Tulsa, Oklahoma — Piese și forță de muncă deficit. Livrarea avioanelor noi a fost întârziată companie boeing şi airbus. Rechemare motor. Reparați prematur. Lucrurile se adună și magazinele de motoare de avioane din întreaga lume sunt supraaglomerate.
când pasagerii se urcă în avion numere record În această vară, directorii companiilor aeriene așteaptă cu nerăbdare reparațiile și reviziile motoarelor.
Afacerea de reparații și revizii a motoarelor a crescut de la 31 de miliarde de dolari înainte de pandemie la 58 de miliarde de dolari în acest an, potrivit Alton Aviation Consultancy. Este o vaca de bani pentru un constructor de motoare ca acesta General Electric Aerospace și sute de mici specialiști care deservesc GE Engine și alți producători Pratt & Whitney şi Rolls Royce.
American Airlines„Soluția este să faci mai multă muncă singur.
„Avem un singur client și acesta este American Airlines”, a spus David Seymour, director de operațiuni al American Airlines, „Ne putem controla propriul destin în acea regiune”.
Lucrătorii din aviație din SUA efectuează întreținerea motoarelor CFM-56 în Tulsa, Oklahoma
Erin Black | CNBC
Cu o suprafață de 3,3 milioane de metri pătrați, unitatea de întreținere a lui American de la Aeroportul Internațional Tulsa este cel mai mare astfel de spațiu din lume, iar în atelierul său aglomerat de motoare, American se așteaptă să-și mărească volumul de revizii cu aproximativ 60% din 2023 la Mai mult de 16 motoare pe lună în acest moment. an. Acest număr este o creștere de la 5 pe lună în 2022.
Lucrarea se concentrează pe motorul CFM56, care este construit de un joint venture între GE și Safran Group din Franța. Acestea propulsează avioanele Boeing 737 mai vechi din America și multe avioane Airbus A320. Aceste avioane cu caroserie îngustă alcătuiesc majoritatea flotei americane de peste 960 de avioane principale, potrivit documentelor anuale de titluri ale companiei.
„Pot obține aceste motoare revizuite și prin magazin în mai puțin de 60 de zile, în timp ce astăzi (în afara) magazinelor durează între 120 și 150 de zile și, în unele cazuri, mai mult de 200 de zile”, a spus Chief Operating Officer Seymour.
Blocajele abundă
Echipajele American Airlines inspectează un motor într-un hangar din Tulsa, Oklahoma.
Leslie Josephs/CNBC
Majoritatea blocajelor în repararea motoarelor provin din industrie aspect stâncos În timpul epidemiei, compania a concediat mii de muncitori calificați. Companiile aeriene care au amânat întreținerea în timpul scăderii călătoriei, apoi s-au întrecut pentru ca avioanele să zboare din nou atunci când cererea a crescut, dar s-au confruntat cu penurie de muncitori și de orice, de la piese de motor până la componente critice. scaun de avion.
Între timp, Airbus și Boeing au rămas în urmă cu livrările de avioane noi, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, forțând companiile aeriene, inclusiv American Airlines, să păstreze avioanele mai vechi mai mult decât era planificat.
Airbus scade prognoza de livrare a aeronavelor în această vară, anunță reducerea costurilor deoarece se confruntă cu problemele lanțului de aprovizionare și cu problemele cu trenul de aterizare și cu motorul târziu.
„De asemenea, l-aș numi un factor surpriză în 2024”, a declarat directorul financiar al Airbus, Thomas Toepfer, într-un apel pentru venituri din 30 iulie.
Pe lângă problemele legate de lanțul de aprovizionare, avioanele Boeing au fost amânate, deoarece compania se confruntă cu dificultăți. criza de securitate La începutul acestui an, un panou de ușă al unuia dintre aeronavele sale 737 Max a explodat în aer.
Cu multe motoare care necesită revizie aproximativ la fiecare 7.000 de zboruri, extinderea duratei de viață a aeronavelor mai vechi înseamnă mai multe întreținere și modificări de rutină, crescând cererea în timp ce aeronava este depozitată. Aceste revizii de câteva săptămâni sunt radicale: pot costa până la 5 milioane de dolari fiecare, de două ori mai mult pentru aeronavele cu fustă largă, a declarat Kevin Michaels, director general al Aerodynamics Consulting.
La fabrica American Airlines din Tulsa, muncitorii au scos sute de piese, le-au înlocuit pe cele cu durată limitată și le-au curățat și inspectat pe altele, inclusiv pulverizarea lor cu penetrant fluorescent, astfel încât să strălucească sub o lumină neagră. Defectele pot fi văzute mai jos.
