Pe 5 iunie 2024, turiștii din orașele din interior au intrat în magazinul Louis Vuitton din Tsim Sha Tsui, Hong Kong.
Serviciul de știri din China |
Sectorul de retail din Hong Kong a murit de la izbucnire, iar analiştii spun că ar putea dura ani să revină.
Potrivit statisticilor, în primele șapte luni ale acestui an, vânzările cu amănuntul ale orașului au scăzut cu 7,3% față de 2023. Date guvernamentale publicate vineri. Deși există o mulțime de Sosirile de turiști au revenit cu 52,2% perioadă.
Orașul a fost odată cunoscut ca un paradis pentru cumpărături, în special pentru turiștii din China continentală, care puteau fi adesea văzuți ieșind din magazinele de lux cu mai multe genți în mână. China continentală reprezintă aproape 90% din 22,16 miliarde USD (2,84 miliarde USD) Consumul turistic pe zi În 2023, cheltuielile vizitatorilor peste noapte vor ajunge la 119,1 miliarde USD, reprezentând 67%.
Dar analiștii spun că anii de aur nu se vor întoarce „mult timp”, deoarece China continentală își strânge sforile poșetei sub un nor de incertitudine economică.
„Cheltuielile reduse ale turiștilor chinezi din clasa de mijloc în Hong Kong pot fi atribuite încetinirii economice – un accent sporit pe economiile cauzate de recesiunea imobiliară, schimbarea tiparelor de consum, provocarea perspectivelor de angajare și schimbarea preferințelor de călătorie”, a spus Christine Li. Director de cercetare.
În 2023, cheltuielile turiștilor de pe continent 6.495 HKD (833 USD) pe cap de locuitor, o creștere de 8,4% față de 2019. Cu toate acestea, în 2023, consumul în aceeași zi al turiștilor din China continentală a scăzut cu 37%, la doar 1.383 USD.
„După COVID-19, consumatorii din China continentală sunt mai concentrați pe experiențe decât pe produse materiale, deoarece sunt dornici să se reconecteze, să recupereze timpul pierdut și să trăiască în prezent”, a spus Li, „a dus la această schimbare de valori vânzări slabe de bunuri de lux de ultimă generație, acest lucru este evident în special în cheltuielile de consum chinezi.”
Preocupările cu privire la situația economică a continentului s-au extins la modul în care banii sunt cheltuiți în altă parte. Analiştii subliniază că tururile „zero dolari” sunt populare, turiştii plătind pentru transport, cazare şi masă în avans. Călătorii cu un buget nu pot cheltui mult peste costul inițial acoperit de aceste pachete.
“Ei fac fotografii pentru conturile lor online, dar nu cheltuiesc bani. Nu cheltuiesc aceeași sumă de bani în magazine sau restaurante ca înainte”, a declarat Simon Smith, director regional de cercetare și consultanță pentru Asia la Savills. Smith) a spus Pacific pentru CNBC. „Epoca de aur a pieței de retail din Hong Kong a luat sfârșit. Aceasta este realitatea”.
Cifrele de la Consiliul de Turism din Hong Kong arată popularitatea orașului A primit anul trecut 34 de milioane de turiştidintre care 26,8 milioane sunt din China continentală. Aceasta este o scădere semnificativă Numărul de turiști plecați în 2019 a fost de 55,91 milioanedintre care 43,77 milioane sunt din China continentală.
Smith a subliniat că chiar și locuitorii din Hong Kong fac din ce în ce mai mult cumpărături în Shenzhen, din apropiere, la care se poate ajunge în doar 14 minute cu trenul de mare viteză.
“Prețul este o treime din cel al Shenzhen. Vă puteți bucura de mâncare bună, servicii excelente și centre comerciale moderne”, a spus Smith, adăugând că mulți tineri profesioniști – adesea cei mai mari cumpărători – au plecat de la Immigrate din Hong Kong.
Chiar și chinezii bogați cheltuiesc mai puțin pe bunuri de lux atunci când vizitează Hong Kong, a remarcat Knight Frank’s Lee.
„Scăderea consumului de bunuri de lux de către turiștii din China continentală a avut un impact profund asupra industriei de retail din Hong Kong. Industria de retail din Hong Kong se bazează foarte mult pe turiștii din China continentală pentru a cumpăra produse de ultimă generație, cum ar fi ceasuri, genți de mână și bijuterii și, prin urmare, se confruntă o presiune extraordinară. O provocare majoră”, a spus ea într-un interviu pentru CNBC.
Nick Bradstreet, șeful departamentului de retail la Savills Asia Pacific, a declarat pentru CNBC: „Din păcate, Hong Kong trece prin unele ajustări dificile, iar turiștii și localnicii au acum mentalități foarte diferite.
Sări?
Deși analiștii cred că va dura mult timp pentru ca încrederea consumatorilor chinezi să se redreseze, se așteaptă ca industria de retail din Hong Kong să revină, dar accentul trebuie să se îndepărteze de consumul de lux.
„Accentul se trece de la bunurile de lux la crearea de experiențe de cumpărături captivante și memorabile, care rezonează cu o gamă mai largă de consumatori”, a spus Lee, precizând că recuperarea este „realizabilă”.
Henry Chin, șeful de cercetare pentru Asia Pacific la CBRE, a fost mai optimist cu privire la revenirea retailului din Hong Kong, dar a avertizat că, din cauza recesiunii ciclice actuale, va dura „mult mai mult decât am experimentat în ultimele câteva cicluri”. „și provocările structurale ale Chinei.