September 3, 2024

Logo-ul Volkswagen alb și albastru se află pe acoperișul turnului mărcii din interiorul fabricii Volkswagen din Wolfsburg.

Image Alliance |. Image Alliance |

producător german de automobile Volkswagen La scurt timp după anunț, s-au făcut pregătiri pentru o confruntare cu sindicatele nu poate fi exclus Este pentru prima dată în istoria sa de aproape 90 de ani când a închis o fabrică în țara natală.

Se așteaptă ca conducerea Volkswagen să își prezinte planurile pentru aproximativ 18.000 de angajați la o ședință a primăriei de la Wolfsburg miercuri dimineață, pe fondul speculațiilor că producătorul auto ar putea face eforturi pentru închiderea în Osnabrück, Saxonia Inferioară și Fabrica din Dresda, Saxonia.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a fost disponibil imediat pentru comentarii când a fost contactat marți de CNBC.

Mișcarea evidențiază provocările cu care se confruntă cei mai importanți producători auto din Europa, Volkswagen avertiza A spus luni că nu va mai exclude închiderea fabricilor din Germania.

Compania cu sediul la Wolfsburg a mai spus că simte nevoia să-și rezilieze Acordul de protecție a forței de muncă, o schemă de garantare a locurilor de muncă care este în vigoare din 1994, pentru a asigura „schimbările structurale necesare urgent pentru a se asigura că pe termen scurt îmbunătățirea competitivității în țară. ”

Sigla producătorului german de automobile Volkswagen (VW) apare pe partea din față a Volkswagen ID. Furgoneta electrică Buzz Pro a fost dezvăluită pe 5 septembrie 2023 la Salonul Auto Internațional (IAA) din München, sudul Germaniei.

Christoph Stach |. AFP |

Directorul executiv al Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a declarat luni într-o declarație scrisă că producătorul auto are nevoie de „acțiuni decisive” pentru a asigura viitorul companiei.

„Industria europeană de automobile se confruntă cu o situație foarte solicitantă și gravă”, a spus Bloom.

“Mediul economic a devenit mai sever și noi concurenți intră pe piața europeană. În plus, Germania, mai ales ca bază de producție, rămâne și mai în urmă în ceea ce privește competitivitatea”, a adăugat el.

Volkswagen a declarat că toate măsurile necesare vor fi discutate cu Comitetul General de Întreprindere, un grup de angajați aleși care reprezintă interesele forței de muncă a companiei și IG Metall, cel mai important sindicat industrial din Germania. Ambele grupuri, care dețin o influență semnificativă asupra companiei, au criticat puternic propunerile.

Daniela Cavallo, de la consiliul șef de inginerie al Volkswagen, a declarat că fracțiunea se va „opune cu vehemență” potențialelor închideri de fabrici, în timp ce un purtător de cuvânt al IG Metall a descris planul ca „strângând Volkswagen până la bazele sale și reprezentând o amenințare imensă pentru locurile de muncă și locații”. ”.

„Pilonii de bază ai creșterii”

În jurul orei 14:15, ora Londrei, marți, acțiunile Volkswagen au scăzut cu 0,8%, renunțând la câștigurile din ziua precedentă. În ultimii cinci ani, prețul acțiunilor Volkswagen a scăzut cu peste 33%.

Volkswagen încearcă să iasă din recesiune într-un moment în care producătorul auto se confruntă cu un mediu economic dificil și cu un aflux de noi rivali în Europa. Trecerea la vehicule electrice.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi rezolvată prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat luni CEO-ul mărcii Volkswagen, Thomas Schäfer.

„De aceea dorim să începem discuțiile cu reprezentanții angajaților cât mai curând posibil pentru a explora posibilitatea restructurării durabile a mărcii”, a adăugat el.

Pictograma graficului bursierPictograma graficului bursier

Ascundeți conținutul

Stoc Volkswagen în ultimii cinci ani.

Volkswagen intenționează să ia în considerare o închidere fără precedent a fabricilor sale germane într-un moment de tensiuni politice în cea mai mare economie a Europei. Coaliția tripartită la guvernare condusă de cancelarul Olaf Scholz lovit puternic în sondajele regionale din weekend.

Un purtător de cuvânt al guvernului german a declarat pentru CNBC prin e-mail: „Industria auto germană reprezintă produse și inovații de succes la nivel global. Este un pilon central al creșterii și prosperității Germaniei. Cu toate acestea, el nu a comentat în mod specific măsurile planificate de Volkswagen”.

“În același timp, ne aflăm în prezent într-o fază provocatoare a tranziției la vehiculele electrice. Acest lucru necesită și adaptarea structurilor și măsurilor tradiționale pentru creșterea competitivității”, a adăugat purtătorul de cuvânt, potrivit Google Translate.

„Parteneriatul social puternic este un semn distinctiv al industriei auto germane. Prin urmare, guvernul federal solicită partenerilor sociali relevanți să continue să își îndeplinească această responsabilitate în viitor”.

Thomas Besson, șeful departamentului de cercetare auto la Kepler Cheuvreux, a declarat că problemele Volkswagen reflectă „situația din industrie”.

„Observam o fragmentare majoră în peisajul auto global”, a declarat Besson marți pentru „Roadmarks Europe” de la CNBC.

„Această situație… este, de asemenea, unică pentru Volkswagen, deoarece oferă multe garanții angajaților lor”, a adăugat el.

— Annette Weisbach de la CNBC a contribuit la acest raport.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *