degustă bile de orez la Conferința 7-Eleven Japan Product de la Tokyo, pe 23 ianuarie 2024. Angajații și furnizorii s-au adunat pentru a discuta despre gustul, textura și umpluturile biluțelor de orez japoneze, unul dintre cele mai importante produse 7-Eleven One peste 2 miliarde vândute anual.
Noriko Hayashi |. Getty Images
Propunerea Alimentation Couche-Tard de a achiziționa proprietarul 7-Eleven s-ar putea datora accesibilității acțiunilor sale (comparativ cu colegii la nivel global), întrucât activitatea de bază a Seven & i Holdings Ltd. nu lasă mult de dorit, spune Richard. Richard Kaye, manager de portofoliu la grupul independent de gestionare a activelor Comgest, a declarat luni.
Operatorul cerc K Oferă de achiziție rivalul său japonez luna trecută. Suma nu a fost dezvăluită, dar dacă afacerea va fi finalizată, ar putea fi cea mai mare preluare străină vreodată a unei companii japoneze.
Vineri, SUA au descoperit Îndemnarea Artisan Partners Managementul activelor Qiyi Holdings Acesta va „a lua în considerare cu seriozitate” oferta de preluare și va căuta „cât mai curând posibil” oferte pentru filiala japoneză a companiei.
Oferta de preluare vine pe fondul unei restructurări la nivel de companie care vizează extinderea operațiunilor globale ale 7-Eleven și cesionarea activității sale de supermarketuri subperformante.
„ACT are o poziție unică pentru a spori valoarea corporativă (Seven & i),” au scris managerii de portofoliu al Artisan, N. David Samra și Benjamin L. Herrick, într-o scrisoare, potrivit Reuters. „Negocierile cu ACT sunt în curs de desfășurare rezultate pozitive ale părților interesate.”
Kaye nu a fost de acord într-un interviu acordat CNBC “Squawk Box Asia”, a declarat luni: „Nu cred că este necesar ca achizitorii străini să facă schimbări radicale.
Compania a făcut „o treabă excelentă” cu logistica și inovarea produselor, „și cred că este greu de imaginat că s-ar putea face mai bine”, a adăugat el.
Kay a recunoscut, totuși, că compania ar putea moderniza mai rapid alte divizii, cum ar fi magazinele universale.
Dar el a adăugat că aceste operațiuni nu afectează marjele de profit sau randamentul capitalului Sevenhei. „Sincer, (ACT) se uită probabil la acțiuni ieftine.”
Seven & i are în prezent un raport preț-câștig de 27,96 și un raport preț-to-book de 1,47, potrivit LSEG.
ACT Da Aproximativ 16.700 Numărul de magazine din întreaga lume este mult mai mic decât cele aproximativ șapte companii holding. 85.800 magazine, dar această companie canadiană cere mai multLa închiderea de luni, compania era evaluată la 54 de miliarde de dolari, în timp ce compania listată la Tokyo era evaluată la 5,26 trilioane de yeni, sau 38,3 miliarde de dolari.
obstacole de reglementare
Se așteaptă ca acordul propus să atragă un control antitrust în ambele țări, în special în Statele Unite. a declarat recent un analist de retail pentru CNBC.
„Cred că vor exista unele probleme de reglementare și unele dezinvestiții care trebuie să aibă loc pentru ca această (afacere) să se încheie”, a declarat directorul general al Retail Cities, Bryan Gildenberg, pentru „Street Signs Asia” de la CNBC luna trecută.
Bloomberg a raportat asta Seven & i caută desemnarea drept companie „de bază” în temeiul Legii privind schimburile externe și comerțul exterior al țării, care ar impune Ministerului de Finanțe al Japoniei să examineze entitățile care doresc să achiziționeze mai mult de 10 întreprinderi, au declarat persoane familiare cu problema în august. 27. .
Aceste companii includ pe cele din industria aerospațială, a energiei nucleare și a pământurilor rare, a adăugat raportul.
Mișcarea arată că 7-Eleven este îngrijorat de faptul că achiziția ACT ar putea deteriora „modelul său de afaceri confortabil, elaborat cu atenție, perfecționat de decenii și foarte unic, pe care 7-Eleven l-a dezvoltat în Japonia și acum îl reexportă în Statele Unite”. spuse Kaye.
Konbini este un termen japonez folosit pentru a descrie magazinele universale din Japonia.
Totuși, Kaye a numit acțiunile o „oportunitate de cumpărare” în rândul unui grup de acțiuni cotate la bursă, care include multinaționale precum rapid retail co., ltd. şi Pan Pacific International Holdingsoperează lanțul Don Quijote.
El a menționat că aceste companii „fac afaceri grozave chiar și la scară globală, dar costurile lor sunt mai ieftine decât colegii lor la nivel mondial”.