Pe 28 august 2024, un Cybertruck Tesla a parcat în fața unui mural cu graffiti din Detroit.
Michael Weiland/CNBC
DETROIT – Navă spațială. Masina de vis. OZN. Coș de gunoi. Rece. Prost. Extraordinar. dezgust.
Acestea sunt toate cuvintele folosite pentru a descrie Tesla Cybertruck în timpul închirierii auto 24 de ore în Metro Detroit. Aceste sentimente au fost repetate de străini, prieteni, familie și experți și angajați din industria auto.
Un cuvânt neobișnuit? “camion.”
Acest lucru se datorează faptului că Tesla Cybertruck este mai mult ca o „rețea” decât un „camion”. Are unele caracteristici ale camionului, cum ar fi un pat de preluare și alte caracteristici practice, dar nu este un camion în nici un sens tradițional.
Acesta este un produs unic care apare doar ocazional. Asemănător primelor SUV-uri, monovolume sau „pickup-uri decapotabile” (cum ar fi Ford Ranchero și Chevrolet El Camino), a creat un nou segment în industria auto pe care îl deținea în exclusivitate.
Aceasta este atât un avantaj, cât și un detriment pentru Tesla și concurenții săi, în special producătorii auto din Detroit care se bazează pe camioane, care au petrecut zeci de ani îmbunătățindu-și camioanele pentru a satisface cererea clienților. Aceasta include lucruri precum accesul la pat, dimensiunea mânerului ușii, înălțimea scaunului și componentele interioare.
Cybertruck nu este un concurent direct cu camioanele electrice ale producătorilor auto tradiționali. Cybertruck este un „camion” al unui fan/proprietar Tesla și experimentul companiei în multe aspecte ale tehnologiei sale, inclusiv noua arhitectură electrică și sisteme de direcție.
Frontul vehiculelor electrice Ford F-150 Lightning, Tesla Cybertruck și GMC Sierra Denali (de la stânga la dreapta).
Michael Weiland/CNBC
Potrivit Edmunds.com, vehiculele de top cumpărate pentru Cybertruck au fost alte patru modele Tesla, urmate de Ford F-150 Lightning pe locul cinci, reprezentând 7,4% dintre potențialii cumpărători.
Am condus o versiune Cybertruck cu tracțiune integrală de aproximativ 100.000 de dolari în condiții obișnuite de conducere și de trafic în Detroit și suburbiile sale din jur, inclusiv o ploaie scurtă în care lamelele mari ale ștergătoarelor s-au comportat foarte bine.
Nu am testat capacitățile de remorcare sau de remorcare ale vehiculului, iar rapoartele recente despre probleme de durabilitate cu cadrul din aluminiu al vehiculului au pus această capacitate sub semnul întrebării. Cel mai remarcabil, într-un videoclip viral Canalul YouTube WhistlinDiesel.
Am vrut să obțin o cunoaștere mai bună a vehiculului și să-l compar cu camioanele electrice ale altor producători de automobile, dar asta a fost mai greu decât se aștepta inițial. De asemenea, în mod intenționat, nu am urmărit și nici nu am citit recenzii despre vehicul înainte de a-l conduce.
Conduceți un Cybertruck
Cybertruck este diferit de orice alt vehicul pe care l-am condus. Aceasta include fiecare camion complet electric vândut astăzi General Motors, Compania Ford Motor şi Mașini Rivian.
Singurele vehicule care se apropie de o experiență similară de condus sunt Mașina electrică Hummer de la General Motors. Ambele sunt vehicule mari, strălucitoare și ciudate a căror reputație depășește utilitatea lor. Dar Hummer EV încă se simte ca un camion cu dinamica de condus, scaunele și funcționalitatea generală. Nu este așa cu Cybertruck-ul.
Un Tesla Cybertruck lângă sediul global al GM Renaissance Center din Detroit.
Michael Weiland/CNBC
Cybertruck dispune de un sistem de direcție compact care include un joystick și un sistem „steer-by-wire”; unul dintre principalele motive pentru a cumpăra o camionetă.
Scaunele par mai mult ca o mașină decât ca un camion. Chiar și atunci când vehiculul este în setarea „înalt” (care poate coborî doar sub 25 mph), este totuși cu câțiva centimetri mai jos decât majoritatea camioanelor electrice.
