Logo-ul Alibaba Group este afișat pe un telefon mobil.
Şef de fotografie |. Publicarea viitorului |
Gigantul tehnologic chinez Alibaba a declarat miercuri că platformele sale principale de comerț electronic Taobao și Tmall vor permite plăți prin Alipay a lui Tencent Prima dată când folosești aplicația WeChat.
Anterior, site-ul chinez de comerț electronic al Alibaba accepta doar metode de plată limitate și promova rivalul WeChat Pay Alipay ca una dintre principalele metode de plată. Alipay este condusă de Ant Group, o filială a Alibaba și, de asemenea, fondată de Jack Ma.
„Am fost întotdeauna deschiși colaborării și am explorat în mod activ interoperabilitatea și parteneriatele cu colegii noștri”, a declarat un purtător de cuvânt al Alibaba pentru CNBC „Ne-am angajat întotdeauna să facem cumpărăturile mai convenabile, plăcute și mai eficiente, îmbunătățind astfel experiența utilizatorului.”
Taobao și Tmall pot începe să accepte plăți prin următoarele metode WeChat Pay Luna aceasta, o persoană familiarizată cu problema, care nu era autorizată să dezvăluie public detalii, a declarat pentru CNBC.
Mișcarea istorică vine în timp ce Alibaba încearcă să revigoreze creșterea afacerii sale de comerț electronic în China. mereu sub presiune De la consumatori și concurenți chinezi deprimați Jingdong și proprietarul Temu PDD.
CEO-ul Alibaba, John Woo, a declarat anterior că afacerile Taobao și Tmall ar trebui să reia creșterea în a doua jumătate a anului fiscal 2025 al companiei.
WeChat are peste 1,3 miliarde de utilizatori în întreaga lume, majoritatea în China. WeChat Pay este una dintre cele mai mari aplicații de plată mobilă din China.
Alibaba și-ar putea crește cota de piață în zonele mai puțin dezvoltate din China, permițând utilizatorilor să efectueze tranzacții prin WeChat Pay pe Taobao și Tmall, au spus surse.
Cel mai mare rival al companiei, JD.com, a permis de multă vreme folosirea WeChat Pay pe platforma sa.
O altă temă în fundal este controlul de reglementare de către Beijing a companiilor de tehnologie chineză, îndemnându-le să demonteze așa-numitele „grădini cu ziduri” care blochează produsele rivale.
Alibaba și Tencent, două dintre cele mai mari companii online din China, și-au construit dominația printr-o gamă largă de servicii, adesea centrate pe așa-numitele lor super-aplicații. Această proeminență a creat o situație în care, pentru o lungă perioadă de timp, concurenților nu li s-a permis să acceseze reciproc serviciile pe platformele lor respective.
Giganții tehnologiei au început să schimbe aceste practici în ultimii ani, pe fondul criticilor din partea autorităților de reglementare. În 2021, Tencent a început să permită utilizatorilor să acceseze link-uri externe în chat-uri unu-la-unu. De exemplu, dacă cineva partajează un link către aplicația Taobao a Alibaba în WeChat, utilizatorul poate deschide linkul fără a părăsi aplicația de mesagerie. acelasi an, Alte aplicații Alibaba încep să accepte WeChat Pay.
Săptămâna trecută, autoritatea de reglementare a pieței din China a declarat că Alibaba a terminat Proces de „rectificare” de supraveghere de trei ani Următoarele 18,23 miliarde de yuani (2,6 miliarde de dolari) în antitrust Compania a primit amenda în 2021.