Un lucrător al companiei American Airlines pulverizează penetrant fluorescent pe piesele motorului pentru a verifica dacă există defecte într-un hangar din Tulsa, Oklahoma.
Leslie Josephs/CNBC
Dar componentele cheie sunt greu de găsit și trebuie să fie intacte. În plus, costă foarte mult. Zeci de lame de compresor de motor pot costa până la 30.000 USD fiecare.
În plus, unele motoare mai vechi funcționează mai bine, aspiră mai mult aer, ard mai puțin combustibil și ajung în atelierele de motoare mai devreme decât se aștepta, frustrând directorii companiilor aeriene.
„Nici o companie nu își poate permite să nu folosească activele cheie pentru a genera venituri”, a spus directorul general al AirBaltic, Martin Goss.
Compania aeriană cu sediul în Riga, Letonia, este client Airbus A220 și a fost nevoită să închirieze avioane în ultimii ani pentru a compensa aeronavele la sol.
„Din păcate, pasagerii vor fi nemulțumiți când nu vor putea zbura în noile avioane”, a spus el. “Aceasta este o problemă care se va sfârși într-o zi. Ne-am gândit că se va termina acum. O să-i mai dau doi ani și apoi o vom remedia.”
Mai este o problemă la înfundarea atelierului de motoare: Pratt & Whitney rechemarea motorului Unele dintre motoarele sale cu caroserie îngustă. Având în vedere problemele în curs, unele companii aeriene low-cost, inclusiv JetBlue Airways şi companiile aeriene spiritda Întârziere în livrarea aeronavelor noi Încercarea de a economisi bani.
„Acesta este ceva sinistru de preparare care are implicații semnificative pentru lanțul de aprovizionare cu motoare”, a spus Michaels de la Aerodynamics Consulting.
O excepție pentru constructorii de motoare
Lucrătorii American Airlines inspectează interiorul unui motor la un atelier de întreținere din Tulsa, Oklahoma.
Erin Black | CNBC
Cererea mare de revizii a motoarelor este profitabilă pentru furnizorii de motoare, care câștigă miliarde prin întreținerea motoarelor vândute cu aeronave noi.
În prima jumătate a anului 2024, veniturile din întreținerea, reparațiile și reviziile motoarelor GE Aviation au fost de 11,7 miliarde USD, reprezentând 65% din veniturile sale.
„Când vine vorba de motoare, aceasta este o afacere cu lame de ras”, a spus Michaels, descriind modul în care cumpărarea de aparate de ras de la farmacie a însemnat o afacere repetă de înlocuire a lamelor de-a lungul anilor. „Deci banii sunt făcuți în piața de schimb în domeniul motoarelor”.
GE Aviation devine firma independenta În aprilie, iulie a spus că va investi 1 miliard USD Modernizarea atelierelor de motoare din întreaga lume în următorii cinci ani.
Există piese de schimb?
Pentru multe companii aeriene, nu există multe alternative la reviziile costisitoare ale motoarelor, pe măsură ce nevoia de motoare de înlocuire crește, mai ales dacă compania aeriană are un singur tip de aeronavă sau un singur model de furnizor.
Motoare de avioane la instalația de testare American Airlines din Tulsa, Oklahoma.
Leslie Josephs/CNBC
Ratele de închiriere pentru motoarele care se potrivesc cu aeronavele mai noi și mai vechi au crescut. De exemplu, motorul CFM56 folosit pe Boeing 737-800 costă 96.000 de dolari pe lună, în creștere de la 78.000 de dolari în 2017, potrivit companiei de date aviatice IBA.
Între timp, prețurile de închiriere pentru motoarele Pratt & Whitney și CFM care alimentează noile aeronave Airbus A320neo sunt de 127.000 USD pe lună, în creștere de la 80.000 USD și, respectiv, 85.000 USD în 2017, a spus IBA.
Companiile de leasing precum AerCap și Avolon au cumpărat motoare de rezervă din cauza cererii mari.
Cu toate acestea, accesul la atelierul de motoare rămâne dificil.
Delta Air LinesLa fel ca American Airlines, revizuiește, repara și întreține propriile motoare. Este disponibil și pentru alte companii aeriene, dar șeful executivului Ed Bastian a spus că magazinele sunt pline.
„Dacă nu ai un contract existent, nu te poți alătura”, a spus el într-un interviu din iulie. „Ar fi mai ușor să participi la un concert Taylor Swift”.