Asta nu înseamnă că nu este „dur”. dupa cum se vede pe YouTubecompania și proprietarii au tras gloanțe în el, au aruncat bile de oțel prin ferestrele sale și au efectuat alte teste care erau sub standardele industriei. Acestea fiind spuse, vehiculul pe care îl conduceam avea puțin peste 2.000 de mile pe el și am observat două bucăți de ornamente care se desprind de pe etanșant/șinele husei de rulare.
Problemele potențiale cu durabilitatea cadrului sunt motive de îngrijorare. Este fundația vehiculului și totul este construit pe el. Dacă cadrul se rupe, Chiar și în condiții dure de testareeste o problemă serioasă.
Este la un alt nivel în ceea ce privește designul său polarizant. Acest lucru face ca Hummer-ul lui GMC să arate normal. Capetele s-au întors, fălcile căzute, câțiva chiar au țipat și un șofer mi-a dat cu degetul mare în sus când am trecut (unii șoferi de Cybertruck au raportat Gesturi mai explicite). Răspunsurile au venit de la copii mici și școlari, muncitori în construcții și ofițeri de poliție.
intern
În interiorul exoscheletului din aliaj de oțel inoxidabil în formă de opritor al ușii Cybertruck este locul în care lucrurile devin mai interesante.
La fel ca și ceilalți frați ai săi Tesla, interiorul mașinii a fost descris de mulți drept „minimalist”. Cred că este rar și, pe unele dintre opțiunile materiale, ieftin pentru un vehicul de 100.000 de dolari. De asemenea, interiorul vehiculului pare mai mult a unei mașini decât a unui „camion”, având în vedere dimensiunea sa.
În interiorul Tesla Cybertruck
Michael Weiland/CNBC
Există aproximativ 3,5 picioare de spațiu inutilizabil de la șofer până la baza parbrizului vehiculului, iar bancheta din spate este în regulă pentru o mașină, dar puțin spațiu în comparație cu mașinile obișnuite. Camionetele mari de astăzi.
Inima interiorului vehiculului este un ecran tactil mare de 18,5 inchi, montat central, și comenzi minime pe volan sau joystick.
Se poate spune că deficiențele Tesla Cybertruck în ceea ce privește „camionismul” și calitatea interioară sunt compensate prin tehnologie și interfața om-mașină (HMI) a vehiculului și șoferului.
Acestea includ maneta de viteză dreptunghiulară lungă din colțul din stânga sus al ecranului, folosită pentru conducere, parcare și marșarier. Funcționează bine și nu am ratat să folosesc o levieră tradițională de viteză, deși un astfel de buton este ascuns deasupra ecranului montat pe acoperiș.
„Pârghia de schimbare” de pe Tesla Cybertruck este dreptunghiul lung din partea stângă a ecranului de control central al vehiculului.
Michael Weiland/CNBC
Viteza de procesare a sistemului de infotainment este impresionantă, mai ales în comparație cu alte vehicule electrice non-Tesla de la producătorii auto tradiționali. Deși cantitatea de informații afișate pe ecran este mare, este și foarte ușor de gestionat.
Aș prefera în continuare un ecran sau un afișaj heads-up în fața șoferului pentru a afișa viteza și alte informații de bază proiectate pe parbrizul vehiculului, dar nu mi-a deranjat sau distrage atenția atât de mult pe cât credeam.
Oglinzile retrovizoare ale mașinii sunt, de asemenea, în mare parte inutilizabile și probabil vor îndeplini doar standardele federale de siguranță. Sistemul de camere de la Cybertruck, care înlocuiește oglinzile retrovizoare utile, durează puțin să te obișnuiești, dar funcționează bine (unii producători de automobile au disponibile oglinzi retrovizoare, precum și sisteme de camere care pot afișa spatele și părțile laterale ale vehiculului).
Concentrați-vă pe tehnologie
Am putut folosi sistemul adaptiv de control al vitezei de croazieră, pe care Tesla îl numește în mod infamă Autopilot, dar nu sistemele mai avansate precum „FSD”, pe care clienții Cybertruck le pot comanda, dar nu sunt încă disponibile.
Capacitatea sistemului de a identifica și afișa alte vehicule, lumini stradale, pietoni și chiar conuri de trafic, semne de oprire și coșuri de gunoi pe ecran este impresionantă, dar este puțin mai mult decât controlul adaptiv al vitezei standard în timpul conducerii. De asemenea, se oprește la fiecare semafor, fie că este verde, galben sau roșu.
O altă caracteristică surprinzătoare este că jugul înlocuiește tradiționalul volan. Din nou, această caracteristică este mai populară în mașinile de curse decât în camionete, dar funcționează bine. Nu se rotește complet, ci mai degrabă o rotire completă de aproximativ 180 de grade sau cam asa ceva. Este necesară o introducere minimă la schimbarea benzilor. Acest sentiment de ușurință vine și de la sistemele de direcție pe patru roți și de direcție prin cablu ale vehiculului.
Tesla Cybertruck a fost dezvăluit la Tesla Design Studio din Hawthorne, California, pe 21 noiembrie 2019.
Ambele funcții de direcție sunt tehnologii emergente pe care alți producători de automobile le folosesc sau le cercetează.
Direcția pe patru roți permite vehiculelor mai mari precum Cybertruck sau GMC Hummer (care au, de asemenea, direcție pe patru roți pe roțile din spate) să vieze mai strâns decât un camion tradițional. Este mai asemănătoare cu raza de viraj a unei mașini și ajută la manevrarea vehiculului în locuri mai înguste și locuri de parcare.
Steer-by-wire este mai greu de descris. Sistemul utilizează electronice și software pentru a controla direcția vehiculului, fără nicio legătură mecanică între volan și roți. Se simte aproape ca un joystick de curse pentru un joc video sau un avion, mai degrabă decât un vehicul tradițional.
„Îl poți face să se comporte foarte diferit… îți oferă mai multă lățime de bandă de performanță”, a spus Terry Woychowski, președintele afacerii auto la compania de consultanță de inginerie Caresoft Global.
Un Cybertruck Tesla lângă un SUV electric GMC Hummer.
Michael Weiland/CNBC
Woychowski, un fost director GM a cărui companie Testarea și evaluarea comparativă a Cybertruck-uluiindicând faptul că funcția de direcție prin cablu este „discreționară”. Dar el a descris schimbările aduse arhitecturii electrice a vehiculului, care alimentează toate sistemele sale, drept „fundamente, eficiențe inginerești” care au fost necesare de ani de zile.
Cybertruck folosește o arhitectură de 48 de volți pentru a alimenta componentele vehiculului. Acest lucru asigură o lățime de bandă electrică suplimentară vehiculului și elimină nevoia de baterii tradiționale de 12 volți pentru alimentarea dispozitivelor precum geamurile, scaunele și farurile.
Tesla este prima companie care oferă un astfel de sistem de 48 de volți într-un vehicul pur electric. CEO-ul Tesla Mosc În mod infam, instrucțiunile „cum să” pentru dezvoltarea unor astfel de sisteme au fost trimise rivalilor precum Ford și General Motors.
Avantajul utilizării unei tensiuni mai mari pentru echipamentele auxiliare este că aceeași putere poate fi furnizată la un curent mai mic. Deoarece cablajul are aproximativ jumătate din dimensiune, se realizează economii de greutate și costuri.
Pe 28 august 2024, un Cybertruck Tesla a parcat în fața unui mural cu graffiti din Detroit.
Michael Weiland/CNBC
Cu toate acestea, sistemul ar necesita o regândire completă a arhitecturii electrice a vehiculului, care ar putea fi costisitoare. Rămâne de văzut dacă alți producători auto vor urma exemplul lui Tesla.
„Costul efectuării modificărilor este uriaș”, a spus Wojchowski. “Aceasta este o tehnologie cu adevărat, foarte bună. Este așteptată de mult. Din punct de vedere al costurilor și al calității, există economii directe de costuri, iar pentru vehiculele electrice, asta este aur.”
În mod clar, această mașină atrage un segment de americani care își permit… și probabil alte câteva vehicule. A fost cel mai bine vândut „camion” electric în al doilea trimestru al acestui an, depășind Ford F-150 Lightning, Rivian R1T și Hummer EV și Chevrolet Silverado EV de la General Motors.
Dar cât de atractiv va fi acest vehicul polarizator pe termen lung se va decide în sezoanele și anii următori. Chevrolet El Camino și Ford Ranchero durează zeci de ani.